تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۰۶۲۵۱

30 درصد جمعیت گچساران مبتلا به فشار خون بالا هستند

۰
30 درصد جمعیت گچساران مبتلا به فشار خون بالا هستند
کبنا ؛سیده زهرا حسینی اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده از چهار دوره پیمایش ملی، هم‌اکنون از هر پنج بزرگسال در گچساران یک نفر به بیماری فشارخون بالا مبتلا است و حدود یک میلیارد نفر نیز در جهان از این بیماری رنج می‌برند.
وی ادامه داد: انجام ورزش سبک روزانه براي بهبود جریان خون در بدن، پرهیز از مصرف زیاد نمک براي کاستن از حجم خون و کاهش برون‌ده قلبی، عدم مصرف سیگار و مصرف کمتر چربی‌ها براي جلوگیری از آسیب و مقاومت عروق از جمله راه‌های کنترل فشار خون است.
وی عنوان کرد: هر چند اغلب موارد فشار خون، دلایل ارثی و ژنتیکی دارند اما بهتر است به صورت منظم فشار خون را اندازه‌گیری کرد زیرا بیشتر افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خود مطلع نیستند.
حسینی گفت: عوارض فشار خون بالا شامل سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی احتقانی قلب و ورم ریه، نارسایی کلیه و آسیب چشمی و مشکلات بینایی است که اگر فشار خون بالا درمان شود آنگاه از خطر ابتلا به عوارض آن نیز کاسته مي‌شود.
وی با بیان اینکه با شناسایی سریع و آغاز درمان‌های لازم می‌توان بار مالی ناشی از پیشرفت فشار خون را کاهش داد، افزود: اغلب افراد فکر می‌کنند که نمک به تنهایی عامل افزایش فشار خون است در صورتی که نمک، حاوی دو عنصر کلر و سدیم بوده که سدیم موجود در آن باعث بالا رفتن فشار خون و در صورت افراط در مصرف موجب سکته قلبی و مغزی می‌شود.
سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان شهید رجایی گچساران اذعان داشت: غذاهای فرآوری شده، غذاهای سریع و آماده و کنسروها نیز دارای مقادیر بالای سدیم هستند که با مداومت در مصرف می‌توانند موجب ایجاد این بیماری شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: درمان چاقی، مصرف نكردن دخانیات، تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت روزمره از راه‌های کاهش ابتلا به این بیماری است.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1