تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۶۵۷۵۹
با حضور در دفتر پایگاه خبری کبنانیوز بمناسبت روز خبرنگار مطرح شد

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: مدیون سبد معیشت جامعه هدف بهزیستی هستم نه سبد آراء نمایندگان

۱۳
۰
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: مدیون سبد معیشت جامعه هدف بهزیستی هستم نه سبد آراء نمایندگان
کبنا ؛
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد_ ظهر روز (پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) به مناسبت روز خبرنگار از دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز بازدید کرد. او در این بازدید رسانه‌ها را موتور اهداف و رسالت‌های بهزیستی دانست و اظهار داشت: بهزیستی میراث‌دار افراد معلول و وامانده از جامعه هستند که رسانه‌ها می‌توانند صدای این عزیزان باشند.
محمدکریم آریا با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جامعه امروز گفت: اگر رسانه‌ها نباشند، شاید به‌خوبی نتوانیم چالش‌های جامعه هدف را دنبال کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان بهزیستی جامعه هدف خاص و عام دارد. سازمان بهزیستی کار غربالگری، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها را جزء وظایف خود می‌داند.
آریا گفت: در دل این استان محروم، افرادی دارای مشکلات خاص هستند که این‌ها جامعه هدف بهزیستی می‌باشند. ما در حال خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه هستیم که مشکلات زیادی دارند.
وی به جلب و جذب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در طول ۱۰ سال یعنی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ یک میلیارد مشارکت نقدی داشتیم، اما در سال ۱۴۰۱ مشارکت مردمی ما بیش از ۱۵ میلیارد تومان بوده است. یک سال ما برابری می‌کند با ۱۰ سال.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵۰۰ خانوار پشت نوبت دریافت مستمری بودند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ دیگر یک خانواده پشت نوبت نداریم و با حمایت‌های دولت و نگاه ویژه رئیس سازمان این مهم اتفاق افتاد. ۴۵ هزار نفر از جمعیت ۷۲۳ هزاری نفری استان تحت پوشش بهزیستی هستند و در حال حاضر هیچ پشت نوبتی هم وجود ندارد.
آریا گفت: مرکز شیرخوارگاه یاسوج با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.
وی از اختصاص اعتبار دو میلیارد تومانی وزارت کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان خبر داد که این دو میلیارد تومان در اختیار بهزیستی استان قرار گرفت.
آریا با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه دائمی محصولات جامعه هدف بهزیستی کار سختی بود، افزود: به همت یکی از خیرین این بازارچه راه‌اندازی شد که برای ادامه آن باید حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد.
وی از تشکیل ۴ گروه همیار زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تاکنون ۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این زنان شده است.
آریا تأکید کرد: این اداره کل راه‌های مختلفی را برای راه‌اندازی شغل برای افراد تحت پوشش خود انتخاب کرده است و ارائه تسهیلات اشتغال یکی از این گام‌های مهم است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد، استان برتر در جذب تسهیلات انتخاب شد افزود: به تبع آن اداره کل بهزیستی استان در کشور خوش درخشید و توانست بالای ۹۵ درصد تسهیلات اشتغال را جذب کند.
وی افزود: در یک سال اخیر حدود ۶۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در زمینه مسکن به نیازمندان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است که با ۱۵ سال گذشته این رقم برابری می‌کند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ کل مبلغ مشارکت‌های نقدی کمتر از ۱۰ میلیارد ریال بوده است و در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به بیش از ۱۹۰میلیارد ریال رسید و رشدی حدود ۲۰ برابر داشته است.
آریا با بیان اینکه من نه سیاسی آمدم و نه سیاسی کاری می‌کنم گفت: تنها مدیون بهزیستی و سبد معیشت جامعه هدف بهزیستی هستم نه سبد آراء نمایندگان.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: مدیون سبد بهزیستی هستم نه سبد آراء نمایندگان
وی افزود: ضمن دعوت و تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات اجازه نخواهیم داد کسی برنامه‌ها و فعالیت هابهزیستی را در انتخابات به نفع خود مصادره کند.
آریا تأکید کرد: تعامل با نمایندگان در راستای رسالت‌های بهزیستی گره گشا خواهد بود و ما یقیناً از ظرفیت نمایندگان برای مشکلات و نیاز‌های جامعه هدف بهره خواهیم برد اما اجازه نمی‌دهیم کسی از ظرفیت و امکانات بهزیستی در انتخابات به نفع خود بهره ببرد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی و احداث سالن پلاتو اداره کل کل بهزیستی را با ۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز کرده‌ایم. احداث این سالن یکی از راه‌های بازتوانی جامعه هدف بهزیستی خواهد بود.
وی همچنین از احداث زمین والیبال ساحلی و چمن مصنوعی در اداره‌کل بهزیستی برای استفاده معلولان خبر داد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اتاق مادر و کودک براساس ماده ۲۲ قانون حمایت از جمعیت و جوانی برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال این سازمان راه‌اندازی شده است.
آریا گفت: این سازمان حمایتی به عنوان متولی پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، خود را ملزم به اجرای طرح‌های تثبیت جایگاه خانواده می‌داند.
وی افزود: سازمان بهزیستی از هرگونه طرح و یا برنامه در خصوص تسهیل‌گری برای تحقق و اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استقبال می‌کند.
سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بهزیستی شهرستان بویراحمد کلا در اختیار تماینده هستش مگه نه اینکه مسئول اون رو نماینده کاشته
لبیک
Iran, Islamic Republic of
اقای آریا یکی از مدیران فعال این استان هستند.
بی انصافی نکنید
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بفرماییدجهت حقوق ومزایای فلک زده کارمندهاتون چه اقداماتی انجام شده؟واقعا کاراین نهادحمایتی که دررابطه با انسانهای دردمند روحی وجسمی است کمترازپرستارومعلم وامورزندان ها است؟چرافوق العاده خاصی نبایدبه کارمندان بهزیستی بااین طیف گسترده جامعه هدف وسختی کارشون تعلق بگیره؟تا کی ظلم وبی عدالتی؟🤔
دنا
Iran, Islamic Republic of
من ازنماینده شهرستان بویراحمدودناومارگون ازهمین جا مطالبه گری میکنم وجوابیه بفرستندبه کبنا که چراوعده وقول الکی دادندجهت حقوق ومزایای کارمندان بهزیستی؟
آگاه
Iran, Islamic Republic of
طرف بدترین مریضی وجراحی با هزینه های بالاانجام میده باهزاربدبختی بعدمیان بهزیستی شندرغازی بهشون میدن...اصلا روتون میشه بگیدبه هرمددجو چقدمستمری میدید؟مددجو داره باآبروش بازی میشه...غیرمددجوهم که دیگه تکلیفش معلومه...
سنا
Iran, Islamic Republic of
کارمندداشتیم یکی ازشهرستانها هیچ کارومسوولیتی ندارن اون شهرستان وفقط هنرشون ورودوخروج وگوشی توی دست روی صندلی الان راحت ازاین طرف واون طرف بهش تشویقی ولوح تقدیردادندجهت ارزشیابی که بتونه مثلا ارشدیاخبره بگیره...عصاره بهزیستی این شده متاسفانه...
United States
اقای مدیر ک این همهه پرسنلل چطور .خب از مجموهه های تحت پوشش رو ندارین .البته این اول اخری نیستن ..مراقبین .مجموعه هرکی از داه رسید نباید استخدام بشن باید .زیر نظر گرفت باید از نظر روحی تعادل داشته باشن مقصر شمایین
United States
البته اکثر مجمومه ها خصوصی . ها فقط هر شش ماها شهریه اضافه میکنن پول میگیرن کیفیت غذا واقعا خوب نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردبزرگ و پر تلاش
Iran, Islamic Republic of
کلا مدیر کل بهزیستی از تهران معرفی شده هیچ نماینده ای در انتصاب وانتخابش نقش نداشته
واقعا اینو میگن مدیر انقلابی
خدا نگهدارتون برادر
Iran, Islamic Republic of
درود بر بزرگ مرد پرتلاش جناب حاج آریا،وکبنا نیوز کار درست
Iran, Islamic Republic of
والله وضعیت همه معلولان کشور خرابه مسعولان هم انگار نه انگار معلولان را دریابید یه والله گناه دارند همش زجر میکشند انصاف نیست
خدا از اون مسعولی که تو مسعولیتش براش واگذار شده گوتاهی کنه خدا ازش نگدره بحق فاطمه زهرا(ع)
وعده=فقط وعده وعده وعده مسعولان خبر ندارند ما معلولان با اندک ماهانه گرایه خونمون بدیم پول دکتر دارو در پو باطری سمعک که روز به روز گران میشوند همه چیز سال ۹۹ سهام ۶۰درصدش فروختیم ولی خبری نیست پول فروشمان سهام عدالت هم قرار بود چهار ماه چهار ماه واریز بشه انگار نه انگار همه را مسخره کردن مسعولان خواهشمندم یکی پیدا بشه درد رنج ما معلولان با اندک ماهانه درگ کنه خدایا کجایی؟؟؟سپاسگزارم جون هرکی براتون عزیزه اشتراگ بزارید پست منو بلگه مسعولان شایدشاید چشمشون خورد ممنون و سپاسگزار از سایت خوبتان گالا برگ هم واریز کنید حساب ما مددجویان مثل یارانه ممنون میشیم تنها آزوقه نیست که دکتر دارو مدرسه لباس مدرسه بچه ها و گرایه خونه و هزاران مشگلات دیگر نمیشود گالا برگ جبران کرد ممنون نقدی واریز کنید ماله ما مددجويان چقدر وعده= عمل .خدایا خودت هوامون داشته باش ما پیش خانواده شرمنده ایم نشیم فقط یک خونه بدن برامون چی میشه با اندک ماهانه چکار کنیم ما مددجويان ؟...خدایا هر مسعولی گوتاهی میکنه در هر مورد واگذار به خودت زندگیش همه چیزش 🙏 خدایا همه واگذار به خودت اگه یک مسعول پستی باشه انجام وظیفه نکنه واگذار به خودت مخصوصا در حق حقوق معلولان..معلولان خدایی دارد صبرش زیاده گر بزند دعوا ندارد بدانید مسعولان گوتاهی نکنید خدا راببینید
اندیشمند قباد
United States
ضمن تشکر از سایت کبنانیوز
بنده قصد حمایت از شخص ندارم، اما آیا می فرمایید در چند ساله ی اخیر همه جوره بهزیستی گل و بلبل بوده و الان دچار نقصان گردیده، چطور معلم آموزش وپرورش می تواند نماینده مجلس باشد، وزیر باشد، معاون وزیر باشد، فرماندار و بخشدار باشد اما برا رئیس بهزیستی شدن کم می آورد،
طوری نوشتید معلم آموزش وپرورش مثل اینکه از یک فرد یا جامعه ی بیسواد حرف می زنید،
همین معلم آموزش وپرورش( آقای دامیار) برای پست های کلیدی درتهران ازایشان خواسته شده اما عرض کردن یک ساعت خدمت در این استان را به وزارت و موسسات پایتخت ترجیح می دهم
گرچه هر ادم خوبی، مدیرخوبی نیست اما ایشان هم آدم خوبی و هم مدیرکل خوبی هست
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1