تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۴۱۵۵۱
صبح امروز در شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

گلایه‌های نماینده عشایر کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور / عشایر در میان دو سد کوثر و چمشیر ولی تشنه و بی‌بهره!

۱
۰
فایل مرتبط کبنا ؛نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور، علی کریمی فیروزجانی رئیس فراکسیون عشایر و مهدی روشنفکر نائب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی در سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 1 آذرماه 1400)، نادر نادری نماینده عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان عشایر و مشکلات تنش آبی، چند کامیون انتقال آب به عشایر داده شود تا یادگاری از دولت انقلابی نزد عشایر بماند.
نادری اظهار کرد: تقاضامندیم به دلیل شرایط خاص، ماشین آلاتی برای بازگشایی راه ها به عشایر استان داده شود.
وی گفت: همچنین اعتباراتی جهت احداث جاده های کشاورزی و بازگشایی راه های عشایری، احداث منابع آبی شرب و کشاورزی درنظر گرفته شود.
نادری بیان کرد: مشکلات و اثرات خشکسالی بر زندگی عشایری بررسی شود  علوفه مورد نیاز برای استفاده دام، و همچنین تسهیلات دام از طرف طرح توسعه ملی بانک کشاورزی به عشایر داده شود.
نادری افزود: با توجه به گرانی داروهای دام و حتی بی تأثیری آنها بر بیماری های دام، خواستاریم داروهای یارانه ای در اختیار عشایر قرار گیرد.
 
نادری اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام سالیان در کوه های و تپه ها و ماهورها زندگی می کنند و بطور غیرمستقیم حفاظت و حراست از منابع طبیعی، نفت و گاز را برعهده دارند.
وی گفت: بند سیاه چادر عشایر به لوله های نفت وصل است، به خاطر وجود منابع نفتی و گازی و آلودگی آنها، باعث می شود عشایر و احشام آنها در معرض خطر باشند، آیا از عدالت به دور است که بخشی از درآمد و اشتغال این منابع به این قشر زحمت کش اختصاص یابد.
نادری گفت: عشایر مناطق جنوب گچساران، حدود 11 هزار هکتار زمین کشاورزی و مراتع وجود دارد که بین سد چمشیر و کوثر قرار گرفته است، 10 کیلومتر با سد کوثر فاصله دارد ولی عشایر از این نعمت الهی بی‌بهره‌اند.
 



 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما با لباس عشایر آمدید ولی زمین کشاورزان را می خواهید شما عشای هستید یا کشاورز؟
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1