تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۴۷۴۱۴
آنچه در شورای اشتغال شهرستان گچساران گذشت؟

غیبت رئیس اداره کار در جلسه شورای اشتغال شهرستان گچساران / گلایه رئیس دفتر نماینده از ادارات و بانک‌ها / رحمانی؛ بیکاری در گچساران فاجعه‌بار است / تسهیلات اشتغالزایی گچساران در حال برگشت است، متقاضیان عجله کنند / مدیرعامل شرکت اسپرلوس؛ خیلی از مشکلات پشت پرده را نمی‌شود، مطرح کرد (+فیلم، تصاویر)

۴
۱
گلایه رئیس دفتر نماینده گچساران از ناهماهنگی ادارات و وضعیت بیکاری در گچساران و صحبت های شنیدنی دکتر وحید احترامی مدیرعامل شرکت اسپرلوس کبنا ؛اولین نشست کار گروه اشتغال شهرستان گچساران با حضور سید احمد نشاطی معاون فرماندار، سید علی سجادی مجری طرح‌های بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد، دکتر وحید احترامی مدیرعامل شرکت اسپرلوس و دیگر اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست سید احمد نشاطی‌فر معاون فرماندار گچساران اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای بند الف تبصره ۱۸ بین صندوق کار آفرینی امید، کمیته امداد، میراث فرهنگی، بهزیستی، جهاد کشاورزی، صمت و مرکز فناوری به جهت پرداخت تسهیلات منعقد شده است و امیدوارم هستیم با تمهیدات لازم حداکثر بهره برداری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام گیرد.
 مدیر صندوق کار آفرینی امید اظهار کرد: با توجه به اینکه ضرورت پیش آمده که باید این اعتبارات جذب شود که تا کنون موفق نشده‌ایم، لازم است این جلسه با روسای ادارات برگزار شود.
ارسلان عرب پور افزود: صندوق کار آفرینی امید یک تفاهم نامه‌ای باحهادکشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی، صمت و مرکز فناوری در جهت جذب این اعتبارات منعقد شده است که متاسفانه برخی از ادارات آگاهی لازم از این تفاهم نامه را ندارند و زمان پرداخت این تسهیلات 15/3/1401 می‌باشد که دستگاه‌های ذیربط باید هرچه سریعتر متقاضیان واجد شرایط را به صندوق کارآفرینی امید معرفی کنند در غیر اینصورت اعتبارات برگشت خواهد خورد.
وی با بیان اینکه جهادکشاورزی اعتبارات خوبی در زمینه دارد، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید سهم خواهی از استان را داشته باشند و در زمینه شناسایی، افراد متقاضی کار را به صندوق کار آفرینی معرفی کنند.
عرب پور تصریح کرد: صندوق کار آفرینی با سازمان بهزیستی دو تفاهم نامه منعقد کرده است که انتظار می‌رود بنیاد برکت نسبت به تخصیص اعتبارات اشتغالزایی به این سازمان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
 مدیر صندوق کار آفرینی امید گچساران عنوان کرد: در این بازه زمانی میراث فرهنگی ۲۸ نفر به صندوق کار آفرینی معرفی کرده است که بیست و سه نفر فاقد شرایط بودندو پنج نفر که شرایط لازم را داشته در حال پرداخت تسهیلات به این افراد هستیم.
عرب پور ابراز کرد: برای پنجاه میلیون تومان تسهیلات تنها یک نفر ضامن معتبر لازم است.
این مسوول بیان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم در جهت جذب اعتبارات را داشته باشند.
عرب پور با بیان اینکه جهاد کشاورزی سه نفر را به صندوق معرفی نموده که متاسفانه دو نفر فاقد شرایط بودند.
وی با بیان اینکه جهادکشاورزی پتانسیل‌های خوبی در جهت ایجاد اشتغالزایی در روستاها را دارد، خاطر نشان کرد: قریب بر نهصد میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته اختصاص داده شد که متاسفانه جذب نشده است.
در ادامه این نشست مسئول دفتر نماینده گچساران اظهار کرد: یک آمار کلی به ما نداده نشده که چه تعداد از افراد به تفکیک جنسیت بیکار هستند و یا اینکه چه میزان تسهیلات در زمینه اشتغالزایی تخصیص داده شده است.
ابوالفتح رحمانی افزود: تعدادپرسنلی که در شرکت‌های پتروشیمی و پلیمر مشغول به کار هستند مشخص نیست که چه تعداد بومی و غیر بومی هستند.
رحمانی افزود: بالغ بر ده هزار نامه به دفتر نماینده در زمینه ارجاع داده شده است که انتظار می‌رود جلسات کارگروه اشتغال در بعد ازظهر تشکیل شود تا مدیران بتوانند در این جلسات حضور داشته باشند تا بلکه نسخه‌ای برای این بیماری بیکاری شهرستان داده شود و این تصمیماتی که گرفته می‌شود به سمع و نظر مردم برسد.
 در ادامه  مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: پنجاه میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد که هفت نفر متقاضی تسهیلات به صندوق کار آفرینی امید معرفی شد که به دلیل اینکه تسهیلات کم بود متقاضی نداشت.
لیلا عطا زاده ابراز کرد: هدف جهادکشاورزی تولید است و بسیاری از طرح‌ها برای شهرستان گچساران به دلیل اقلیم گرم و خشک جوابگو نیست.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: طرح‌هایی مانند پرورش ماهی و گلخانه در این شهرستان جوابگو نیست.
وی افزود: در شهرستان طرح‌هایی مانند دامپروری و پرورش زنبور عسل مورد استقبال قرار می‌گیرد.
در ادامه این نشست بخشدار مرکزی گچساران افزود: چرا در این سی سالی که تسهیلات پرداخت شد اما همچنان شهرستان گچساران در صدر آمار بیکاری است.
علی محمد آقایی افزود: شهرستان گچساران پتانسیلی در حوزه دامداری و کشاورزی دارد.
آقایی بیان کرد: در شهرستان باید به دنبال این باشیم که ببینیم درخواست متقاضی چه چیزی است.
وی تاکید کرد: درب بخشداری جهت همکاری و همیاری برای ایجاد اشتغالزایی در روستاها باز است و همکاری لازم را با بنیاد برکت خواهد داشت.
 در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: ۲۰۲ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال گذشته تاکنون برای اشتغالزایی در اختیار مددجویان زیر پوشش این شهرستان قرار گرفته است.
محمد خادمی افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای اجرای ۴۸۰ طرح به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران پرداخت شده است.
وی بیان کرد: مبلغ هر یک از این تسهیلات ۱۰ میلیون تا یک میلیارد ریال بوده است.
خادمی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال کمیته امداد گچساران در این مدت ۶۵۴ فرصت شغلی ایجاد شده تاکید کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال نیز قرار است ۶۰۰ طرح اشتغالزا در گچساران شود و همچنین ۱۵۰ فرصت شغلی از طریق معرفی به کاریابی‌های شهرستان ایجاد می‌شود.
وی ابراز داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد حمایتی انجام می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: اشتغال مهم‌ترین راه توانمندسازی مددجویان شهرستان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است.
 در ادامه مجری طرح‌های بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته نوزده نفر به صندوق کار آفرینی معرفی شد که تنها سیزده نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.
سید علی سجادی افزود: پارسال پانصد طرح خرد به ارزش بیست میلیارد تومان تسهیلات در گچساران اجرا  شده است.
سجادی بیان کرد: بنیاد برکت در گچساران ۳۰۰ الی پانصد طرح در سطح روستاها اجرا خواهد کرد.
مجری طرح‌های بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت در سال گذشته ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در ۱۶ روستای شهرستان گچساران اجرا کرده است.
وی افزود: این طرح‌های اقتصادی در زمینه‌های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
سجادی ابراز داشت: برای اجرای هریک از طرح‌های اشتغالزای ذکر شده ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پرداخت شده است.
مجری طرح‌های بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف ستاد اجرایی امام از اجرای این طرح‌ها محرومیت زدایی و بهبود وضعیت معیشتی اهالی ساکن روستاها و مناطق محروم است.
سجادی خاطر نشان کرد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار و افراد با درآمد ماهیانه کمتر از ۱۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اشتغال ستاد اجرایی فرمان امام سه تا پنج سال با سود چهار درصد است.
 وی بیان کرد: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این تعداد طرح را در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) اجرا کرده است.
مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: پارسال ۵۰۰ طرح خرد در ۱۶ روستای هدف تهسیلات اشتغالزا با سود چهار درصد و امسال نیز ۳۰۰ الی ۴۰۰ طرح اعتبار به متقاضیان از سوی این ستاد در شهرستان گچساران تا پایان امسال پرداخت می‌کند.
سجادی همچنین از افزایش سقف تسهیلات اشتغالزای بنیاد برکت در سال‌جاری خبر داد و گفت: سقف تسهیلات کسب و کارهای کوچک در سال آینده از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال تعیین افزایش یافته است.
مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزا به ساکنان روستاهای بالای ۷۰ خانوار و محله‌های مسکونی کم برخوردار مانند کوی لبنان و کیامرثی شهر دوگنبدان محور برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال‌جاری است.
سجادی همچنین عنوان کرد: امسال برای پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزا به منظور تکمیل یا راه اندازی کارگاه‌های کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: برای راه اندازی یا تکمیل کارگاه‌های کوچک تا سقف پنح میلیارد ریال با ۶ تا ۱۰ درصد سود و به منظور راه اندازی کارگاه‌های متوسط ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.
گفتنی است: در حالیکه جلسه شورای اشتغال بود اما یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اعضای شورا اشتغال، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمال تعجب در جلسه غایب و حضور نداشت این در حالی است که چندین ماه است که تغییر رئیس این اداره در هاله ابهام است گفته می‌شود برنامه انتقالی پرویزی (رئیس کنونی) چندین ماه است از گچساران به استان فارس صورت گرفته ولی در این مدت کشمکش‌ها برای جایگزینی وی ادامه دارد این در حالی است که نیروهای باتجربه و کاردانی مانند ابوالفتح کرمی، عبدالمطلب مقیمی و اسلام نمازی دراین اداره وجود دارد.
اما چرا این اداره همچنان بلاتکلیف و علت این تعلل و تأخیر چندین ماه در انتصاب رئیس جدید در شهرستانی که دارای بالاترین آمار بیکاری است، چیست؟ این سوالی است که باید نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت و مدیرکل اداره کار پاسخگو یاشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
/ اداره تعاون و کار گچساران. که برنامه داشته باشد ایسون در حد دبیرخانه است.
جمال مقدم
Iran, Islamic Republic of
احسن و درود
Iran, Islamic Republic of
همش الکئن
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خدایی چرا گچساران از پتانسیل مهندس نمازی استفاده نمی کنه ایشان دهدشت در دهدشت کارهای اساسی و زیربنایی انجام دادند ایشان جذب نیرو در پتروشیمی خودش ساماندهی کردند
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1