کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

30 درصد جمعیت گچساران مبتلا به فشار خون بالا هستند

18 دی 1397 ساعت 21:42

سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان شهید رجایی گچساران از ابتلاي 30 درصد جمعیت این شهرستان به فشار خون خبر داد.


سیده زهرا حسینی اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده از چهار دوره پیمایش ملی، هم‌اکنون از هر پنج بزرگسال در گچساران یک نفر به بیماری فشارخون بالا مبتلا است و حدود یک میلیارد نفر نیز در جهان از این بیماری رنج می‌برند.
وی ادامه داد: انجام ورزش سبک روزانه براي بهبود جریان خون در بدن، پرهیز از مصرف زیاد نمک براي کاستن از حجم خون و کاهش برون‌ده قلبی، عدم مصرف سیگار و مصرف کمتر چربی‌ها براي جلوگیری از آسیب و مقاومت عروق از جمله راه‌های کنترل فشار خون است.
وی عنوان کرد: هر چند اغلب موارد فشار خون، دلایل ارثی و ژنتیکی دارند اما بهتر است به صورت منظم فشار خون را اندازه‌گیری کرد زیرا بیشتر افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خود مطلع نیستند.
حسینی گفت: عوارض فشار خون بالا شامل سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی احتقانی قلب و ورم ریه، نارسایی کلیه و آسیب چشمی و مشکلات بینایی است که اگر فشار خون بالا درمان شود آنگاه از خطر ابتلا به عوارض آن نیز کاسته مي‌شود.
وی با بیان اینکه با شناسایی سریع و آغاز درمان‌های لازم می‌توان بار مالی ناشی از پیشرفت فشار خون را کاهش داد، افزود: اغلب افراد فکر می‌کنند که نمک به تنهایی عامل افزایش فشار خون است در صورتی که نمک، حاوی دو عنصر کلر و سدیم بوده که سدیم موجود در آن باعث بالا رفتن فشار خون و در صورت افراط در مصرف موجب سکته قلبی و مغزی می‌شود.
سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان شهید رجایی گچساران اذعان داشت: غذاهای فرآوری شده، غذاهای سریع و آماده و کنسروها نیز دارای مقادیر بالای سدیم هستند که با مداومت در مصرف می‌توانند موجب ایجاد این بیماری شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: درمان چاقی، مصرف نكردن دخانیات، تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت روزمره از راه‌های کاهش ابتلا به این بیماری است.
 


کد مطلب: 406251

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406251/30-درصد-جمعیت-گچساران-مبتلا-فشار-خون-بالا-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1