تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۴۶۳۹۸۰
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اعزام تیم تخصصی پلیس راه و وزارت راه برای بررسی تصادف زنجیره‌ای یاسوج

۱
اعزام تیم تخصصی پلیس راه و وزارت راه برای بررسی تصادف زنجیره‌ای یاسوج
کبنا ؛فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم تخصصی پلیس راه و وزارت راه برای بررسی تصادف زنجیره‌ای یاسوج خبر داد و گفت:‌ دلیل تصادف خونین روز جمعه دوم تیرماه جاده یاسوج ـ شیراز در دست بررسی است و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است.
سرهنگ حسن دانایار اظهار داشت: دلیل تصادف زنجیره‌ای در جاده یاسوج-شیراز در نزدیکی پلیس راه در دست بررسی بوده و هنوز نتیجه بررسی‌ها قطعی و نهایی نشده و به محض تکمیل بررسی‌ها متولیان امر اطلاع رسانی خواهند کرد.
وی خواب بودن راننده تریلر در هنگام وقوع تصادف را رد کرد و افزود: تیمی از کارشناسان کشوری پلیس راه، وزارت راه و شهرسازی و ... به یاسوج اعزام و در حال بررسی موضوع هستند.
دانایار در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد دلیل وقوع حادثه ترمز بریدن تربلر بوده است؟ بیان کرد: این موضوع در حال بررسی دقیق است.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به ترخیص 6 مصدوم تصادف روز جمعه گفت: 5 مصدوم وضعیت وخیمی داشتند که یک نفر قطه نخاع شده و یک نفر دیگر از ناحیه گردن دچار آسیب شده است و این دو مورد وضعیت بدتری نسبت به بقیه دارند.
عباس رضایی افزود: 3 بیمار دیگر نیز تحت نظر هستند و در شرایط فعلی مشکل خاصی ندارند.
صبح روز جمعه دوم تیرماه یک دستگاه تریلر از سمت گچساران به یاسوج حدفاصل  پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد  ترمز برید و تعدادی از وانت‌بارهای دوره‌گرد، خودروهای پارک شده و عابرین پیاده را زیر گرفت که در مجموع این تصادف 22 مصدوم و 6 کشته برجای گذاشت.
سرعت غیر مجاز تریلر علت تصادف زنجیره‌ای در یاسوج
به گفته کارشناسان پلیس راه کشور سرعت غیر مجاز تریلر، شیب تند جاده و کمبود علائم هشدار دهنده از عوامل بروز حادثه خونین در یاسوج است.
بازرس ویژه پلیس راه کشور ایمن سازی مسیر تنگ کناره، محل بروز سانحه و ایجاد گودال شن برای پیشگری از چنین حوادثی ضروری عنوان کرد و افزود: تاکنون پنج تصادف مشابه با تصادف زنجیره‌ایِ دوم تیر در این مسیر رخ داده است.
سرهنگ کارگر کیفیت پایین خودرو‌ها را از عوامل افزایش تلفات در این تصادف عنوان کرد و ادامه داد: استقرار خودرو‌های میوه فروش و دستفروش‌های سیار در مقابل پلیس راه یاسوج-شیراز و شلوغی جمعیت از عوامل افزایش تلفات و خسارت‌‌ها است.
ماجرای قطعی برق بیمارستان در روز تصادف زنجیره‌ای یاسوج چه بود؟
برق بیمارستان شهید جلیل یاسوج در روز حادثه تصادف زنجیره‌ای و کشته و مصدوم شدن 28 هم استانی قطع بود که با پیگیری برخی از مسئولان در هنگام اعزام مصدومان، برق وصل شد و اما امروز دیگر روز پاسخگویی مسئولان شرکت توزیع نیروی برق است که چرا برق بزرگترین مرکز درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرده‌اند.
مسئولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد به این فکر کننند اگر روز تصادف وحشتناک در جاده یاسوج-شیراز در نزدیکی پلیس راه جمعه دوم تیرماه گازوئیل بیمارستان شهید جلیل تمام می‌شد، و بنا به دلایل فنی امکان وصل کردن برق در زمان اندک وجود نداشت، چه فاجعه بزرگی رخ می‌داد و چند نفر دیگر باید به کام مرگ می‌رفتند.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تایید این خبر به تسنیم گفت: برق بیمارستان ساعت 5 صبح روز جمعه دوم تیرماه توسط شرکت توزیع نیروی برق قطع شده بود و بیمارستان از برق ذخیره استفاده می‌کرد و واقعیت امر در چنین مواقعی امکان پیش آمدن هر مشکلی از جمله اتمام گازوئیل نیز وجود دارد.
عباس رضایی این را هم گفت: به محض وقوع حادثه با علم به قطعی برق و امکان پیش آمدن هرگونه مشکل، در کمترین زمان ممکن موضوع را به فرماندار شهرستان بویراحمد اطلاع و از وی درخواست کمک کردیم که با پیگیری‌های انجام شده مشکل برطرف و برق وصل شد.
شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار بویراحمد نیز گفته است که برق بیمارستان جلیل به دلیل پاره تعمیرات قطع و از برق اضطراری استفاده می شد به دلیل قطعی برق آب هم قطع شده بود اما شرکت توزیع نیروی برق و آبفا همکاری کردند و بلافاصله برق و آب وارد مدار شدند.
با وجود پیگیری‌ها انجام شده موفق به انجام مصاحبه با مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نشدیم.
به گزارش تسنیم، صبح روز جمعه دوم تیرماه یک دستگاه تریلر از سمت گچساران به یاسوج حدفاصل  پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد  ترمز برید و تعدادی از وانت‌بارهای دوره‌گرد، خودروهای پارک شده و عابرین پیاده را زیر گرفت که در مجموع این تصادف زنجیره‌ای 6 کشته و 22 مصدوم برجای گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1