تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۱۰۲۳
اساتید دانشگاه چه نقشی را در انتخابات آینده کهگیلویه و بویراحمد ایفا می‌کنند؛

انتخابات متفاوت ۹۸ / خروج کهگیلویه و بویراحمد از انزوای طولانی با حمایت از کاندیداها بر مبنای واقعیت‌ها

۵
۱
انتخابات متفاوت ۹۸ / خروج کهگیلویه و بویراحمد از انزوای طولانی با حمایت از کاندیداها بر مبنای واقعیت‌ها
کبنا ؛متن ارسالی: مجلس شورای اسلامی دارای اختیارات و وظایف حساسی است که این وظایف در دو بخش اصلی قانونگذاری و نظارت تفکیک می‌شوند. متاسفانه بنا به دلایلی از جمله عدم آگاهی، سختگیری بعضی از نهادهای اجرایی و حتی خلأ قانونی باعث شده است که خیلی از نمایندگان مجلس به جای انجام وظایف اصلی خود حول دو مقوله رفیع قانونگذاری و نظارت، بیشتر به دنبال کارهایی شخصی موکلان خود باشند. گاهاً مشاهده می‌شود که موکلان مردم در قوه مقننه حتی جایگاه خویش را چنان تنزل می‌دهند که از تعاملات بین " نمایندگان و سایر قوا" در جهت منافع شخصی و نامرتبط سود می‌برند و عملاً اهرم نظارتی خویشتن را در برابر سایر قوا خلع سلاح می‌کنند. انتخابات ۹۸ از جهاتی نسبت به دیگر انتخابات‌ها کاملاً متمایز است:
-شرایط خاص کشور در سایه خروج ایالات متحده از برجام و ایستادگی کشور در مقابل این جنگ اقتصادی نیازمند همراهی ملت و مردم غیرتمند ایران اسلامی می‌باشد. که این مهم می‌تواند با یک حضور پرشور و آگاهانه مردم معنی یابد.
-عدم توفیق دو جریان اصلی کشور (اصلاحطلبان و اصولگرایان) هم در قوه مجریه و هم در مجلس شورای اسلامی در فائق آمدن بر عمده مشکلات و دغدغه اصلی مردم که اشتغال و رونق اقتصادی است، به نوعی این دو جریان اصلی کشور را نزد افکار عمومی به چالش و انزوا کشانده است. از همین رو اکثر مردم اعتقاد دارند احزاب موجود بعد از پیروزی در انتخابات دغدغه اصلی آنها مشکلات جامعه و مردم بر مبنای شعارهای انتخاباتی و مرامنامه حزبی نمی‌باشد. بلکه منافع حزبی و گاهاً شخصی آنها در اولویت می‌باشد.
لذا در درجه اول شرکت در انتخابات ۹۸ با توجه به شرایط خاص کشور در جنگ اقتصادی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت انتخابات پُررونق و پُرشور، امری واجب و اجتناب ناپذیر است. در درجه دوم مردم به نمایندگانی نو، متفاوت و شایسته نیاز دارند تا امید به زندگی بهتر در دل آنها دمیده شود.
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بر مبنای غیرت، تعصب و روحیه ولایی همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته‌اند که امید داریم در اسفند ۹۸ شاهد حماسه‌ای دیگر توسط این عزیزان باشیم.
این روزها شاهد رشد قارچ گونه کاندیداها در منطقه هستیم، امری تکراری که حضور خود را احساس وظیفه می‌دانند و مشکلات حوزه مربوطه خود را به خوبی آسیب شناسی می‌کنند، عملکرد مدیران و نمایندگان قبلی را ضعیف شمرده، در نهایت و بصورت کلی قول حل همه مشکلات و معضلات را بدون ارائه راهکاری مشخص و برنامه‌ای مدون می‌دهند.
بنابراین در همین جا از کاندیداهای عزیز درخواست داریم که برنامه و راهکار خویش را بصورت کارشناسی و تحلیلی حول دو مقوله اصلی قانونگذاری و نظارتی جهت برون رفت استان از این عقب ماندگی اقتصادی، تهیه کرده و در اختیار مردم قرار دهند. تا بدین ترتیب هم بتوان متری برای تشخیص اصلح در اختیار داشت و هم اینکه در صورت راهیابی به مجلس بتوان آنها را متناسب با برنامه پیشنهادی باز خواست نمود.
محرومیت و عدم توسعه یافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاب می‌کند همگان همّتی کنند و بر اساس استعداد، توانایی و کارآمدی کاندیداها تصمیمی اتخاذ کنند تا استان کهگیلویه و بویراحمد بتواند این عقب ماندگی اقتصادی و صنعتی خود را جبران کند. در تلاش هستیم با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه در همه رشته‌ها، فاکتورهای لازم یک نماینده ایده‌آل را برای هم استانیهای عزیز بررسی کرده و بدون جانبداری از جریان یا شخص خاصی با اتکا بر وجدان خویش این فاکتورها را بیان کنیم. وظیفه خود میدانیم بر مبنای واقعیت‌های موجود از کاندیداهایی حمایت کنیم که شاهد برون رفت استان از این انزوای طولانی باشیم.
البته این بدان معنی نیست که همه مشکلات استان را به نمایندگان محترم حال و گذشته نسبت دهیم. پس لازم است که عملکرد همه مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استاندار محترم و همه مدیران استانی و شهرستانی بررسی شود و کارکرد آنها را در زمینه تعداد اشتغالزایی، استفاده از جوانان در مدیریتها، طرح‌های مصوب، میزان جذب بودجه و نحوه استفاده بودجه به خصوص در بخش عمرانی و ...آنالیز گردد.
---------------------------------
محمد جواد کیانی
استادیار دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهاد
Iran, Islamic Republic of
چند در صد اساتید دانشگاهها جرات حرف زدن دارند ؟ استاید دانشگاه دانشجو درست تربیت کنند ، خودشان را بروز کنند ، علیه همدیگر رو فلان صندلی و فلان میز دعوا نکنند ، بهترین خدمت را به استان میکنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چن تا استاد داریم که بدون پارتی و رانت به جایگاه هیئت علمی در دانشگاه رسیدن ؟
ما از کسانی که با رانت استاد شدن انتظاری نداریم
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تنها راه همینه
تامرادی..
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این تصمیم .
اگر حرفتون راسته برادران خب دکتر فرخیانی که یکی از چهره های جوان انتخابات و نخبه استان هستند که مدرک دکترای دانشگاه شهید بهشتی رو دارن که جای سوال نداره و یکی از قضات با سابقه و با صداقت هستند که تو قانون حرف اولو میزنه کارش گرفتن حق مردم هست و تو سطح کشور هم برش دارن . والا که همه واکتور های لازم و حتی بیشتر رو داره .
انشالا که راهنمایی درستی کردم
امیریاشاه
Iran, Islamic Republic of
اگرایشان نامزد گروهی اقلیت که خودرانماینده اکثریت معرفی میکنند نبودومستقل وارد میدان رقابت میشد فبها
بااین وضع وابستگی حزبی نه برادر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1