کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از سفر وزیر راه به استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

بعد از بارش‌های شدید، وزیر راه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد / اسلامی: از غصه کم‌آبی نجات پیدا کردیم / خسارت‌ها را جبران می‌کنیم / مسیر رودخانه‌ها را از ساخت و سازهای غیرمجاز آزاد می‌کنیم (+ تصاویر )

19 فروردين 1398 ساعت 14:43

بخشی از خسارت‌ها در زیرساخت‌های راه بود، که وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از مسیر یاسوج به شیراز و پل مختار داشتند و با جمع بندی که از این سفر خواهند داشت، امیدواریم میزان خسارت وارد شده به استان جبران کنند.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (19 فروردین ماه 98)  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز استان سفر کرد. وی بعد از استقبال مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه تنگ سرخ از پل تنگ سرخ بازدید کرد.
اسلامی وزیر راه در ادامه با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و جمعی از مسوولان استان از منطقه مله شوره، روستای پریکدان،پل مختار و پل سوم بشار یاسوج بازدید کرد.
اسلامی وزیر راه در حاشیه این بازدید‌ها به خبرنگاران گفت: ابتدا باید خدا را شکر کنیم که خداوند درب رحمتش را باز کرد و این سرزمین تشنه ایران سیراب شد، و ما از غصه و غم کم آبی نجات پیدا کردیم، این برکات الهی را باید شکرگذاری  کنیم هرچند متأسف هستیم و ابراز همدردی می‌کنیم با عزیزانی که در این حوادث جان خود را از دست دادند و مردمی که خسارت ملی دیدند. خسارت‌هایی که به زیرساخت‌ها وارد شده است به طور طبیعی بسیار زیاد است.

اسلامی گفت: چون با بارش‌ها، آب از خط الراس هم حرکت می‌کرد، چشمه‌ها هم همه فعال شده بودند.
با جاری شدن آب و با نوع خاک‌هایی که در طبیعت بود با ریزش‌های سنگین مواجه شدیم، هم با فرونشست تعدادی از پل و جاده از بین رفت.
وی افزود: حجم این خسارت از لحاظ طولی  حدود ۱۲ هزار کیلومتر آسیب دیدیم که حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نقطه آسیب وجود دارد، که امیدواریم عبور و مرور مردم را برقرار کنیم.
وزیر راه با بیان اینکه ۲۴ استان کشور درگیر سیل بودند و ما تلاش کردیم راه‌های ارتباطی برقرار باشد، افزود: همچنین امیدواریم بتوانیم طرح‌های بهسازی و تکمیلی را به گونه‌ای انجام دهیم که طرح‌های مقاوم و جایگزین طرح‌ها قبلی شوند.
وی افزود: هیئت دولت جبران خسارت سیل به مردم را در اولویت قرار داده و در سیل اخیر بخشی از منازل مسکونی، کشاورزی، دام و پرورش ماهی مردم از بین رفته که تسهیلات خوبی برای آنها اختصاص داده شده است.
وزیر راه گفت: بخشی از منازل مسکونی که در مسیر رودخانه است باید آزاد شود تا با این حوادث دیگر مواجه نشویم.استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از خسارت‌ها در زیرساخت‌های راه بود، که وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از مسیر یاسوج به شیراز و پل مختار داشتند و با جمع بندی که از این سفر خواهند داشت، امیدواریم میزان خسارت وارد شده به استان جبران کنند.
حضور در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مصاحبه خبری از دیگر اقدامات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش کبنا، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: وزیر راه علاوه بر بازدید از راه‌های اصلی مرکز استان، گلزار شهدای دارشاهی را مورد بازدید قرار می‌دهد و بعد از آن به سمت جاده پاتاوه-دهدشت می‌رود.
لازم به ذکر است که اسلامی وزیر راه در بدو ورودش به یاسوج با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به مقام شامخ شهدای سرآبتاوه ادای احترام کرد.
بنا بر این گزارش بعد از بارش‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد که از 5 فروردین ماه 98 در استان آغاز شد به زیرساخت‌های استان از جمله پل‌ها، جاده شیراز -یاسوج، راه‌های روستایی، باغات، زمین‌های کشاورزی، تأسیسات مخابراتی و آب و ... خسارت‌های زیادی وارد شد که به گفته عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده 2000 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.
در حالی که بیش از 10 روز از بارندگی شدید باران در استان می‌گذرد و عدم حضور مسوولان کشوری به استان هم مورد گلایه نمایندگان مجلس و بعضی از مردم استان قرار گرفت، امروز 19 فروردین ماه وزیر راه و شهرسازی به استان آمد.

 


کد مطلب: 408485

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408485/2/بعد-بارش-های-شدید-وزیر-راه-کهگیلویه-بویراحمد-سفر-اسلامی-غصه-کم-آبی-نجات-پیدا-کردیم-خسارت-ها-جبران-می-کنیم-مسیر-رودخانه-ها-ساخت-سازهای-غیرمجاز-آزاد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1