تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۴۱۲۹۷۲
مدیر کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد:

استارت قانون جدید مدیریت بحران کشور از کهگیلویه و بویراحمد زده شد

۰
کبنا ؛هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاونین استاندار،  رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرمانداران، شهرداران و دستگاههای اجرایی و خدمات رسان تشکیل شد.
وحید محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استان در ابتدا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروز در شرایط فعلی باید راه و مرام شهیدان و یادگاران دفاع مقدس سر لوحه کار ما باشد تا بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران گفت: تصویب قانون جدید مدیریت بحران کشور و ایجاد اصلاحات جدید استارتش از همین کهگیلویه و بویراحمد زده شد، یعنی وقتی اولین مدیر کل فقید مدیریت بحران مرحوم حاج محمد امیری در یک عملیات امداد و نجات دچار حادثه شد و جانش را در راه خدمت تقدیم کرد و سایر موارد مشابه منجر به این شد که سازمان مدیریت بحران روی این قبیل موضوعات کار کنند.
وی تشریح کرد: مثلاً در سیل استان گلستان که تعدادی از داوطلبان و نیروی‌های خدمات رسان دچار حادثه شدند و جان خود را در راه خدمت به هم وطنان سیل زده از دست دادند با پیگیری‌های سازمان مدیریت بحران کشور و مکاتبه وزیر محترم کشور با فرماندهی معظم کل قوا، ایشان آن عزیزان را شهیدان راه خدمت نام نهادند.
محمدی تبار در ادامه گفت: در قانون جدید وظایف و مسئولیت دستگاهها اجرای و نهادها به طور شفاف مشخص شده است. و هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در کار بحران پیگرد دارد.
مدیر کل مدیریت بحران استان در ادامه بیان کرد: در بحران آتشسوزی ها در مراتع و جنگل‌ها  که متاسفانه امسال شاهد حجم گسترده‌تری بودیم برخی دستگاهها، بخشداران و اداراتی بیشتر و بهتر با ما همکاری داشتند.
محمدی تبار ابراز کرد: مجموعه فرمانداران محترم بجز در چند مورد، خیلی تلاش داشتند و اما سه بخشدار مرکزی کهگیلویه، مرکزی باشت و بخشدار پاتاوه دنا بخشداران برتر بودند. بسیج و سپاه پاسداران از جمله فرماندهی استان و جانشین و همچنین تیپ ۴۸ فتح در سطح استان و شهرستانها، رسانه‌ها، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و اولاتر از همه صدا و سیمای استان، اداره کل منابع طبیعی استان شهرستانها و محیط زیست و بخصوص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و فرودگاه شهید امید بخش و کادر پروازی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اوژانس هوایی، فرودگاه یاسوج، نیروهای مردمی، روستاها، دهیاران و برخی شهرداران مناطق در کنترل آتشسوزی ها کمک کردند. که ما از منابع طبیعی استان و ۸ فرمانداری خواسته‌ایم اسامی افرادی که داوطلبانه خدمات در این مورد انجام داده‌اند - جهت تشویق در جلسه بعدی - معرفی کنند.
مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: ما از ابتدا در پی تشکیل تیم واکنش سریع در حوادث و بحران‌ها بودیم و جلسات متعدد با تیم‌های غواصی و نخبگان این بخش و تیم‌های کوه نورد و ... داشتیم و ساز و کار مشخص کردیم و تفاهم نامه منعقد کردیم ولی برای راه اندازی و فعالسازی نیاز به ادوات و ابزار کار مدرن و خرید امکانات داریم لذا همینجا از دکتر کلانتری استاندار محترم استدعا داریم در تحقق این مهم ما را کمک و حمایت کنند.
مدیر کل مدیریت بحران گفتند: تمامی دستگاهها و شرکت‌های خدمات رسان که در سیل نوروزی زحمت کشیدند از طرف ریاست محترم سازمان مدیریت بحران مورد تشویق قرار گرفتند.
محمدی تبار در پایان افزود: همه ادارات و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران استان و شهرستانها، تمامی دستگاههای خدمات رسان، شهرداری‌ها، و بخشداری‌ها موظف است تیم‌های مدیریت بحران خود را در فصل پاییز و زمستان بصورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مشکلات احتمالی از هم اکنون فعال نمایند.
لذا ما بطور شبانه روز در صحنه هستیم و اقدامات و خدمات تمامی دستگاها و ادارات را رصد می‌کنیم اما تنها راه موفقیت و خدمت به مردم همدلی و همکاری همه با هم بر محور قانون برای عبور از بحران‌های احتمالی پیش رو است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1