تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۶۶۰۲۸
در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دادستان یاسوج: برخورد قاطع با استفاده‌ کنندگان سلاح در انتخابات

۰
دادستان یاسوج: برخورد قاطع با استفاده‌ کنندگان سلاح در انتخابات
کبنا ؛دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از خطوط قرمزی که دستگاه قضایی دنبال می‌کند، برخورد قاطع با استفاده‌کنندگان از سلاح در انتخابات و بر هم‌زنندگان امنیت انتخابات می‌باشد.
سید علی ملک‌حسینی در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، به موضوع رسانه‌ها در امر انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در رسانه‌ها می‌تواند ضریب امنیت و آرامش را در جامعه حفظ نماید.
وی با بیان اینکه رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نقش بسیار مؤثری در انتخابات گذشته داشتند، افزود: عمده فعالیت‌های دستگاه قضایی اقدامات پیشگیرانه بود و در انتخابات امسال نیز، همان سیاست را دنبال خواهیم کرد. از همان جایی که سلامت و امنیت انتخابات خط قرمز ما می‌باشد، با هر اقدامی یا جرم و تخلفی که بخواهد این دو رکن مهم را خدشه دار بکند به شدت برخورد خواهیم کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که ثبت نام کرده‌اند و قصد دارند در آینده به عنوان کاندیدا وارد رقابت انتخابات شوند، بدانند که مردم آگاهند و شرایط سیاسی جهان را هم اطلاع دارند از وعده‌ها و حرف‌هایی که شامل توهین یا تخریب یا نشر اکاذیب شوند، بپرهیزند؛ چرا که ناامیدی مردم را نسبت به نظام زیاد می‌کند. این نظام مقدس خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است و لازم است که همه رعایت کنیم و پایبند خون شهدا باشیم.
وی گفت: امروزه نسبت به ۴۰ سال قبل با توجه به نقایص که داریم این نظام خدمات خیلی ارزشمند و خیلی خوبی به مردم عزیز داده است که ما نباید قدرنشناس باشیم و این همه خدمات نظام را نادیده بگیریم، برای اینکه بخواهیم خود را اثبات کنیم یا نفعی ببریم.
ملک حسینی در ادامه اظهار داشت: همه‌ی مردم، مسئولین و کاندیدا‌ها مؤظف هستیم که انتخابات را پرشور و شعور برگزار کنیم که یک رقابت سالم داشته باشیم و کاندیدا‌ها باید برنامه‌های خود را به صورت واقعی برای مردم بیان کنند و از تخریب و تهمت بپرهیزند.
وی در ادامه به شدت بحث حمل سلاح و استفاده از آن را در انتخابات مورد نکوهش قرار داد و عنوان کرد: زحمت‌های زیادی نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی کشیده‌اند و تلاش کردند که این فرهنگ غلط از استان ما کوچ کند، سلاح برای امنیت و نشانه گرفتن قلب دشمن است و دلیلی ندارد ما در مناسبت‌های داخلی، عروسی، عزا و انتخابات از سلاح استفاده کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تلاش برای جلوگیری از استفاده از اسلحه در مناسبت‌ها، وظیفه رسانه‌ها را کم ندانست و گفت: رسانه‌ها و متنفذین و همه مردم این رفتار غلط را نکوهش کنند و همه‌ی دستگاه‌های مختلف و امنیتی و انتظامی در این در این حوزه رصد جدی داشته باشند.
ملک حسینی گفت: یکی از خطوط قرمزی که دستگاه قضایی دنبال می‌کند، برخورد قاطع با استفاده‌کنندگان از سلاح در انتخابات و بر هم زنندگان امنیت انتخابات می‌باشد.
وی از رسانه‌ها و خبرنگاران که در انعکاس اخبار تلاش می‌کنند و همراه همیشگی مسئولین می‌باشند و همراه و همیار مردم در برجسته کردن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی  هستند و همچنین برای شرکت و شور مردم در انتخابات تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
دادستان عمومی انقلاب مرکز استان در پایان گفت: سایت‌ها و رسانه‌ها باید به هوش باشند که تریبون شخص یا فرد خاصی نشوند که کاندیدا‌های دیگری را تخریب کنند و اگر نقدی می‌شود باید منصفانه و منطبق بر واقعیت و موثق باشد.
دادستان یاسوج: برخورد قاطع با استفاده‌ کنندگان سلاح در انتخابات

سید عیسی حسنی_ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهکیلویه و بویراحمد_ نیز در این نشست گفت: ما مطیع سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و دستگاه قضایی نیز همراه دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل می‌کند و در این راستا قضات ما فارغ از هرگونه جناح یا حزب یا افراد و گروه‌ها، با بی‌طرفی در راستای وظایف خود، مثل ادوار گذشته، عمل خواهند کرد. حسنی افزود: در دستگاه قضایی شعبه‌های رسیدگی به جرایم انتخابات آتی را در همه حوزه‌های قضایی مشخص کرده‌ایم که قضات این شعب مشخص و توجیه هستند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه در خصوص پیشگیری‌های انتخاب انتخاباتی اظهار داشت: از ۶ ماه پیش موضوع انتخابات را شروع کرده‌ایم و تذکرات و گزارشاتی نیز داشته‌ایم و در این راستا باید اقدامات قانونی انجام شود.
وی گفت: دستگاه قضایی خط قرمز خود را امنیت می‌داند که لازمه برگزاری انتخابات سالم، امنیت می‌باشد و دستگاه قضایی در حوزه امنیت با هیچ کسی شوخی ندارد.
وی تصریح کرد: هرگونه استفاده از سلاح سرد و گرم در دید و بازدید‌های کاندیدا‌ها و در جلسات و متینگ‌های انتخاباتی ممنوع می‌باشد و با برخورد شدید دستگاه قضایی مواجه می‌شوند و این رویه مثل گذشته ادامه دارد و به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی ابلاغ شده است که با هرگونه اقدامی که باعث نا امنی شود، برخورد نمایند.
وی در ادامه بیان داشت: در ادوار گذشته پرونده‌های انتخاباتی بررسی و رأی آن‌ها صادر و اجراء شده‌اند که هیچ عفوی در این حوزه‌ها نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1