تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۷۵۴۶۳
در بازدید منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پتروشیمی دهدشت مطرح شد

بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت شاید ۱۴۰۵ / گلایه موحد از پیمانکار پتروشیمی / تعدیل ۵۵ درصدی قراداد پتروشیمی دهدشت در حوزه ارز/ نمی‌گذاریم پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری تعطیل شود

۷
۱
بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت شاید ۱۴۰۵ / گلایه موحد از پیمانکار پتروشیمی / تعدیل ۵۵ درصدی قراداد پتروشیمی دهدشت در حوزه ارز/ نمی‌گذاریم پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری تعطیل شود
کبنا ؛مدیرعامل گروه پتروپارس در بازدید محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه پتروشیمی دهدشت، عدم همکاری شرکت‌های داخلی و تغییرات نرخ ارز را از عوامل طولانی شدن این پروژه دانست و گفت: چیزی که ما را رنج می‌دهد تغییرات نرخ ارز هست.
به گزارش کبنا نیوز، دکتر فرخ علیخانی در حاشیه این دیدار گفت: دو هفته قبل اینجا با مهندس نشان‌زاده جلسه داشتیم برای پیگیری کالا، بعد از جلسه رفتیم تهران با یکی از کارخانه‌های داخلی قراداد بستیم، قراداد ۴۰۰ هزار یورو بود که ۶۰٪ آن را پرداخت کردیم. ۲۱ دستگاه ساخته شد، اما اجازه حمل به ما ندادند، می‌گفتند تا زمانی که ۴۳۰ هزار یوروی دیگر پرداخت نکنید، حتی اگر وزیر هم بیاید اجازه حمل نخواهیم داد. با توجه به اینکه ما یک شرکت دولتی هستیم، این تغییرات ۱۲۰ درصدی برای ما توجیه‌پذیر نیست. این باعث می‌شود ۵، ۶ ماه کار به تعویق بیفتد.
علیخانی به پرسش دکتر منصوری مبنی بر اینکه برنامه زمانبندی‌تان برای اتمام پروژه چه زمانی است؟ گفت: برنامه زمانبندی ما بستگی به تأمین آخرین کالا دارد، تهیه چند قلم آخر از کالا‌ها، هجده ماه زمان خواهد برد. به عبارتی اتمام این پروژه نزدیک به دو سال دیگر به طول خواهد انجامید.
سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به زمانبدی ارائه شده توسط مهندس علیخانی واکنش نشان داد و گفت: قرار بود این پروژه خرداد امسال (۱۴۰۳) به بهره‌برداری برسد. صورت جلسه‌های متعددی داریم با پیمانکاران. اول قرار بود ۱۴۰۱، بعد گفتند پایان ۱۴۰۲ و طبق آخرین صورت جلسه قرار بود خرداد ۱۴۰۳ به پایان برسد. با این توضیحاتی که که آقای علیخانی دادند فکر نکنم در ۱۴۰۵ هم به اتمام برسد. هرچه زمان بگذرد هزینه‌های پروژه بیشتر می‌شود، انتظار داریم زودتر به بهره‌برداری برسد.
مهندس حسن نشان‌زاده معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پیش‌تر در سفر رئیس مجلس به این پتروشیمی (۱۴تیر۱۴۰۱) پیش‌بینی کرده بود این طرح در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی و تولید تجاری داشته باشد، از عدم تحقق این پیش‌بینی خبر داد و راه‌اندازی این پروژه را در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وعده داد.
وی گفت: ما قول و قرار‌هایی با اروپایی‌ها_آلمان، فرانسه-داریم که اکسترودر(قلب پتروشیمی) را از هر شرکتی که سریع‌تر به ما تحویل بدهد بخریم که حداقل چهارده ماه طول خواهد کشید نشان‌زاده به تعدیل قرارداد با پیمانکار این پروژه پرداخت و گفت: ما هجده درصد به این پروژه تعدیل دادیم. در حوزه ارز ما به این پروژه عملاً بیش از ۵۵% تعدیل دادیم. ما نمی‌گذاریم بخاطر ۳۰۰ هزار دلار، پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری ما تعطیل شود. نشان‌زاده بخشی از کندی پیشرفت پتروشیمی دهدشت را تمرکز بر پروژه‌های هویزه و گچساران دانست و گفت: الان در مرحله‌ای هستیم که نه من بهانه‌ای دارم و نه پیمانکار. من هم نسبت به روندی که تا کنون بوده رضایت ندارم. البته نباید دروغ گفت، تمرکز ما روی جلوگیری از سوخت فلورانس در هویزه و گچساران باعث شد این پروژه با کندی پیش برود که این مسأله هم برطرف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روزانه ۹۰ میلیارد ت مان در پتروشیمی گچساران می سوزد و صاحب ی نیست دلم میسوزر د
عدالت
Iran, Islamic Republic of
/ چرا اجازه به شرکتهای که خوب کار میکنن نمیدهن آنها را بیرون میکنن چرا واقعیت ماجرا را نمی گوید شما خودتان می‌خواین کار طولانی بشه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
این معامله گر پتروشیمی هستند و ناراحت نفع خودشون هستند که دیر بهش میرسند
5
Iran, Islamic Republic of
موحد و دلسوزی جوک 1403
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخ دلسوختن
Iran, Islamic Republic of
وجدانا من کار ندارم شکم این اااااااقایون درد فقیری رو لمس میکنه ؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر شکمها بزرگ شده ولی از سفره مردم خرج می‌شود همه در یک صف حرکت میکنن که از خدمت به مردم عقب نیفتن این نشان از اعتماد بانک ملی است
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1