تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۱۱۰۳۶
در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شکل‌گیری مافیای مثلثی در برخی موسسات آموزشی کهگیلویه و بویراحمد / عدم نظارت و نگرانی خانواده‌ها

۱
۰
کبنا ؛ مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت با حضور خادمین رضوی آستان قدس، دکتر مهدوی مسئول بسیج دانشجویی و عده‌ای از مسئول شهرستان گچساران و باشت در شهر گچساران برگزار شد.
مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: تبریک و تقدیر ویژه را نیز باید نثار دانشجویان دیار معرفت و علم  می‌کنم که خدمت و خدمت گذاری به محرومان و نیازمندان را به تفریح و اوقات فراغت و خانواده‌های خود، ترجیح داده‌اند و تابستان را به دور از هیاهوی شهری در روستاهای محروم مشغول به محرومیت زدایی خواهند بود.

وی افزود: نگاه جوان دانشجو به اردوی جهادی کاملاً اعتقادی، حماسی و لبیک گویانه به فرمان مقام معظم رهبری است که در سال 79 امر به تشکیل گروه‌های جهادی و حضور در روستاها و خدمت رسانی  به مردم دادند. آنچه ارزش کار جهادی و گروه جهادی در کشور را در این سال‌ها به هنجار اساسی تبدیل کرده، همین فرمان ولی امر بود که باعث ایجاد شور و شعور در اردوهای جهادی شده است.
مهدوی تأکید کرد: لذا مسائل مادی قابل تطبیق با این روحیه جهادی جوانان و دانشجویان نیست. روحیه‌ای که چه خواهران و چه برادران با غلبه بر هوای نفسانی و عبور از شک و تردیدهای رفتن و نرفتن، خوشی و تفریح در مقابل سختی و خدمت، اخلاق و انسانیت در مقابل دنیا و مادیات به دست آورده‌اند و لقب جوان جهادی را با افتخار به سینه چسبانده‌اند.
وی عنوان کرد: اردوی جهادی بخش از زندگی انقلابی و سبک زندگی سالم اسلامی است که با خودسازی و توانمندسازی جوانان باعث گسترش روحیه ایثارگری و فداکاری در جامعه می‌شود و هم به رشد فرهنگی زندگی شهری، و هم محرومیت زدایی از مناطق محروم کمک شایانی خواهد کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: با وجود همه مشکلات امسال به فضل الهی و اراده دانشجویان عزیز، تا کنون 18 گروه جهادی از دانشگاه‌های استان برای حضور در مناطق دور افتاده و محروم اعلام آمادگی کردند، که اولین گروه جهادی با آغاز دهه کرامت از دانشگاه یاسوج دولتی به استعداد ۳۷ نفر برای سومین سال متوالی به منطقه لوداب روستای نسه کوه  اعزام شد.
در روستای طرح اعتلاء بسیج مبنی بر استقرار و فعالیت گروه‌های جهادی از سه تا ۵ سال در یک منطقه و روستا، امسال اکثر گروه‌های جهادی دانشجویی برای سومین سال است که در یک منطقه و دهستان مشخص فعالیت دارد و ارتباط عمیقی بین مردم روستاهای منطقه و دانشجویان برقرار شده است.
 تعدادی گروه جهادی از خارج استان برای حضور در روستاها اعلام آمادگی کردند که توسط بسیج دانشجویی  در حال سازماندهی  و اعزام به  مناطق هدف هستند.
 مهدوی تصریح کرد: گروه‌های  جهادی دانشجویی  استان طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های انجام شده در 40 روستای استان در بازه‌های 10 تا ۱۲ روزه و در صورت نیاز مدت زمان بیشتر مستقر خواهند شد و به فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی و پزشکی، اجتماعی، آموزشی، توانمندسازی، اقتصاد مقاومتی، مذهبی، علمی و.. خواهند پرداخت.
مهدوی تاکید کرد: در رویکرد جدید گروه‌های جهادی دانشجویی علاوه بر شناسایی عرصه‌هایی برای حضور بلند مدت حداقل سه ساله، پیگیری حل مسائل آحاد مردم روستا و عبور از کارهای جزئی نیز در دستورکار جدی است. حل مسائل روستاها یا با دخالت مستقیم خود دانشجویان یا همکاری سایر نهادها و نهایتاً با مطالبه گری دانشجویی پی گیری و اقدام می‌شود.
وی یکی از مشکلات مهم روستایی را خلاء های فراوان فرهنگی و اجتماعی در روستاها که تا حد زیادی مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته عنوان کرد و گفت: دیگری مسئله‌ای که باید به آن توجه شود، مسئله علمی و تحصیلی دانش آموزان مستعد شهری و شهری دانست که از عهده مخارج تحصیل بر نمی‌آیند.
مسئول بسیج دانشجویی در بحث کمک و مشاوره تحصیلی گروه‌های جهادی به دانش آموزان خصوصاً کنکوری‌ها نیز بیان داشت: از دوسال پیش طرحی در بسیج دانشجویی شروع شده که با استفاده از رتبه‌های برتر کنکور استان و همچنین دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان اقدام به سرکشی و تشکیل کلاس‌های آموزشی، کنکور و مشاوره به دانش آموزان استان می‌کنند. 
 متأسفانه با شکل گیری مافیای مثلثی در برخی مؤسسات آموزشی که بدون نظارت خاصی، ذهنیتی را ایجاد کرده‌اند که دانش آموزان باید با پرداخت مبالغ کلان موفق به قبولی در کنکور و رشته‌های خاص شوند و این موضوع خانواده‌های کم بضاعت را نگران کرده است. لذا امسال با برنامه ریزی های که داشتیم ورود جدی‌تری به این موضعات خواهیم داشت،  چرا که که با استقبال دانشجویان جهادی به عنوان پشتیبانان جهادی به مسئله ورود خواهند کرد و یک مرکز مشاوره نیز ایجاد خواهد شد.
 مهدوی افزود: گروه‌های جهادی یک فرصت بی نظیر برای مسئولین و مدیران استان است تا با استفاده از ظرفیت و نعمت این جوانان، برای خدمت رسانی به مردم اقدام کنند و از این عزیزان حمایت جدی داشته باشند.
مسئول بسیج دانشجویی ضمن تشکر از  همکاری‌های بسیار خوب برخی از مسئولان و مدیران با گروه‌های جهادی خصوصاً در سال گذشته با گلایه مندی گفت: برخی بی مهری‌ها، حسادت‌ها و حتی رقابت‌ها توسط ادارات نسبت به گروه‌های جهادی در سال گذشته مشهود بود به طوریکه در سال گذشته به دلیل دعوت گروه جهادی از یک مسئول ارشد استانی برای سرکشی به مردم و مشکلات روستا و همچنین نظارت بر کار دانشجویان جهادی، مسئولین محلی بنا به دستور آن مقام ارشد دستور تخلیه گروه جهادی را دادند که با مخالفت شدید مردم روستا مواجهه شدند.
 دکتر مهدوی در پایان از تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اداراتی که گروهای جهادی دانشجویی را حمایت می‌کنند تشکر کردند، و تأکید داشتند: حداقل توقع ما و این جوانانی که خانه و خانواده خود را رها کردند تا کمک حال این مردم و نظام باشند این است که مسئولین از این اردوها سرکشی کنند و پای درد و دل مردم بنشینند.
همچنین در پایان از ۶۰ نفر از فعالین جهادی دانشگاه‌های گچساران و باشت تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با این مصیبت گفته میشود از اقدامات مدیریتی مدیرکل اموزش و پرورش تقدیر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جل الخالق از این همه بی عدالتی در مجموعه ی اموزشی استان!!!!!!!!!!!!
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1