تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۴۰۰۱۸
در جمع خبرنگاران مطرح شد

اولین صحبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران / ملاک انتخاب مدیران از نظر استاندار ( + فیلم )

۲
۱
فایل مرتبط کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختیارم دست خودم است با نمایندگان هم تعامل دارم اختیار من دست سیاسیون و نمایندگان نیست دست رئیس‌جمهور است اما بالاخره آنها هم نماینده مردم و برادران دینی ما هستند.
 به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده روز یکشنبه ( 18 مهر ماه 1400) در نشست خبری با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد یکی از موانع کاری برای سرمایه گذاری در استان را نداشتن آگاهی لازم از تاثیرات و پیامدهای حضور سرمایه گذاران در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار ایجاد بنگاه‌های زودبازده باید نگاه آینده نگرانه تری در خصوص سرمایه گذاری‌های بزرگ و درازمدت داشته باشند.

     
ملاک انتخاب مدیران از نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: مشکل بزرگ در استان بحث اشتغال است که در این زمینه باید بستری فراهم شود تا سرمایه گذار با خیالی آسوده در استان سرمایه گذاری کند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نگاه باید کارکردی باشد و از سرمایه گذار حمایت کنیم زیرا زمانی که سرمایه گذار در استان احساس ناامنی کند دیگر حاضر به سرمایه گذاری نیست.
 احمد زاده ابراز داشت: سیاست دولت تغییر و تحول در معیشت مردم استان است که باید درآمد پایدار ایجاد کرد و به سمت ایجاد صنایع بزرگ گام برداریم.



 احمدزاده ادامه داد: نیروهای ارزشی، جهادی، دست پاک و مردمی برای مدیریت‌های استان انتخاب خواهند شد که دولت را قبول داشته باشند و به دنبال مال اندوزی نباشند.
 وی بیان کرد: افرادی که مقبولیت عام داشته و حتی الامکان از خانواده ایثارگران یا شهدا باشند در مدیریت‌های استان بکار گرفته می‌شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که به دنبال افرادی هستیم که کارامد تر باشند و ترجیحاً از نیروهای کارآمد درون استانی استفاده خواهد شد.
 احمدزاده تاکید کرد که به طایفه گرایی اعتقادی ندارم و انتخاب مدیران در کهگیلویه و بویراحمد طایفه‌ای نخواهد بود، ملاک نیروهای ارزشی و جمعی کارآمد اساس کار خواهد بود تا در فضایی آرام زمینه اشتغال و توسعه استان فراهم شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از جریان‌های مخالف دولت نیز نیرو انتخاب می‌شود و نیروهای جوان و میانسال در مدیریت‌ها گماشته خواهند شد. همه مناطق استان در انتخاب مدیران دیده خواهند شد و باید رسانه‌ها هم کمک کنند تا مدیران به حاشیه نروند.
 احمدزاده تصریح کرد: رسانه‌ها قشری هستند که دنبال مسائل مادی نیستند و رشد و ترقی جامعه مد نظر آن‌هاست. عمده نظرات رسانه‌ها در کارهای بنده استفاده خواهد شد و با کمک خبرنگاران به دور از حاشیه استان رشد خواهد کرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فضای استان کهگیلویه و بویراحمد را به سمت سیاست زدگی نبرید و کمک کنید تا برای مردم کار انجام شود و جو به سمت اشتغال و کار پیش برود.



 احمدزاده افزود: از مدیران و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم نسبت به نقد رسانه‌ها که صدا و دغدغه مردمی است صبور باشند.
 وی تصریح کرد: رسانه‌ها زبان مردم هستند و هرجا بخواهید علیه مسئولان فریاد بزنید و کسی حق مواخذه خبرنگاران را ندارد ولی از رسانه‌ها می‌خواهم در نقد مدیران انصاف داشته باشند. کسی حق ندارد از خبرنگاری شکایت کند اگر کسی چنین کاری کرد از ناحیه من نبوده است به حمایت شما نیاز دارم اما من را وارد حاشیه نکنید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اتمام و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه آب، پتروشیمی، راه، صنعت و سدهای در حال ساخت استان از اولویت‌های مهم دولت است.
 وی ادامه داد: در سفر اخیر ریاست جمهوری ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور برای عبور از محرومیت‌ها و توسعه متوازن کهگیلویه وبویراحمد به تصویب رسیده است که در این باره به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای مردم این منطقه هستیم.
 احمدزاده بیان کرد: پتروشیمی دوم گچساران در حال اجراست و اجرای پتروشیمی سوم نیز آغاز خواهد شد. همچنین پیشنهاد تأسیس پترو پالایشگاه در استان داده شده و به دنبال این هستیم سهم استان در زمینه‌های پتروشیمی گرفته شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی از مشکلات موجود برای فعالیت سرمایه گذارها در استان بحث تردد است که می‌طلبد در شهر یاسوج حداقل ۲ بار در روز پرواز وجود داشته باشد.
 وی عنوان کرد: باید فرودگاه دهدشت نیز ایجاد شود و در گچساران نیز پرواز شب صورت گیرد تا شاهد رونق هر چه بیشتر استان بشیم.
 احمدزاده عنوان کرد: همه مردم استان مستحق خدمت هستند و نباید هیچ کوتاهی صورت بگیرد. جو استان باید به سمت کار و اشتغال برود و به سمت و سوی سیاست زدگی سوق داده نشود.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای فردی گفت نباید از نیروهای مد نظر نمایندگان استفاده کنید اما در همان جلسه از من خواستند که چند نیروی حاضر در همان جلسه را به کار بگمارم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختیارم دست خودم است با نمایندگان هم تعامل دارم اختیار من دست سیاسیون و نمایندگان نیست دست رئیس‌جمهور است اما بالاخره آنها هم نماینده مردم و برادران دینی ما هستند.
احمدزاده با اشاره به سفر اخیر خود به روستای سیلاب و کلوار مارگون، اظهار داشت: از سازمان جهاد کشاورزی استان خواسته شده شبکه آبرسانی برای باغات در این روستا ایجاد کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با ارائه تسهیلات به مردم در زمینه‌های پرورش دام و طیور، صنایع دستی و هر آنچه که این روستا و دیگر روستاهای استان ظرفیت دارند اشتغالزایی کنیم.
امروز در شورای تأمین استان موضوع کارخانه قند یاسوج مطرح شد که این کارخانه راکد قند یاسوج به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شده است. هیأت مدیره این کارخانه به زودی انتخاب می‌شود تا هر چه سریع‌تر کارگران به سر کار خود برگردند.
وی ابراز داشت: ۵۱ درصد سهام این کارخانه متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ه) است و ستاد اجرایی سه نفر از پنج نفر هیات مدیره را انتخاب خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظر همه رسانه‌ها را شنیدم برای تصمیم‌گیری به نظرات شما توجه می‌کنم چرا که هم با مردم و هم با مسئولان ارتباط دارید و اثر گذار در جامعه هستید.
وی افزود: برای اشتغال پایدار در استان باید به دنبال صنایع بزرگ باشیم باید از ظرفیت نفت و گاز استفاده کنیم در حضور رئیس جمهور موضوع پالایشگاه را مطرح کردم باید نیروگاه‌های برق خود را در استان افزایش دهیم نیاز به چند نیروگاه سیکل ترکیبی داریم شرایطی به وجود آمده که وزیر نفت با پیشنهادهای ما در خصوص پتروشیمی مادر گچساران موافقت کرده به دنبال گرفتن سهم خود از پتروشیمی‌ها هستیم.
احمدزاده گفت: در حوزه بویراحمد هم منابع گاز مختار را مطرح کرده‌ایم که آن هم مورد تأیید وزیر نفت قرار گرفته که خود ایجاد شغل وسیع و پایداری خواهد داشت.



 وی بیان کرد: پروازهای دوم فرودگاه یاسوج را پیگیری می‌کنیم موافقت آن را گرفتیم ولی اعلام نکرده‌ایم به دنبال این هستیم که سرمایه گذار بهتر بتواند در استان ما حضور پیدا کند. فرودگاه یاسوج باید حداقل دو پرواز در روز داشته باشد باید پرواز در شب گچساران فعال شود به دنبال فرودگاه دهدشت نیز هستیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در شهرداری‌های استان با صدها نیروی اضافه انباشت نیرو داریم راهی برای درآمدزایی پیدا نکرده‌اند و همه به دنبال حقوق دولتی هستند به دنبال این هستیم که چگونه شهرداری‌های خودرا درآمدزا کنیم.
احمدزاده گفت: در منطقه سیلاب کلوار و مناطق این چنینی باید به فکر توسعه باغداری باشیم چرا که زمین برای کشاورزی وجود ندارد باید در پرورش دام و طیور به آنها کمک کنیم کمیته امداد گفته که تا ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد تسهیلات می‌دهد باید از این تسهیلات بهره ببریم در صورتی که مردم خودشان هم پای کار باشند.
 وی بیان کرد: مثلاً در صنایع بزرگ یک سرمایه‌گذار لبنانی به استان ما آمده و کارخانه سیمان را راه اندازی کرده اما رفتارهایی باعث شده که ناراحت و پژمرده باشد چرا باید یک کارگر قفل را بر روی کارخانه بزند و اجازه کار به یک مجتمع بزرگ سیمان را ندهد این نگاه‌ها سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.
استاندار گفت: رئیس جمهور در روز سفر به استان در بین راه به من گفت روی سرمایه‌گذاری‌ها حساب کن من هم از آقای رئیس جمهور خواستم که سرمایه گذاران را به طرف ما بفرستند آقای رئیسی به ما گفت باید دست سرمایه‌گذار را ببوسید.خواسته‌های سرمایه گذار لبنانی را یک به یک پذیرفتم و قول همکاری دادم او هم به من گفت که در کنار کارخانه سیمان مارگون یک کارخانه بزرگ سیمان دیگر راه اندازی خواهد کرد که ۵۰۰ کارگر ارتزاق کنند.کارخانه گچ در گچساران را قول داد همچنین قول راه‌اندازی بوکسیت چرام و همچنین شرکت ترابری سنگین با ۱۰۰ کامیون را داد. اگر می‌خواهیم سرمایه گذاران را به استان بیاوریم باید فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری را شما رسانه‌ها ترویج کنید سرمایه گذار اگر احساس ناامنی کنند از استان فرار خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
متن پشت سر چه ربطی به ریاست جمهوری دارد
زده ریاست جمهوری چون قبلا که ما یادمان هست استانداری زیرمجموعه وزارت کشور بود جمهوری اسلامی ایران زیرش وزارت کشور و بعد استانداری
Iran, Islamic Republic of
اامیدوار استاندار فکری بحال اداره کتابخانه کند
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1