تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۲۷۰۷۹
سید محمد مجتبوی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان گچساران می‌گوید

خطرات آب روستای دژ سلیمان / این آب برای حمام مضر است

۲
۰
خطرات آب روستای دژ سلیمان / این آب برای حمام مضر است
کبنا ؛در ادامه پیگیری‌های شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان گچساران جهت به ثمر رسیدن پروژه آب رسانی روستای دژسلیمان، آزمایشات علمی و تخصصی انجام گرفت.
به گزارش کبنا، سید محمد مجتبوی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان گچساران اظهار داشت: نمونه‌ای از آب روستای دژسلیمان را به آزمایشگاه‌های تخصصی تصفیه آب و کارشناسان مجرب این رشته واگذار کردیم که نتایج حاصله را جهت شفافیت اذهان عمومی به سمع و نظر مردم می رسد.
وی افزود: کارشناسان آب و فاضلاب پس از مشاهده آزمایش نمونه آب روستای دژسلیمان به سختی و کدورت بالای آب و بالا بودن مقدار پتاسیم آن اشاره می‌کنند و می‌گویند که کدورت آب بر واحد NTU محاسبه می‌شود و کدورت مجاز آب کمتر از 5NTU می‌باشد که آب با کدورت بالای 5NTU معمولاً برای مصرف شرب مناسب نمی‌باشد که در آزمایش آب روستای دژ سلیمان این عدد 7NTU می‌باشد!
وی افزود: سختی آب روستای دژسلیمان دراین آزمایش 700 می‌باشد که در مصارف خانگی باید این سختی بسیار پایین‌تر از این عدد باشد.
به گفته مجتبوی، کارشناسان آب و فاضلاب نسبت به خطرات کدورت بالای این آب هشدار دادند و بیان داشت: کدورت آب به دلیل وجود مواد معلق یا کلوئیدی در آب آشامیدنی می‌باشد و نوشیدن آب با کدورت بالا می‌تواند مشکلاتی را از جمله ابتلا به بیماری‌های گوارشی و در کنار آن تشدید بیماری در افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی شود. ضمناً ویروس و باکتری‌های موجود در آب کدر، به ذرات معلق چسبیده و اثربخشی مواد ضدعفونی کننده مانند کلر و یا اشعه ماوراء بنفش را نیز حتی کاهش می‌دهد. بنابراین حذف این آلاینده‌ها از آب اهمیت بسیار زیادی را دارد.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان گچساران با اظهار این موضوع که نظر کارشناسان نسبت به سختی آب این است که شست‌وشوی مداوم لباس‌ها با آب باسختی بالا می‌تواند منجر به از بین رفتن بافت پارچه لباس‌ها شده و عمر مفید لباس‌ها را تا ٪۴۰ کاهش دهد و حتی استحمام مکرر با آب با این سختی را مضر دانست.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427079-2.jpg
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دژسلیمان
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از بسیج که واقعا پیگیرن،اجرکم عندالله
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
مسئولین امر خجالت بکشن
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
فایل های مرتبط
1