تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۷۱۲۶۱
سومین نشست هوشمندسازی شهر یاسوج با حضور فرماندار بویراحمد برگزار شد

یاسوج شهر هوشمند می‌شود

۴
کبنا ؛فرماندار بویراحمد، از تمام ظرفیت‌های اداری برای حمایت از طرح ستون‌های هوشمند در شهر یاسوج استفاده خواهد شد.
به گزارش کبنا، در سومین نشست ویژه طرح هوشمند‌سازی و ستون‌های هوشمند در شهر یاسوج که با حضور فرماندار بویراحمد، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهردار یاسوج و رئیس بسیج سازندگی استان برگزار شد. فرماندار بویراحمد گفت، یکی از طرح‌هایی که مسأله محور ارائه‌شده و مورد استقبال همه مسئولین از جمله استاندار محترم استان قرار گرفته، طرح هوشمند‌سازی با فناوری‌های نوین توسط تعدادی از جوانان نخبه استان هست،
مهدوی مطلق با اشاره به اهداف چند بعدی و مزیت‌ها و کارویژه‌های این طرح، گفت، از ابتدای این طرح تا انتها در کنار برادران عزیز طراح خواهیم بود و هرجا نیاز به حضور شخص خودم برای پیگیری باشد نیز دریغ نخواهم کرد.
وی از مجریان طرح خواست به جای اضافه کردن، محور‌ها و مزیت‌های جدید، از یک یا چند کارویژه شروع و در فرایند اجرا، موارد تکمیلی را اضافه نمایید تا پروژه معطل نشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز گفت: شهر یاسوج به عنوان اولین شهردر کشور، هوشمند‌سازی می‌شود واین پروژه به صورت عملیاتی دریاسوج به عنوان اولین شهر کشور اجراخواهدشد.
کیوان آشنا شهردار یاسوج با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج خاطر نشان کرد: پایش تصویری مهمترین دغدغه ماست، آمادگی کامل جهت همکاری برای هوشمندسازی راداریم
شهردار یاسوج بیان داشت: ۳۰ درصد مشکل ترافیک یاسوج فرهنگی است‌.
رضا غلامی، مدیر کل پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه عنوان کرد: این طرح ک توسط جوانان هم استانی طراحی و اجرا می‌شود مورد تأیید سازمان پدافند غیر عامل استان و کشور می‌باشد و از آن حمایت می‌شود.
مدیرکل فناوری و ارتباطات در ادامه جلسه بابیان نقش تکنولوژی و هوش مصنوعی در کنترل ترافیک و خدمات شهری عنوان کرد: تعدادی از جوانان نخبه در استان آمدند و‌ایده‌ای را پرورش دادند و یک سری ستون‌های هوشمند طراحی کردن که این‌ایده در خاورنیانه برای اولین بار هست که طراحی شده و این ستون‌ها شبیه ستوت‌های برق و همانند ستون نصب می‌شوند و این ستون‌ها هر کدام قابلیت ۲۰ خدمت در زمینه کنترل ترافیک، خط‌کشی خیابان، پد شارژ، آتش نشانی و سایر موارد ارائه می‌شود.
وی افزود: پیشبینی کردیم برای شهر یاسوج ۴۰۰ستون هوشمند طراحی کنیم
رادمنش ادامه داد: این پروژه در سطح ملی مطرح شده و وزیرارتباطات نیز استقبال کرده و‌امیدواریم بتوانیم این پروژه را در شهر یاسوج اجرایی، کنیم و بتوانیم یاسوج را به عنوان اولین شهر هوشمند کشور معرفی کنیم.
رادمنش اطهار داشت: این پروژه از این هفته شروع شده و در شهر یاسوج اجرا خواهد شد و پس از آن به تمام کشور گسترش خواهیم داد.
حسن اسفندیاری از مجریان طرح، ضمن تشکر از حمایت‌هایی که تاکنون انجام شده، گفت: در هر لحظه‌ای که اعتبار حمایتی به دست ما برسد، استارت کار عملاً شروع خواهد شد و‌ایشان با اشاره به رونمایی از طرح با حضور جناب آقای دکتر احمد‌زاده گفت، آقای استاندار قول مساعد دادند در صورت صنعتی کردن این طرح ۱۰۰ تا یتون آن پیش خرید خواهد شد.
از جمله مزایای هوشمند‌سازی و نصب ستون‌های هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
✔️ بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست
✔️ بهبود حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک
✔️ ارائه خدمات شهری بهتر و کارآمدتر
✔️ افزایش امنیت شهری و کاهش جرم و جنایت
✔️ ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و تسهیل در دسترسی به خدمات
لازم به ذکر است مهندسی معکوس، نوآوری، طراحی و ساخت نخستین ستون هوشمند خاورمیانه در استان کهگلویه و بویراحمد توسط شرکت‌ایده سازان مبین ویرا طراحی و اجرا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هجیر
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت ملا نظر چو تر برییه، وقتی دغدغه ما پایش تصویری باشد دیگر حسابش را بکنیم، آینده درخشان!!!!
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1