تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۰۲۷۶۱
با حضور معاون سواد آموزی:

جلسه توجیهی آموزش‌گران سوادآموزی باشت برگزار شد(+تصاویر)

۱
کبنا ؛سیدحمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی استان، با اشاره به آیات قرآن و اهمیت آموزش و علم آموزی اظهار داشت: اولین آیه نازل شده قرآن در مورد علم آموزی است و این موضوع نشان دهنده جایگاه علم و سوادآموزی در دین مبین اسلام است.
وی با اشاره با تأکیدات امامان و ائمه اطهار بر کسب علم، ابراز داشت: از دیدگاه امام علی «ع» علم باید نافع و مفید باشد.
خواهش نیک با اشاره به تاریخچه تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور، گفت: امام خمینی «ره» در 7 دیماه 58 در پیامی بر تشکیل نهضت سواداموزی در کشور تأکید کردند و از برنامه های مهم دولت و نظام نیز ریشه کنی بی سوادی در جامعه است.
معاون سواد آموزی استان ، سوادآموزی را یک واجب دینی دانست و بر انجام این امر با دقت و حساسیت بسیار تأکید کرد.
خواهش نیک با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر را باسواد کنیم که به واسطه آن بتواند قرآن بخواند، ثواب ان بیشمار است، تصریح کرد: جایگاه توسعه ای هر کشور در میزان باسواد بودن مردم آن کشور است.
وی با اشاره به آمار باسوادان استان در اوایل انقلاب و اکنون، بیان داشت: در اوایل انقلاب استان ما دارای 31 درصد باسواد بود که به برکت نظام و انقلاب اسلامی در حال حاضر 7/92 درصد است و بیش از 61 درصد پیشرفت داشته است.
معاون سواد آموزی استان در ادامه در مورد کیفیت باسوادی ، گفت: کشور ما نیازمند باسوادی است و هر کسی که تعلیم دهد باسواد است.
خواهش نیک اضافه کرد: سوادی که ما به دنبال آن هستیم طبق اعریف سال 2002 یونسکو خواندن، نوشتن و حساب کردن است.
وی با اشاره به معیارهای باسوادی در جامعه ابراز داشت: در حال حاضر سوادعاطفی، اجتماعی، اقتصادی، رایانه، رسانه و آموزش و پرورش از معیارهای باسوادی است.
معاون سواد آموزی استان با ذکر مثال هایی در باب مسائل و معضلات اجتماعی بر لزوم یادگیری این 6 سواد برای دستیابی به جامعه ای باسواد تأکید کرد.
خواهش نیک در ادامه در مورد مصوبات آموزش و پرورش در جهت ساماندهی آموزش گران ابراز داشت: طبق مصوبه آموزش و پرورش شرایط ساماندهی آموزش گران نهضت سوادآموزی به صورت تجمیعی و مستمر است که از سال 85 تا 91 باعث ایجاد مشکلاتی شد به این صورت که آموزش دهنده ها ثابت بوده و به اسم آموزش گران ثبت نمی شد که با پیگیری های صورت گرفته توانسته ایم بخشی از این لیست را تصحیح کنیم.
وی در مورد تفاوت در پرداخت ها نیز توضیح داد: میزان هزینه دوره سوادآموزی برای هر نفر 730 هزار تومان، برای دوره انتقال 860 هزار نفر و برای دوره تحکیم نیز 140 هزار تومان است.
معاون سواد آموزی استان ابراز داشت: از این میزان 3 درصد به موسسه و 5 درصد نیز جهت پشتیبانی برای تجهیزات و نوشت افزار و بخشی از هزینه نیز برای بازدیدکنندگان اختصاص می یابد.
خواهش نیک از اجباری بودن پرداخت بیمه توسط مؤسسات تا اوایل اسفندماه خبر داد و افزود: در دوره سوادآموزی به ازای هر نفر 3 روز، در دوره انتقال به ازای هر نفر 21 روز و برای دوره تحکیم نیز به ازای هر نفر 4 روز باید بیمه واریز شود.
وی میزان درصد بیمه از حق الزحمه پرداختی را 67/16 درصد اعلام کرد و گفت: از این میزان 7 درصد بر عهده آموزش گران است و در آخر سال از حساب شما کسر خواهد شد.
معاون سواد آموزی استان در ادامه با بیان اینکه طبق سرشماریسال 95 تعداد افراد بی سواد در باشت را 1128 نفر بی سواد اعلام کرد و ادامه داد: پیدا کردن افراد بی سواد در باشت مشکل است به همین دلیل در جلسه ای که با استاندار محترم داشتیم پیشنهاد شد که به داوطلبین سوادآموزی براساس معدل مبلغ یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت شود.
 
لقمانی ، رئیس اداره سوادآموزی استان نیز در این جلسه گفت: از سال 95 سایت سامانه نهضت سواداموزی برای جذب آموزش گر بسته شده و علی رغم تلاش های صورت گرفته این امر میسر نشد زیرا تعداد آمو زش گران ما بیش از حد مجاز است.
وی هدف از برگزاری این جلسه را رفع اشکال و پاسخ به سئوالات متداول آموزشگران عنوان کرد و گفت: آیین نامه ها و قوانین در رابطه با فعالیت ها و کلاس های سواداموزی و فعالیت های مکمل سوادآموزی بیان می شود.
رئیس اداره سوادآموزی استان ابراز داشت: برنامه ها، شیوه های تشکیل پرونده و تشکیل کلاس آموزش دهندگان ما قبل از سال 92 مشکل دارند که باید نسبت به تشکیل پرونده به دقت عمل شود.
وی در این نشست در مورد ابهامات حوزه امتحانات ، دستورالعمل ها و آیین نامه ها سخن گفت و به سئوالات آموزشگران پاسخ داد.
در ابتدای این دوره نیز اسکندر دیانت پور معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان باشت با بیان روایات و آیاتی از قران کریم بر اهمیت علم آموزی تأکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام به علم آموزی توصیه شده است و پیامبر اکرم «ص» نیز علم را از افضل اعمال ها بیان داشته اند و فضیلت علم را بیشتر از فضیلت عبادت بیان فرموده اند.
وی در ادامه با بیان اهمیت سوادآموزی در اندیشه امام خمینی «ره» نیز گفت: حضرت امام خمینی «ره»، علم آموزی را عبادت و از ضروریات زندگی افراد برشمرده اند و مردم را برای قیام عمومی برای ریشه کن کردن بی سوادی که مایه شرم است، فراخواندند.
دیانت پور هدف از تعلیم و تربیت اسلامی را تربیت انسان برشمرد و افزود: برنامه ریزی و فعالیت های برنامه ریزان و معلمان و مربیان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود تا بتوانیم صلح، صفا و صمیمیت را به جامعه اسلامی بازگردانیم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت سوادآموزی نیز ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند«سوادآموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست بلکه ابزاری برای ماندن انقلاب است و بی سوادی برای جامعه اسلامی مایه ننگ است و بی سوادان و باسوادان باید تلاش کنند تا این ننگ را بشویند، حرکت سوادآموزی کار خوب و صدقه جاریه است».
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان باشت در ادامه با برشمردن وظایف و خصوصیات معلم و آموزشگر اظهار داشت: باید قدر خود را بدانیم و منزلت خود را بشناسیم و هر میزان قدر و منزلت بیشتر، مسئولیت نیز بیشتر است.
دیانت پور هدف از کتابهای اسمانی را تعلیم و تربیت برشمرد و با اشاره به نقش حساس معلمی در جامعهف ابراز داشت: نقش معلم بسیار مؤثر است به گونه ای که می تواند یک جامعه ناسالم را سالم و یا برعکس نماید.
وی امانت داری را از دیگر خصوصیات معلم دانست و گفت: معلم باید همانند یک پدر با توجه ویژه اقدام به تربیت دانش اموزان نماید.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان باشت تعهد و تخصص را برای هر معلم دو شرط لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: تعهد بدون تخصص و تخصص بدون تعهد فاقد ارزش است.
دیانت پور بیان داشت: داشتن روحیه شاداب و بانشاط در هنگام ورود به کلاس، سعه صدر و داشتن اطلاعات عمومی از دیگر خصوصیات معلم است.
گفتنی است در پایان این دوره به تعداد ۶نفر سواد آموز و آموزش دهنده هدایایی اهدا شد.
خبرنگارفتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
همش فقط پرونده سازی است وهیچ مشکلی از بیسوادی حل نمیشه .خواهشا. آموزش وپرورش ندهید به خدا اگر از .امتحان بگیرید هیچکام قبول نمیشن . دیگر در انتظار آموزش است .کارشان فقط شده آموزش باسوادانی که ادامه تحصیل نداده اند حتی یک نفر بیسواد را با سواد نکرده اند.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1