تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۵۴۸۷۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا:

سمینار استانی امنیت غذایی کودکان در شهرستان دنا برگزار شد + تصاویر

۰
کبنا ؛
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از برگزاری سمینار بزرگ امنیت غذایی کودکان با حضور مسئولین استانی، خیرین سلامت و مسئولین شهرستانی خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا، دکتر احسان کریمی زاده افزود: باتوجه به اهمیت مسئله وضعیت تغذیه کودکان در استان و علی الخصوص در شهرستان دنا، سمینار امنیت غذایی با هدف ارتقا سطح آگاهی کارشناسان و مسئولین ذیربط و همچنین حمایت طلبی از خیرین در دستور کار قرار گرفت.
کریمی زاده افزود: در این سمینار با هم افزایی و همراهی وصف ناپذیر مسئولین مرتبط و خیرین سلامت در شهرستان دنا به بررسی کامل و جامع وضعیت سوتغذیه، مشکلات اختلال رشد و راهکارهای برون رفت از مشکلات تغذیه ای توسط اساتید مجرب از دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخته شد.
ملک زاده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به نقل از آمارهای کشوری بیان داشتند سوء‌ تغذيه علت مستقيم و غير مستقيم 60 درصد از مرگ كودكان ايراني است، براساس نتايج مطالعات سال 74 در ايران، 20 درصد كودكان به كوتاهي قد 7/1 درصد به لاغري (وزن براي قد) و 16/6 درصد به كم وزني (وزن براي سن) و در مجموع 43/7 درصد به سوء تغذيه و عوارض آن دچار بوده‌اند.
همچنین به نقل از آمارهای رسمی، این آمار در مناطق روستایی کشور به حدود دو برابر افزایش پیدا می‌کند. براساس مطالعات، در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ایلام و کوتاهی قد، کم‌وزنی و لاغری شیوع بالایی دارد که ناشی از سوءتغذیه است. علاوه بر سوءتغذیه کودکان، در سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی از افزایش چشمگیر قیمت مواد پروتئینی مثل گوشت قرمز در ایران منتشر شده که باعث شده بسیاری از خانوارهای بی‌بضاعت و حتی طبقه متوسط، مصرف مواد پروتئینی را کاهش دهند.
ستار هدایتخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه و دبیر کمیته انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم، به بررسی تغذیه در مبانی اسلام و جایگاه بالای تغذیه سالم از دیدگاه اسلام و قرآن پرداخت و راهکارهای لازم جهت حمایت افراد کم برخوردار از تغذیه سالم و ایمن را تشریح نمود.
همچنین کریمی زاده در طی سخنان خویش بیان داشت: یکی از اهداف اصلی این سمینار، شروع و پایه ریزی یک کارگروه با عضویت نهادها و سازمان های مرتبط، جهت هدفمندسازی و قانون مند کردن توزیع حمایت نهادهای دولتی و خیریه در زمینه تغذیه خواهد بود.
وی همچنین افزود در آینده نزدیک، یک طرح پژوهشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شبکه بهداشت و درمان دنا، با هدف جمع آوری دقیق اطلاعات تغذیه ای استان و وضعیت کودکان استان شروع خواهد شد.
برگزاری چنین سمینار بزرگ و با استقبال بی نظیر از سوی مسئولین استانی در شهرستان دنا بی سابقه بوده است و نشانگر دیدگاه مثبت مسئولین و کارشناسان نسبت به موضوع سمینار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مستاجر
Iran, Islamic Republic of
فعلآ که علوم پزشکی وپرستارها درامنیت کامل غذایی هستندباحقوقهای آنچنانی....میخوان چه دردی از خانواده های دردمند دا کنند؟🤔
Iran, Islamic Republic of
اووف انگار عکسها بیشتر از حاضرین تو سالنه
کامل
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشتباهات بزرگ رئیسی شکاف عمیق طبقاتی است به لحاظ درآمدی...حتی بین کارکنان دستگاههای دولتی مشهوده
...بجای اینکه بیان مستمری های مددجویان وصندوق روستایی عشایری راچندبرابرکنندبیشتربه فکرچندقشرخاص کارمندان هستند....این فاجعه است...اصناف وشغل های آزاد راکلآ سربه نیست کردند...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1