تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۲۰
به منظور ساماندهی و جلوگیری از تضییع حقوق تاکسی داران صورت گرفت؛ 

برگزاری جلسه صاحبان آژانس های تلفنی شهر باشت با شهردار /تصاویر

۰
کبنا ؛
به منظور ساماندهی و جلوگیری از تضییع حقوق تاکسی داران صورت گرفت؛ 
برگزاری جلسه صاحبان آژانس های تلفنی شهر باشت با شهردار /تصاویر 
جلسه مدیران آژانس ها و تاکسی تلفنی های شهر باشت به منظور ساماندهی و جلوگیری از تخلفات و تضییع حقوق رانندگان تاکسی و هم افزایی در جهت رفع مشکلات با حضور رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان باشت، شهردار و صاحبان آژانس های تلفنی با حضور شهردار در محل شهرداری باشت برگزار شد.
لطف الله موسوی شهردارباشت در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه تاکسیرانی در رفاه عمومی مردم، به نحوه تشکیل و بوجود امدن آژانس های تلفنی اشاره کرد و گفت: گرچه این شغل از نظر ساختار بسیار کوچک است اما با مدیریت و برنامه ریزی می تواند در سیستم نظام شهری منشأ بسیاری از خدمات به همشهریان محترم باشد. 
وی با بیان اینکه طبق آمار قریب 63 درصد از مردم از خدمات آژانس های مسافربری درون شهری استفاده می کنند؛ ادامه داد: لازم است تا با ساماندهی این مجموعه گام های مهمی در جهت تأمین امنیت مالی این قشر برداشته شود. 
شهردار باشت با اشاره به اصول و قواعد لازم الاجرا در آژانس های تلفنی، گفت: شناسایی راههای مناسب برای رسیدن به مقصد، رعایت حقوق مشتری و ارزش قائل شدن برای آنها، خلاقیت در خدمات، مشخص شدن هزینه خدمات و قیمت گذاری مناسب، داشتن لباس فرم مناسب، تمیز بودن اتومبیل، اخلاق خوب، اجرای صد درصدی قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله قوانین و مقرراتی است که رانندگان آژانس ها ملزم به رعایت آن هستند.
موسوی با بیان اینکه هر گونه تغییر مدیریت اعم از واگذاری امتیاز و خرید و فروش امتیاز آژانس باید با هماهنگی شهرداری صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم هماهنگی با شهرداری پروانه کسب توسط شهرداری ابطال خواهد شد. 
وی از شکایت برخی از مردم به دلیل اخذ کرایه مازاد برخی از رانندگان آژانس ها خبر داد و افزود: پرونده این افراد متخلف در حال ارجاع به تعزیرات است.
موسوی عدم وجود پارکینگ را از دیگر مشکلات آژانس ها برشمرد و گفت: صاحبان آژانس ها باید قبل از هر چیز مکان مناسبی برای پارک خودروهای آژانس در نظر بگیرند به گونه ای که موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان نشود.
شهردار باشت تصریح کرد: مدیران تاکسی تلفنی ها موظف به بکارگیری افراد واجد شرایط هستند لذا باید قبل از هر چیز رانندگان را به شهرداری معرفی تا این نهاد با طی مراحل قانونی اقدام به صدور پروانه فعالیت و کارت تاکسیرانی نماید. 
موسوی ساماندهی تاکسی داران در سطح شهر باشت را یکی از موضوعات مهم مطرح شده در شورای ترافیک اعلام کرد و گفت: به دلیل حساسیت موضوع، شهرداری باشت با قاطعیت با تاکسی های فاقد مجوز برخورد خواهد کرد. 
در ادامه این نشست نیز ظفری به نمایندگی از تاکسی داران با بیان اینکه تاکسی داران باید برای احقاق حقوق خود همدل باشند، افزود: وجود مسافربران آزاد و شخصی موجب تضییع حقوق تاکسی داران می شود که لازم است مسئولان متولی فکری به حال این معضل نمایند.
وی بیان داشت: تاکسی داران آزاد اقدام به اخذ کرایه اضافی از مسافران می نمایند و علاوه بر این تخلف ، در برخی موارد از آرم و نام تاکسی تلفنی ها نیز سوء استفاده می نمایند.
ظفری تخلف قیمت، ایجاد مزاحمت و همچنین عدم یکسان بودن قیمت ها را از عمده مشکلات و معضلات صنف تاکسی تلفنی های شهر باشت دانست و خواستار برخورد قانونی با اینگونه بی نظمی ها و دفاع از حقوق تاکسی داران شد. 
سروان احمدیان مسئول راهنمایی و رانندگی شهرستان باشت نیز در این نشست با بیان اینکه رانندگان وسائط نقلیه عمومی باید به عنوان پلیس انجام وظیفه نمایند، ابراز داشت: بروز هر گونه تخلف از سوی رانندگان تاکسی بدون اغماض
اعمال قانون خواهد شد. 
وی ورود به محل های عبور ممنوع، استفاده از شیشه های دودی، عدم پوشش مناسب را از مهمترین تخلفات از سوی رانندگان تاکسی در سطح شهر باشت اعلام کرد. 
احمدیان با برشمردن شرایط برای فعالیت در آژانس های تلفنی ، گفت: طبق قانون رانندگان تاکسی باید متأهل ، دارای گواهینامه پایه 2 و اخذ کلیه مدارک مدنظر تاکسی رانی شهرستان باشند ولی به دلیل عدم وجود آموزشگاه رانندگی پایه 2 در شهرستان اکثر رانندگان آژانس گواهینامه پایه 3 دارند که با رایزنی با مرکز استان در حال انجام مقدمات کار برای آموزش رایگان گواهینامه پایه 2 برای رانندگان تاکسی هستیم.
وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی باید ابتدا در شهرستان گچساران ثبت نام اولیه نمایند، ادامه داد: برای برگزاری کلاس های آموزشی می توانیم در شهرستان باشت اقدام نماییم و آزمون مقدماتی در شهرستان باشت و آزمون نهایی در شهرستان گچساران برگزار شود.
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان باشت مشمول نشدن دارندگان گواهینامه پایه 3 از خدمات بیمه ای را یکی از مشکلات رانندگان تاکسی در سطح شهرستان باشت اعلام کرد و خواستار جدیت در اخذ گواهینامه پایه 2 توسط رانندگان تاکسی شد. 
 گفتنی است در این نشست مقرر شد صاحبان آژانس های تلفنی ظرف مدت یک هفته با تهیه لیستی اسامی رانندگان شاغل در آژانس را به همراه شماره پلاک خودرو جهت استعلام از اماکن و نیروی انتظامی در اختیار شهرداری باشت قرار دهند.
همچنین شهرداری باشت کلیه هزینه ها جهت تأمین خودرو برای آموزش رانندگان را متقبل شد
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1