تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۶۳۷۱۸
نقدی بر مصاحبه رسانه ای محمدرضا شریفی و شیخ عبدی پور مدیران مستعفی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

بهترین خدمت از ناحیه امثال شریفی و عبدی پور آن است که در مسوولیتشان بمانند و کاری برای رضایت خدا و مردم انجام دهند

۲۶
۰
بهترین خدمت از ناحیه امثال شریفی و عبدی پور آن است که در مسوولیتشان بمانند و کاری برای رضایت خدا و مردم انجام دهند
کبنا ؛
هر چه به اسفند 1402 نزدیکتر می شویم شور و هیجان انتخاباتی در استان بیشتر و بیشتر می شود . هفته قبل و با توجه به پایان مهلت برای استعفای مدیرانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشتند شاهد استعفای یکی از مشاورین استاندار و یکی از مدیران کل استان بودیم .
شیخ عبدی‌پور مشاور استاندار و محمدرضا شریفی مدیرکل بازرسی استانداری با هدف حضور در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از مسئولیت های خود در استانداری کهگیلویه و بویراحمد استعفا دادند. این دو  در مصاحبه با جمعی از اصحاب رسانه و یا برخی رسانه ها به پاره ای برنامه ها و شعارهای خود برای این دوره از انتخابات اشاره کردند . برنامه ها و صحبت هایی که مانند موارد مشابه معمولا جز کلی گویی هیچ چیزی دیگری با خود ندارند. همه حضور خود در صحنه انتخابات را بنا به درخواست و دعوت گروه های مختلف مردمی و احساس مسئولیت می دانند. افرادی که مدام از رزومه و سوابق درخشان خود در گذشته می گویند ولی در واقعیت نه این افرادِ مدعی و نه سایر مدیران هیچ دست آوردی برای استان نداشته اند و حالا از درون همان مدیران برخی ادعای منجی گری برای نجات سر می دهند و شعار احیای عزت را به پیش می کشند.
صحبت های محمدرضا شریفی جز کلی گویی و حرف های آماده در این گونه مواقع نبود و همین حرف ها و ادعاها نشان می دهد این بار نیز قرار نیست اتفاق خاصی در عرصه انتخابات استان بیفتد و هر کسی و با هر رزومه و شعاع فکری و توسعه ای که باد مجلس به سرش بخورد قصد دارد وارد صحنه شود و با مصاحبه و بیان حرف های گنده در سایت های استان راحت ترین و دم دست ترین ابزار برای ارایه و بزرگ نمایی خود را در دست بگیرد.
انتخابات مجلس و نمایندگی مجلس یک عرصه بزرگ و ملی است که نیازمند چهره های ملی است. درست است که قانون منعی برای ثبت نام کسی که حداقل شرایط را واجد باشد در نظر نگرفته است اما فارغ از قانون این ضرورت و نیاز است که باید به ایجاد فضا، چه برای نامزدها و چه برای مردم کمک کند تا یک فضای شایسته انتخاباتی ایجاد شود.
حرف ها و تعارفاتی همچون؛ همه در گذشته زحمت کشیده اند و این بار من با کوله باری از تجربه آمده ام از سوی محمدرضا شریفی چند سوال جدی با خود دارد که اولا شما آقای شریفی صحبت از کدام تجربه می کنید؟ اگر منظورتان از تجربه صرف مسوولیت است که صدها نفر در این استان مسوول و یا سابقه مسوولیت دارند پس مسوولیت اداری که برای بعضی جز ادامه روزمرگی نیست، هرگز نمی تواند به عنوان بخشی از کوله بار تجربه به حساب آید! شما در این کوله بارتان کدام نقطه روشن و ماندگار را به ثبت رسانیده اید که به گونه ای از رزومه و کوله بار تجربه سخن می گویید که گویی فقط شما مدیر موفقی بوده اید و بقیه ناموفق؟
اگر در کلمات و بیان هدف ها صادق باشیم شاید بهترین خدمت از ناحیه امثال آقای شریفی و خود ایشان آن است که در مسوولیتشان بمانند و کاری در راستای رضایت خدا و مردم انجام دهند.
یا در صحبت های شیخ محمد عبدی پور نیز آمده است که برای اعاده حقوق تضییع شده مردم آمده ام. درست اما توان و ظرفیت شما برای اعاده این حقوق کدام است شما پیش از این در کجا بوده اید؟ غیر از این بوده است که شما در طول دوره های گذشته بخشی از تریبون حمایت از همین نامزدها بودید و در دور قبل از طرف جبهه پایداری در همان کهگیلویه از عدل هاشمی پور و در بویراحمد از مهدی روشنفکر حمایت کردید؟ پس به مردم حق بدهید که به شعار شما شک کنند و این شعار را در ادامه همان بیانیه و لیست دهی دوره های قبل بدانند.
آقای عبدی پور صحبت از شجاعت در نمایندگی می کنند! شجاعت را در نمایندگی احتمالا با حضور در سایت ها و نقد این و آن اشتباه گرفته اند چرا که قبل از عبدی پور هم زیاد از شجاعت گفتند و شعار دادند اما آنچه برای حوزه های انتخابیه استان به ارث رسید همین توسعه نیافتگی و سیاست زدگی است که یک نشانه این سیاست زدگی احساس رسالت و مسئولیتی است که همه در کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با نماینده مجلس شدن در خود حس می کنند.
این حرف ها و نقدها نه تنها بر شریفی و عبدی پور که بر اکثر مدیران و نمایندگان ادوار استان وارد است. نشان به آن نشان که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی استان این است. افراد با شعارهای زیبا می آیند وعده می دهند به مجلس می روند و تنها کاری که انجام می دهند دخالت در کار انتصاب مدیران و معرفی نیروهای وابسته به خود است و تمام .
مطمئنا بخش زیادی از مردم این موضوع را با تمام وجود لمس و به آن باور دارند و مصاحبه ها و پیدا کردن حرف ها و کلمات پر طمطراق نه تنها تغییری در نگاه آنها ایجاد نمی کند که تاییدی است بر افت و ضعف حوزه انتخابات نمایندگی مجلس که زمانی نه چندان دور نمایندگانی قدرتمند و در تراز ملی را نیز در خود دیده بود اما بعضا با تنگ نظری و فشارهای از داخل استان حذف و کنار گذاشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عبدی پور که کاری توی زندگیش نکرده و حالا میخواد نماینده مجلس بشه، ماشالله بهت شیخ.
Denmark
ولی خیلی کار زشتیه که نظر را با سلیقه خودتون تغییر میدید، کاش اصل نظرم‌را میذاشتید.
Iran, Islamic Republic of
یادم میاد یکبار سید جواد هاشمی معاون سیاسی استان از اصطلاح سیاست زدگی برای جو غالب استان استفاده کرد که همین سایت کبنا چه ها که علیه ایشون نکرد، حالا تازه و بعد از چند فهمیدید جو استان سیاست زده است.
Iran, Islamic Republic of
حاج شریفی خیلی بهتره از سی ناصره
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به نظر و فرمایشات نویسنده ، ازحضور این انسانهای محترم در انتخابات باید استقبال کرد . در انتخابات تصمیم گیرنده مردم هستند . تعداد آراء هر شخص تعیین کننده قضاوت مردم در خصوص کاندید و بخصوص وزن ایشان در ترازوی عادلانه آراء مردم استان است .
استقبال کنید زیرا محک تجربه انتخابات برای بعضی ها خوب است تا خودشان را بشناسند .
Iran, Islamic Republic of
مثلاً آقای هدایت خواه
سیدناصر
غلامحمد زارع
ودیگران قبلاچه کرده بوردند بودند
Germany
/۲۰ ساله بدون آزمون در استاتداری استخدام شده بیست دقیقه کار مفید انجام نداده ..
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
حالا مطمئنی خودت با آزمون استخدام شدی یا خدماتی بودی تبدیل وضعیت شدی بعد دانشگاه ازاد اطراف مدرک گرفتی رفتی واسه خودت آقا شدی ؟
مطمئنم از چنین گروهی هستی
البته مطمئنا این ها هم اشتباه میکنن وارد این عرصه میشن
Iran, Islamic Republic of
حاج شریفی انسان متعهد و متعهد و شجاع و متواضع که در دفترش به روی همه باز است,درود بر حاج محمدباقر شریفی
سادات
Iran, Islamic Republic of
باسلام
آقای شریفی در طول همین مدت در قسمت مدیرکل بازرسی استانداری نشان داد که می‌تواند گره از مشکلات بردارد.
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
اولا شما کل مجلس رو در نظر بگیرید دوما بین گزینه های موجود و پای کار بینی و بین الله بجز یک نفر تا الان کسی به توانمندی و گردن کلفتی شریفی ندیده ام لطفا عادلانه قلم بزنید.....
Iran, Islamic Republic of
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
اقای عبدی پور یادت میاد زمبن و زمان را به هم دوختی که پست معاونت سیاسی را تصاحب بشی،یادت میاد که چقد به اسناندار قرای این معاونت حتی چن هفته رفته بودی تهران برای سهم خواهی شاید دوستانت در وزارت کشور بتونند برات کاری کنند ،اما چه شد اون همه رو زدن ،آخرش ی پست مشاور بهت دادن ،حالا هم خودت خوب میدونی که به هیچ عنوان رای نخواهی آورد ،گویا برای معامله سیاسی در این امر ورود کردی که شاید بتونی بعد جایگاه بهتری در پستهای مدیریتی استان پیدا کنی
Iran, Islamic Republic of
/ دقیقا نماد ضایع کننده اولین حقوق مردم است
United States
بخدا جان خودم این عزیزان را نمیشناسم
شهرستان لنده
Iran, Islamic Republic of
باسلام. درود بر مدیر شجاع و توانمند و انقلابی واقعی و جانباز ۸ سال دفاع مقدس حاج عبدی پور آرزوی موفقیت برای ايشان داريم.
رز
Germany
شریفی آدم پاک سالم و صادقی هست
یونسعلی
Romania
سلام به میدان سیاست وسلام به آنانی تا قبل انتخابات استعفا نمیدهند آن زمان برکنار خواهند تا میدان انتخابات از دست ندهند خیلی خیلی هم خوب است وهم عالیست که انتخاباتی در شور داشته باشیم اما از همین الان خیلی ها از دوجا خواهند باخت یکی از پستهای قبلی رها شدن ودیگر آن پستها را نخواهند دید دوم در انتخابات برد مردمی ندارند اما همین شجاعت حضور در میدان رقابت را دارند یک گام به جلو هستند واین دور در سراسر کشور اکثریت نمایندگان مجلس با اصلاح طلبان هست نه اینکه من اطلاع طلب هست بلکه سیاست از قدیم تاکنون چنین بوده واین چون در گام دوم انقلاب هستیم وچنان فشاری در مدت به مردم وارد شده که اکثریت مردم میگویند خدا رحمت کند دولت روحانی ومدیرانش را پس همین مردم سر نوشت انتخابات پیش رورا از هم اکنون رقم زده اند مگر خدای ناکرده شورای محترم نگهبان بخواهد یک طرفه تاییدی های انتخابات پیش رو رقم بردند که گمان نکنم چنین بشود واین دور همه وهمه را تایید میکنند مگر کسانی مشکلات خاصی داشته باشند در نهایت دور دور اصلاح طلبان هست این هم کار خداست که در مجلس بقولی انقلابی ودولت مردمی چنان به مردم فشار اقتصادی ومعیشتی وارد شده که مردم نظرشان برگردد به اصلاح طلبان وسلام یونسعلی حسنعلی پور 09927081326
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
ایشون نباید وارد این عرصه میشدن وقتی میدونن قبول نمیشن هر چه هم آدم پاکی باشه
بی خاصیت
Iran, Islamic Republic of
چه بگوم ؟
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
آقایان و علمای احساس تکلیف کن ،زحمتکش،خدمتگزار که جانانه پستشون رها کردن برای خدمت بالاتر به مردم بدبخت فلک زده ، بی زحمت یه کم بریت کنار ایخیم یه جاهایی را بشوریم
Iran, Islamic Republic of
نه چرا نیایند بایستی بیایند
ناشناس
Romania
حجه السلام شریفی خودش میداند که محبوبیتی ندارد فقط بنا دارد تضمینی برای پست بالاتر مثلا معاون سیاسی اخذ نماید شایسته است ایشان در اصلاح نفس بکوشد و بر نفس خویش مسلط گردد و زیاده عصبانی نگردد و راستی پیشه نماید و طلب استغفار وطی مراحل ان و از کاندیدی هم حمایت نکند چون نتیجه عکس دارد ۰
باقر
Romania
آقای شریفی آدم متواضع است
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر کبنا واقعا حرف دل من را زدین آخه آدم قحطه اینا اومدن
Iran, Islamic Republic of
اگر استعفای آنها صوری نیست استاندار برای جابکزین انها ابلاغ صادر کنه
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1