تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۴۱۲۹۷۲
مدیر کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد:

استارت قانون جدید مدیریت بحران کشور از کهگیلویه و بویراحمد زده شد

۰
کبنا ؛هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاونین استاندار،  رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرمانداران، شهرداران و دستگاههای اجرایی و خدمات رسان تشکیل شد.
وحید محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استان در ابتدا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروز در شرایط فعلی باید راه و مرام شهیدان و یادگاران دفاع مقدس سر لوحه کار ما باشد تا بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران گفت: تصویب قانون جدید مدیریت بحران کشور و ایجاد اصلاحات جدید استارتش از همین کهگیلویه و بویراحمد زده شد، یعنی وقتی اولین مدیر کل فقید مدیریت بحران مرحوم حاج محمد امیری در یک عملیات امداد و نجات دچار حادثه شد و جانش را در راه خدمت تقدیم کرد و سایر موارد مشابه منجر به این شد که سازمان مدیریت بحران روی این قبیل موضوعات کار کنند.
وی تشریح کرد: مثلاً در سیل استان گلستان که تعدادی از داوطلبان و نیروی‌های خدمات رسان دچار حادثه شدند و جان خود را در راه خدمت به هم وطنان سیل زده از دست دادند با پیگیری‌های سازمان مدیریت بحران کشور و مکاتبه وزیر محترم کشور با فرماندهی معظم کل قوا، ایشان آن عزیزان را شهیدان راه خدمت نام نهادند.
محمدی تبار در ادامه گفت: در قانون جدید وظایف و مسئولیت دستگاهها اجرای و نهادها به طور شفاف مشخص شده است. و هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در کار بحران پیگرد دارد.
مدیر کل مدیریت بحران استان در ادامه بیان کرد: در بحران آتشسوزی ها در مراتع و جنگل‌ها  که متاسفانه امسال شاهد حجم گسترده‌تری بودیم برخی دستگاهها، بخشداران و اداراتی بیشتر و بهتر با ما همکاری داشتند.
محمدی تبار ابراز کرد: مجموعه فرمانداران محترم بجز در چند مورد، خیلی تلاش داشتند و اما سه بخشدار مرکزی کهگیلویه، مرکزی باشت و بخشدار پاتاوه دنا بخشداران برتر بودند. بسیج و سپاه پاسداران از جمله فرماندهی استان و جانشین و همچنین تیپ ۴۸ فتح در سطح استان و شهرستانها، رسانه‌ها، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و اولاتر از همه صدا و سیمای استان، اداره کل منابع طبیعی استان شهرستانها و محیط زیست و بخصوص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و فرودگاه شهید امید بخش و کادر پروازی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اوژانس هوایی، فرودگاه یاسوج، نیروهای مردمی، روستاها، دهیاران و برخی شهرداران مناطق در کنترل آتشسوزی ها کمک کردند. که ما از منابع طبیعی استان و ۸ فرمانداری خواسته‌ایم اسامی افرادی که داوطلبانه خدمات در این مورد انجام داده‌اند - جهت تشویق در جلسه بعدی - معرفی کنند.
مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: ما از ابتدا در پی تشکیل تیم واکنش سریع در حوادث و بحران‌ها بودیم و جلسات متعدد با تیم‌های غواصی و نخبگان این بخش و تیم‌های کوه نورد و ... داشتیم و ساز و کار مشخص کردیم و تفاهم نامه منعقد کردیم ولی برای راه اندازی و فعالسازی نیاز به ادوات و ابزار کار مدرن و خرید امکانات داریم لذا همینجا از دکتر کلانتری استاندار محترم استدعا داریم در تحقق این مهم ما را کمک و حمایت کنند.
مدیر کل مدیریت بحران گفتند: تمامی دستگاهها و شرکت‌های خدمات رسان که در سیل نوروزی زحمت کشیدند از طرف ریاست محترم سازمان مدیریت بحران مورد تشویق قرار گرفتند.
محمدی تبار در پایان افزود: همه ادارات و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران استان و شهرستانها، تمامی دستگاههای خدمات رسان، شهرداری‌ها، و بخشداری‌ها موظف است تیم‌های مدیریت بحران خود را در فصل پاییز و زمستان بصورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مشکلات احتمالی از هم اکنون فعال نمایند.
لذا ما بطور شبانه روز در صحنه هستیم و اقدامات و خدمات تمامی دستگاها و ادارات را رصد می‌کنیم اما تنها راه موفقیت و خدمت به مردم همدلی و همکاری همه با هم بر محور قانون برای عبور از بحران‌های احتمالی پیش رو است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1