تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۶۴۵۱۹

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: اعتبارات کم و نبود نیرو چالش های اورژانس اجتماعی استان است

۱
۰
معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: اعتبارات کم و نبود نیرو چالش های اورژانس اجتماعی استان است
کبنا ؛معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویر احمد به ایرنا گفت: عدم تکمیل کادر تخصصی و نیروی انسانی، «نبود چارت تشکیلاتی» و اعتبارات و زیرساخت‌های بسیار ضعیف برخی از چالش‌های مهم اورژانس اجتماعی استان هستند.
هدایت عظیمی فر با تشریح چالش‌های اورژانس اجتماعی اظهار کرد: به غیر از مرکز یاسوج، هیچکدام از اورژانس‌های اجتماعی استان چارت تشکیلاتی ندارند حتی کسانی که در این مراکز مشغول بودند و ایثارگر بودند با تبدیل وضعیت از این مراکز جابجا شدند.
عظیمی فر، ناکافی بودن نیروی انسانی متخصص را چالش دیگر این مراکز خدمات دهی دانست و گفت: کارکنان اورژانس اجتماعی استان به صورت خرید خدمت، شرکتی و دستمزد‌های ناکافی آن‌ها باعث تزلزل در انگیزه خدمت آن‌ها می‌شود.
وی افزود: اعتبارات و زیرساخت‌های اورژانس اجتماعی همانند خودرو، ساختمان و تجهیزات لازم، بسیار ضعیف و پاسخگوی نیاز‌های این مراکز نیستند.
معاون اجتماعی بهزیستی با اشاره به تخصیص اعتبارات ناکافی گفت: در زمینه ساماندهی آسیب دیدگان روش حجمی محاسبه هزینه‌های اورژانس اجتماعی غیر تخصصی و پاسخگویی نیاز‌ها و خدمات اثرگذار نخواهد بود و در عین حال از اعتبارات استانی هم محروم هستیم و تاکنون در این راستا هیچ اعتبار استانی تخصیص داده نشد.
عظمیی فر، عدم شناخت قضات و مراجع قهریه از فعالیت‌ها و قوانین و مقررات اورژانس اجتماعی را از چالش مهم این مراکز خدمات دهی دانست و توضیح داد: بیمار روانی که بی‌ارتباط با اورژانس اجتماعی است، قاضی دستور پذیرش آن را در این مراکز صادر می‌کند از طرفی نگهداری بیماری روانی جان دیگر آسیب دیدگان در اورژانس اجتماعی را به خطر میاندازد.
وی با اشاره به تعداد اورژانس اجتماعی در استان گفت: در حال حاضر پنج اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های «بویراحمد»، «دنا»، «کهگیلویه»، «گچساران» و «بهمئی» در حال فعالیت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمندبهزیستی دنا
Iran, Islamic Republic of
همه جای بهزیستی فلاکت زده است...چراکسی ازحقوق ومزایای افتضاح بهزیستی نمیگه وسختی کارشان؟فقط پرستارها ومعلمها کارشون سخته؟جامعه هدف وادمهای دردمتدروحی وجسمی سروکله زدن باهاشون اسونه؟🤔
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1