تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۰۰۴۱۱
نماینده شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس

احیاء فریاد مظلوم‌خواهی در اندیشه امام خمینی (ره) بود

۰
کبنا ؛غلام محمد زارعی در همایش سوگواره منطقه‌ای شعر سوگ آفتاب ویژه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) یک انسان الهی و انقلابی، عالم و مجتهد جامعه، رهبر سیاسی و مذهبی بود.
زارعی افزود: در وصف امام و در بیان ویژگی‌هایش شعر سرودن خیلی سخت است، و بنده اهل شعر نیستم و متأسفانه ذوق شاعری هم ندارم، اما واقعاً شاعران و اهل ادب را دوست دارم.
وی با اشاره به شعر امام خمینی (ره) گفت: امام آن زمان که این شعر را سرود حتماً بااطلاع و با اشراف بوده، امام یک انسان الهی بود. امام فرمود «سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.» و چه اتفاق بزرگی شد نیمه خرداد و عمر امام که در ۱۴ خرداد و همزمان با این ایام به سرآمد.
نماینده بویراحمد و دنا اظهار داشت: امام یک اسطوره بود، کلام، راه، بیانات و موازات امام بی‌بدیل است که تاریخ سیاسی این ملت در طول تاریخ یک تحول بنیادی، اساسی و بزرگ را در این کشور به وجود آورد و مسیر نورانی و جدید را پیش پای این ملت گذاشت.
وی بیان داشت: امام بود که مجدداً مسیر شهادت را پیش پای عاشقان گذاشت، امام بود که فریاد ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را در عصر حاضر پیش پای ملت گذاشت.
زارعی افزود: امام بود که فریاد مظلوم خواهی و رسیدگی به مظلومان و محرومان را بعد از ائمه اطهار (ع) احیا کرد، و پرچم افتخار و عزت استقلال را در این کشور قرار داد، پس در رسای امام هرچقدر شعر بگوییم و وقت بگذاریم کم است و امیدوارم که اهل‌قلم و شعر همواره پرمعناتر، قوی‌تر، با مصمم‌تر و آیینی شعرهایی را در رسای امام و در بیانات تاریخی امام که همواره با این ملت خواهد بود، بسرایند.
وی بیان داشت: اگر امام نبود قطعاً این مملکت در بین دسیسه‌ها، توطئه‌ها، فشارها و محدودیت‌های گوناگون آسیب جدی می‌دید، اما چون بنای انقلاب به دست امام تاسیس یافت، تداوم آن با خون شهدا و با حمایت و همیاری ملت استوار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای زارع اه مردم درشرکت برق ..گرراست باشد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1