تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۰۸۴۸۵
کبنا از سفر وزیر راه به استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

بعد از بارش‌های شدید، وزیر راه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد / اسلامی: از غصه کم‌آبی نجات پیدا کردیم / خسارت‌ها را جبران می‌کنیم / مسیر رودخانه‌ها را از ساخت و سازهای غیرمجاز آزاد می‌کنیم (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (19 فروردین ماه 98)  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز استان سفر کرد. وی بعد از استقبال مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه تنگ سرخ از پل تنگ سرخ بازدید کرد.
اسلامی وزیر راه در ادامه با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و جمعی از مسوولان استان از منطقه مله شوره، روستای پریکدان،پل مختار و پل سوم بشار یاسوج بازدید کرد.
اسلامی وزیر راه در حاشیه این بازدید‌ها به خبرنگاران گفت: ابتدا باید خدا را شکر کنیم که خداوند درب رحمتش را باز کرد و این سرزمین تشنه ایران سیراب شد، و ما از غصه و غم کم آبی نجات پیدا کردیم، این برکات الهی را باید شکرگذاری  کنیم هرچند متأسف هستیم و ابراز همدردی می‌کنیم با عزیزانی که در این حوادث جان خود را از دست دادند و مردمی که خسارت ملی دیدند. خسارت‌هایی که به زیرساخت‌ها وارد شده است به طور طبیعی بسیار زیاد است.
اسلامی گفت: چون با بارش‌ها، آب از خط الراس هم حرکت می‌کرد، چشمه‌ها هم همه فعال شده بودند.
با جاری شدن آب و با نوع خاک‌هایی که در طبیعت بود با ریزش‌های سنگین مواجه شدیم، هم با فرونشست تعدادی از پل و جاده از بین رفت.
وی افزود: حجم این خسارت از لحاظ طولی  حدود ۱۲ هزار کیلومتر آسیب دیدیم که حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نقطه آسیب وجود دارد، که امیدواریم عبور و مرور مردم را برقرار کنیم.
وزیر راه با بیان اینکه ۲۴ استان کشور درگیر سیل بودند و ما تلاش کردیم راه‌های ارتباطی برقرار باشد، افزود: همچنین امیدواریم بتوانیم طرح‌های بهسازی و تکمیلی را به گونه‌ای انجام دهیم که طرح‌های مقاوم و جایگزین طرح‌ها قبلی شوند.
وی افزود: هیئت دولت جبران خسارت سیل به مردم را در اولویت قرار داده و در سیل اخیر بخشی از منازل مسکونی، کشاورزی، دام و پرورش ماهی مردم از بین رفته که تسهیلات خوبی برای آنها اختصاص داده شده است.
وزیر راه گفت: بخشی از منازل مسکونی که در مسیر رودخانه است باید آزاد شود تا با این حوادث دیگر مواجه نشویم.استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از خسارت‌ها در زیرساخت‌های راه بود، که وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از مسیر یاسوج به شیراز و پل مختار داشتند و با جمع بندی که از این سفر خواهند داشت، امیدواریم میزان خسارت وارد شده به استان جبران کنند.
حضور در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مصاحبه خبری از دیگر اقدامات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش کبنا، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: وزیر راه علاوه بر بازدید از راه‌های اصلی مرکز استان، گلزار شهدای دارشاهی را مورد بازدید قرار می‌دهد و بعد از آن به سمت جاده پاتاوه-دهدشت می‌رود.
لازم به ذکر است که اسلامی وزیر راه در بدو ورودش به یاسوج با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به مقام شامخ شهدای سرآبتاوه ادای احترام کرد.
بنا بر این گزارش بعد از بارش‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد که از 5 فروردین ماه 98 در استان آغاز شد به زیرساخت‌های استان از جمله پل‌ها، جاده شیراز -یاسوج، راه‌های روستایی، باغات، زمین‌های کشاورزی، تأسیسات مخابراتی و آب و ... خسارت‌های زیادی وارد شد که به گفته عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده 2000 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.
در حالی که بیش از 10 روز از بارندگی شدید باران در استان می‌گذرد و عدم حضور مسوولان کشوری به استان هم مورد گلایه نمایندگان مجلس و بعضی از مردم استان قرار گرفت، امروز 19 فروردین ماه وزیر راه و شهرسازی به استان آمد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام جناب کمایی؛انسان از شرافت و تعهد خبرنگاری که خود را متعهد به آن نشان می دهید متعجب می شود.هر چند ما درک می کنیم که شما از ناحیه افراد مختلف واقعا تحت فشار هستید که نامی از نماینده بویراحمد ودنا در خبرهای خودتان نبرید ولی حداقل ابتدایی ترین اصول را بکار ببرید وقتی از بردن نام ایشان واهمه دارید از انتشار عکس هم خوداری کنید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1