تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۴۶۸۰۶۸

(ویدئو) اژدهای کومودو یک مرغ دریایی را زنده زنده بلعید!

۱۴
فایل مرتبط کبنا ؛ویدئویی دلخراش از تلاش یک اژد‌های کومودو برای خوردن یک مرغ دریایی منتشر شده است.
   

به گزارش کبنا، در ویدئوی منتشر شده اژد‌های کومودو درحال بلعیدن مرغ دریایی است. این مارمولک عظیم سر خود را به جلو و عقب می‌چرخاند و بال‌های پرنده را به زمین می‌کوبد. شکستن بال‌ها باعث می‌شود پرنده راحت‌تر بلع شود.
اژد‌های کومودو ناگهان پرنده را بیرون می‌اندازد. هنوز زنده است! سپس اژد‌ها لحظه‌ای به نحوه خوردن پرنده فکر می‌کند. در نهایت، دوباره آن را با آرواره‌های قدرتمند خود می‌گیرد و به طور کامل می‌بلعد.
اژد‌های کومودو به طور انحصاری گوشت می‌خورند. آن‌ها از لاشه حیوانات مرده‌ای که با آن‌ها برخورد می‌کنند تغذیه می‌کنند. بزرگترین مارمولک جهان نیز خود حیوانات را شکار کرده و می‌کشد که شامل پرندگان، گوزن‌ها و خوک‌ها به همراه طعمه‌های بزرگتر مانند گاومیش آبی است. بچه اژد‌های کومودو طعمه‌های کوچکتری مانند سایر مارمولک ها، حشرات و مار‌ها را می‌خورند.
دانشمندان اخیراً دریافتند که اژد‌های کومودو در واقع سمی هستند. این در تضاد با نظریه‌های قبلی بود که می‌گفتند نیش آن‌ها آنقدر پر از باکتری بود که به مرور زمان حیوانات طعمه را از بین می‌برد و اژد‌های کومودو بعداً آن‌ها را پیدا کرده و می‌خوردند. با نیروی گاز گرفتن ۵۰۰-۶۰۰ psi (پوند بر اینچ مربع) و ۶۰ دندان کوسه مانند دندانه‌دار، ممکن است نیازی نباشد که منتظر بمانند تا زهر آن‌ها عمل کند. از آنجایی که اژد‌های کومودو نمی‌توانند بجوند، باید تکه‌هایی را گاز گرفته و از یک کشتار بزرگ جدا کرده و آن را کامل ببلعند. گاهی اوقات، چند تا از مارمولک‌ها یک طعمه را با هم پاره می‌کنند.
با دانستن این که این مارمولک‌های غول پیکر چقدر خطرناک هستند، شاید برایتان مهم باشد که بدانید آن‌ها به طور طبیعی در کجا یافت می‌شوند. اگرچه برخی افراد آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، اما این عمل غیرقانونی است و مطمئناً توصیه نمی‌شود! بسیاری از باغ وحش‌ها نیز آن‌ها را نگهداری می‌کنند تا با خیال راحت مردم آن‌ها را از نزدیک ببینند. باغ وحش سن دیگو حتی یک برنامه پرورش اژد‌های کومودو دارد.
اژد‌های کومودو بومی جزایر کومودو، رینجا و پادار اندونزی هستند. با این حال، آن‌ها از دهه ۱۹۷۰ در پادار دیده نشده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1