تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۰۲۳۵۹
کبنا گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی پروژه پارک ساحلی باشت / کشمکش شهرداری و آب‎ منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛جلسه واگذاری بستر و فضای رودخانه ساحلی شهر باشت با حضور فرماندار و شهردار باشت، نایب رئیس شورای شهر و مسوولان اداره آب منطقه‌ای استان در فرمانداری برگزار شد.
فرماندار باشت در ابتدای این نشست با بیان اهمیت ساماندهی پارک ساحلی باشت، گفت: انتظار می‌رود هم شهرداری و هم آب منطقه‌ای با هم تعامل داشته باشند و مشکلات مربوط به واگذاری این پروژه را برطرف نمایند. 
سید مسعود حسینی با بیان اینکه آب منطقه‌ای توان اداره و نگهداری پارک را ندارد و در هیچ جای کشور نیز این موضوع وجود ندارد، ادامه داد: انتظار می‌رود آب منطقه‌ای شرایط را برای انجام کار و تحویل به شهرداری تسهیل نماید.
وی نبود اعتبارات کافی را معضل شهرداری باشت و همچنین شهرستان دانست و بیان داشت: در حالی که در برخی از شهرستانها اعتبارات خوبی در حوزه‌های مختلف تخصیص یافته اما در سرجمع اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان باشت 19 میلیارد تومان است و این در حالی است که تنها پروژه محور باشت به چرام نیازمند 23 میلیارد تومان اعتبار است و در این شرایط ادارات و پیمانکاران نیز توقع پرداخت اعتبار دارند.
حسینی بیان داشت: اولین گام در این پروژه می‌تواند ساماندهی و بهره برداری از چاه واقع در 45 متری است که لازم است آب منطقه‌ای وارد عمل شود.
فرماندار باشت از نشست با مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای واگذاری 2 عدد ترانس برای راه اندازی چاه خبر داد و گفت: باید میزان برق برای توسعه مشخص شود. 
ابراهیم ظفری نایب رئیس شورای شهر باشت نیز دراین نشست با اشاره به جلسات برگزار شده در گذشته گفت: در زمان معاونت مهندس داودی مدیرعامل محترم کنونی آب منطقه استان با هماهنگی نماینده محترم شهرستان‌های گچساران و باشت جلساتی برگزار شد و قرار بر این شد که ساماندهی پارک انجام شود و بعد از اتمام عملیات ساخت، جهت نگهداری به شهرداری باشت واگذار شود.
وی ادامه داد: قرار شد که کاشت فضای سبز نیز برعهده آب منطقه‌ای باشد و نگهداری آن بر عهده شهرداری باشد که در جلسه مورد تأیید هم قرار گرفت.
ظفری با بیان اینکه شهرداری از نظر مالی مشکل دارد، افزود: پارک ساحلی باشت بلاتکلیف بوده و فاقد برق، آب و فضای سبز است و لازم است در قرارداد منعقده قید شود که وظیفه نگهداری بر عهده شهرداری است. 
جهانبخش احسانی معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست دلیل عدم ادامه همکاری در ساماندهی را مشکلات قانونی اعلام کرد و گفت: طرحی که در گذشته ارائه شد طرحی شماتیک برای ساماندهی فضای سبز، پیست دوچرخه سواری، هتل، فروشگاه، پارکینگ و ... بود که این طرح در دراز مدت اجرا می‌شود. 
وی در مورد اقدامات آب منطقه‌ای در زمینه تأمین آب مورد نیاز پروژه نیز گفت: اقدام به احداث یک حلقه چاه به عمق 70 متر شد که به دلیل خشکسالی با مشکل مواجه شد. 
احسانی با بیان اینکه طبق قانون متولی بستر رودخانه و آب، وزارت نیرو است، در پاسخ به سخنان نائب رئیس شورای شهر باشت، ابراز داشت: نظیر قرار داد منعقد شده با شهرداری باشت با شهرداری یاسوج نیز بسته شده است و مشکلی از لحاظ مالکیت و بهره برداری برای شهرداری باشت ایجاد نمی‌شود.
وی بهره برداری از پارک ساحلی باشت را یکی از اهداف مهم دانست و ادامه داد: مطمئن باشید هیچگونه محدودیتی برای شهرداری باشت نیست.
معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان ابراز داشت: با ورود دولت به طرح احداث پارک ساحلی، شاهد اجرای این طرح بودیم و این طرح فرصت مناسبی برای شهرداری است تا از آن استفاده نماید زیرا در صورت عدم تمایل شهرداری، طبق قانون می‌توان طرح را به اشخاص واگذار کرد اما به دلیل قرار گرفتن در مجاورت شهر اولویت با شهرداری باشت است. 
------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
آخ من جونم...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1