کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز در شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

گلایه‌های نماینده عشایر کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور / عشایر در میان دو سد کوثر و چمشیر ولی تشنه و بی‌بهره!

1 آذر 1400 ساعت 11:26

با توجه به اینکه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام سالیان در کوه های و تپه ها و ماهورها زندگی می کنند و بطور غیرمستقیم حفاظت و حراست از منابع طبیعی، نفت و گاز را برعهده دارند. بند سیاه چادر عشایر به لوله های نفت وصل است، وجود منابع نفتی و گازی و آلودگی آنها، باعث می شود عشایر و احشام آنها در معرض خطر باشند، آیا از عدالت به دور است که بخشی از درآمد و اشتغال این منابع به این قشر زحمت کش اختصاص یابد.


نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور، علی کریمی فیروزجانی رئیس فراکسیون عشایر و مهدی روشنفکر نائب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی در سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 1 آذرماه 1400)، نادر نادری نماینده عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان عشایر و مشکلات تنش آبی، چند کامیون انتقال آب به عشایر داده شود تا یادگاری از دولت انقلابی نزد عشایر بماند.
نادری اظهار کرد: تقاضامندیم به دلیل شرایط خاص، ماشین آلاتی برای بازگشایی راه ها به عشایر استان داده شود.
وی گفت: همچنین اعتباراتی جهت احداث جاده های کشاورزی و بازگشایی راه های عشایری، احداث منابع آبی شرب و کشاورزی درنظر گرفته شود.
نادری بیان کرد: مشکلات و اثرات خشکسالی بر زندگی عشایری بررسی شود  علوفه مورد نیاز برای استفاده دام، و همچنین تسهیلات دام از طرف طرح توسعه ملی بانک کشاورزی به عشایر داده شود.
نادری افزود: با توجه به گرانی داروهای دام و حتی بی تأثیری آنها بر بیماری های دام، خواستاریم داروهای یارانه ای در اختیار عشایر قرار گیرد.
 
نادری اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام سالیان در کوه های و تپه ها و ماهورها زندگی می کنند و بطور غیرمستقیم حفاظت و حراست از منابع طبیعی، نفت و گاز را برعهده دارند.
وی گفت: بند سیاه چادر عشایر به لوله های نفت وصل است، به خاطر وجود منابع نفتی و گازی و آلودگی آنها، باعث می شود عشایر و احشام آنها در معرض خطر باشند، آیا از عدالت به دور است که بخشی از درآمد و اشتغال این منابع به این قشر زحمت کش اختصاص یابد.
نادری گفت: عشایر مناطق جنوب گچساران، حدود 11 هزار هکتار زمین کشاورزی و مراتع وجود دارد که بین سد چمشیر و کوثر قرار گرفته است، 10 کیلومتر با سد کوثر فاصله دارد ولی عشایر از این نعمت الهی بی‌بهره‌اند.
 



 


کد مطلب: 441551

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/441551/گلایه-های-نماینده-عشایر-کهگیلویه-بویراحمد-حضور-رئیس-سازمان-امور-کشور-میان-دو-سد-کوثر-چمشیر-ولی-تشنه-بی-بهره

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1