کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر مصاحبه رسانه ای محمدرضا شریفی و شیخ عبدی پور مدیران مستعفی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

بهترین خدمت از ناحیه امثال شریفی و عبدی پور آن است که در مسوولیتشان بمانند و کاری برای رضایت خدا و مردم انجام دهند

28 خرداد 1402 ساعت 16:00

هر چه به اسفند 1402 نزدیکتر می شویم شور و هیجان انتخاباتی در استان بیشتر و بیشتر می شود . هفته قبل و با توجه به پایان مهلت برای استعفای مدیرانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشتند شاهد استعفای یکی از مشاورین استاندار و یکی از مدیران کل استان بودیم .


هر چه به اسفند 1402 نزدیکتر می شویم شور و هیجان انتخاباتی در استان بیشتر و بیشتر می شود . هفته قبل و با توجه به پایان مهلت برای استعفای مدیرانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشتند شاهد استعفای یکی از مشاورین استاندار و یکی از مدیران کل استان بودیم .
شیخ عبدی‌پور مشاور استاندار و محمدرضا شریفی مدیرکل بازرسی استانداری با هدف حضور در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از مسئولیت های خود در استانداری کهگیلویه و بویراحمد استعفا دادند. این دو  در مصاحبه با جمعی از اصحاب رسانه و یا برخی رسانه ها به پاره ای برنامه ها و شعارهای خود برای این دوره از انتخابات اشاره کردند . برنامه ها و صحبت هایی که مانند موارد مشابه معمولا جز کلی گویی هیچ چیزی دیگری با خود ندارند. همه حضور خود در صحنه انتخابات را بنا به درخواست و دعوت گروه های مختلف مردمی و احساس مسئولیت می دانند. افرادی که مدام از رزومه و سوابق درخشان خود در گذشته می گویند ولی در واقعیت نه این افرادِ مدعی و نه سایر مدیران هیچ دست آوردی برای استان نداشته اند و حالا از درون همان مدیران برخی ادعای منجی گری برای نجات سر می دهند و شعار احیای عزت را به پیش می کشند.
صحبت های محمدرضا شریفی جز کلی گویی و حرف های آماده در این گونه مواقع نبود و همین حرف ها و ادعاها نشان می دهد این بار نیز قرار نیست اتفاق خاصی در عرصه انتخابات استان بیفتد و هر کسی و با هر رزومه و شعاع فکری و توسعه ای که باد مجلس به سرش بخورد قصد دارد وارد صحنه شود و با مصاحبه و بیان حرف های گنده در سایت های استان راحت ترین و دم دست ترین ابزار برای ارایه و بزرگ نمایی خود را در دست بگیرد.
انتخابات مجلس و نمایندگی مجلس یک عرصه بزرگ و ملی است که نیازمند چهره های ملی است. درست است که قانون منعی برای ثبت نام کسی که حداقل شرایط را واجد باشد در نظر نگرفته است اما فارغ از قانون این ضرورت و نیاز است که باید به ایجاد فضا، چه برای نامزدها و چه برای مردم کمک کند تا یک فضای شایسته انتخاباتی ایجاد شود.
حرف ها و تعارفاتی همچون؛ همه در گذشته زحمت کشیده اند و این بار من با کوله باری از تجربه آمده ام از سوی محمدرضا شریفی چند سوال جدی با خود دارد که اولا شما آقای شریفی صحبت از کدام تجربه می کنید؟ اگر منظورتان از تجربه صرف مسوولیت است که صدها نفر در این استان مسوول و یا سابقه مسوولیت دارند پس مسوولیت اداری که برای بعضی جز ادامه روزمرگی نیست، هرگز نمی تواند به عنوان بخشی از کوله بار تجربه به حساب آید! شما در این کوله بارتان کدام نقطه روشن و ماندگار را به ثبت رسانیده اید که به گونه ای از رزومه و کوله بار تجربه سخن می گویید که گویی فقط شما مدیر موفقی بوده اید و بقیه ناموفق؟
اگر در کلمات و بیان هدف ها صادق باشیم شاید بهترین خدمت از ناحیه امثال آقای شریفی و خود ایشان آن است که در مسوولیتشان بمانند و کاری در راستای رضایت خدا و مردم انجام دهند.
یا در صحبت های شیخ محمد عبدی پور نیز آمده است که برای اعاده حقوق تضییع شده مردم آمده ام. درست اما توان و ظرفیت شما برای اعاده این حقوق کدام است شما پیش از این در کجا بوده اید؟ غیر از این بوده است که شما در طول دوره های گذشته بخشی از تریبون حمایت از همین نامزدها بودید و در دور قبل از طرف جبهه پایداری در همان کهگیلویه از عدل هاشمی پور و در بویراحمد از مهدی روشنفکر حمایت کردید؟ پس به مردم حق بدهید که به شعار شما شک کنند و این شعار را در ادامه همان بیانیه و لیست دهی دوره های قبل بدانند.
آقای عبدی پور صحبت از شجاعت در نمایندگی می کنند! شجاعت را در نمایندگی احتمالا با حضور در سایت ها و نقد این و آن اشتباه گرفته اند چرا که قبل از عبدی پور هم زیاد از شجاعت گفتند و شعار دادند اما آنچه برای حوزه های انتخابیه استان به ارث رسید همین توسعه نیافتگی و سیاست زدگی است که یک نشانه این سیاست زدگی احساس رسالت و مسئولیتی است که همه در کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با نماینده مجلس شدن در خود حس می کنند.
این حرف ها و نقدها نه تنها بر شریفی و عبدی پور که بر اکثر مدیران و نمایندگان ادوار استان وارد است. نشان به آن نشان که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی استان این است. افراد با شعارهای زیبا می آیند وعده می دهند به مجلس می روند و تنها کاری که انجام می دهند دخالت در کار انتصاب مدیران و معرفی نیروهای وابسته به خود است و تمام .
مطمئنا بخش زیادی از مردم این موضوع را با تمام وجود لمس و به آن باور دارند و مصاحبه ها و پیدا کردن حرف ها و کلمات پر طمطراق نه تنها تغییری در نگاه آنها ایجاد نمی کند که تاییدی است بر افت و ضعف حوزه انتخابات نمایندگی مجلس که زمانی نه چندان دور نمایندگانی قدرتمند و در تراز ملی را نیز در خود دیده بود اما بعضا با تنگ نظری و فشارهای از داخل استان حذف و کنار گذاشته شدند.


کد مطلب: 463718

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463718/بهترین-خدمت-ناحیه-امثال-شریفی-عبدی-پور-مسوولیتشان-بمانند-کاری-رضایت-خدا-مردم-انجام-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1