تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۳۶۴۵۳
در جلسه شورای برنامه ریزی گچساران چه گذشت؟

حرف‌های نیش دار «سید ناصر» به تاجگردون و پاسخ جالب رئیس برنامه و بودجه / اختصاص 485 میلیارد تومان اعتبارات به گچساران (+ فیلم)

۲۲
۲
حرف‌های نیش دار «سید ناصر» به تاجگردون و پاسخ جالب رئیس برنامه و بودجه کبنا ؛جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران، علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سید ناصر حسینی پور منتخب مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از مدیران کل و روسای ادارات گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچسارن برگزار شد.
فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد: افزون بر  یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و سه هزار میلیارد ریال ملی استانی به گچساران اختصاص داده شد.
علیرضا اتابک بیان کرد: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی امروز بین دستگاه‌های اجرایی گچساران توزیع شد.
اتابک افزود: از این میزان اعتبارات استانی ۲۱۰ میلیارد ریال از محل استانی، ۹۸۰ میلیارد ریال در آمد حاصل از فروش نفت، ۴۴۰ میلیارد ریال از محل قانون استفاده از توازن، ۱۰۰ میلیارد ریال مالیات ارزش بر افزوده، ۸۰ میلیارد ریال راه‌های روستایی و ۴۰ میلیارد ریال آب روستایی و عشایری است.
وی تصریح کرد: میزان اعتبارات استانی در نظر گرفته شده نسبت به سال ۹۹ بیش از ۶۲ درصد افزایش یافته است.
فرماندار گچساران بیان کرد: اعتبارات عمرانی این شهرستان در ۲۸ فصل و ۶۰ برنامه توزیع شد.
اتابک با اشاره به اینکه این میزان اعتبارات برای ۳۰۰ طرح عمرانی در نظر گرفته شده بیان کرد: بیشترین اعتبارات امسال مربوط به توسعه خدمات شهری و روستایی می‌باشد که ۴۰۰ میلیارد ریال برای این بخش در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: برای فصل منابع آب با ۲۸۰ میلیارد ریال، حمل و نقل با ۲۴۰ میلیارد ریال، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۱۵ میلیارد ریال، آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر و ورزش همگانی با ۱۰۰ میلیارد ریال، حفظ و امنیت عمومی ۸۵ میلیارد ریال و دین و مذهب ۷۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
فرماندار گچساران گفت:  از محل ارزش افزوده هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای روستاهای بدون دهیاری در نظر گرفته شده که سهم عشایر از این میزان اعتبارات ۷۷ درصد است.
اتابک افزود: همچنین یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به طرح‌های این استان تخصیص داده شده است. اتابک گفت: امسال اعتبارات مناسبی از محل‌های مختلف به طرح‌های این شهرستان اختصاص یافته و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت نسبت به موافقت نامه‌ها با سازمان برنامه ریزی و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنند.
وی عنوان کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در زمینه جذب اعتبارات کم کاری کنند اعتبارات ان اداره به دستگاه‌های اجرایی فعال در زمینه اجرای طرح‌ها تخصیص خواهد.
در ادامه  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کل اعتبارات ابلاغی در شورای برنامه ریزی توسعه استان 762 میلیارد تومان است که از منابع مختلف 185 میلیارد تومان امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران بین پروژه‌ها توزیع شد.
علی شهابی نسب افزود: این 185 میلیارد تومان از منافع مختلف استانی، 3 درصد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، مالیات بر ارزش افزوده، آب روستایی و راه روستایی است این کل اعتبارات بین فصول و برنامه‌های مختلف و پروژه‌ها توزیع شد.
شهابی‌نسب عنوان کرد: سال گذشته این عدد 114 میلیارد تومان بود که امسال نیز 185 میلیارد شد و رشدی معادل 63 درصد امسال اعتبار نیز داشتیم، علاوه براین اعتباراتی که در این جلسه مطرح شد نزدیک به 300 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ملی استانی که در مجلس مصوب می‌شود و پیوست شماره یک قانون بودجه به پروژه‌های گچساران اختصاص داده‌ایم، که بی سابقه است.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال همین پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر، باشت و خان احمد قریب به 128 میلیارد تومان، یکی پروژه 4 خطه کردن بابامیدان - گچساران - بهبهان، یکی هم پروژه گچساران به گناوه که نزدیک 30 میلیارد تومان اعتبار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: آبرسانی به شهر گچساران نزدیک 10 میلیارد تومان اعتبار دارد، پروژه دیگر فاضلاب گچساران است که از منابع مختلف نزدیک به 29 میلیارد تومان اعتبار دارد، بنابراین اینها پروژه‌های ملی و ملی استانی در شهرستان گچساران هستند که حدود 300 میلیارد تومان امسال در قانون بودجه اعتبار لحاظ شده است.
وی تصریح کرد: به غیر از این دو تا عدد نیز عددی را از محل محرومیت زدایی که نزدیک به 500 میلیارد تومان برای کل استان است ابلاغ خواهد شد و بین شهرستان‌ها هم توزیع می‌شود که سهم شهرستان گچساران نیز ابلاغ خواهد شد.
شهابی‌نسب بیان کرد: کل اعتبارات ما سال گذشته در جدول پیوست قانون بودجه 935 میلیارد تومان بوده که امسال در آن جدول به یک هزار و 600 میلیارد تومان رسیده اعم از طرح‌های استانی، ملی استانی و دیگر اعتبارات، به غیر از این موارد نیز ظرفیت ماده 56 قانون الحاق دو را داریم که به صورت تسهیلات است و برای تکمیل پروژه‌های مهم ازجمله همین تکمیل پروژه آبرسانی دشت امامزاده جعفر که از آن ظرفیت هم استفاده خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: یک سری اعتبارات مربوط به طرح‌های هادی نزدیک به 36 میلیارد است که به صورت ملی است و باید بین استان توزیع شوند و سهم گچساران هم به بنیاد مسکن اعلام خواهد شد بنابراین پروژه‌های ملی و ملی استانی در گچساران هفت پروژه هستند.
در ادامه منتخب مردم شهرستان گچساران و باشت اظهار کرد: مردم گچساران مشارکت خوبی در انتخابات داشتند به طوری که بالاترین میزان رأی را در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به رئیس جمهور منتخب داده‌اند.
سید ناصر حسینی پور افزود: تمام دولت‌ها در کنار افتخارات اشتباهاتی نیز داشتند و نمی‌شود در خصوص یک دولت سیاه نمایی کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000436/n00436453-b.jpg
منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس تصریح کرد: دولت‌ها اگر افتخاراتی داشتند و به قله عزت رسیده‌اند، این افتخارات ریشه در مدیریت جهادی و ریشه در ما می‌توانیم داشته است.
حسینی‌پور عنوان کرد: اگر در نانو و هسته‌ای و سوخت ۲۰ درصدی موفق بودیم و مدیرانی چون مجید شهریاری دانشمند ایرانی با هزینه خود کار انجام می‌دادند ریشه در ما می‌توانیم داشته است.
وی افزود: در کنار مدیران جهادی وزیرانی نیز پیدا می‌شوند که  ما نمی‌توانیم را از تریبون فریاد می‌زنند.
حسینی پور بیان کرد: من در جمع شما به عنوان منتخب مردم معتقد هستم که نظام امام و رهبر و حاج قاسم سلیمانی به ما اجازه نمی‌دهد که اگر مدیری در نظام قبل بود  ولی کارآمدی خوبی داشت از گردونه خارج شود.
منتخب مردم گچساران و باشت خاطر نشان کرد: باید توانمندی و کارآمدی مدیران را مد نظر قرار داد و از آنها برای پیشرفت حوزه کاری استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم از مرزهای جناح بندی خسته شدند، افزود: با این اقدام‌نشان داده می‌شود که جناح بندی در کارها وجود ندارد.
حسینی پور با اشاره به اینکه من زمینه‌ای در حوزه ارتباط با ادارات نداشتم، اضافه کرد: من مشکلات را دسته بندی کرده و موجودی و کمبودها را خواهم گرفت تا بدانیم چه چیزی کم هست و باید چه اقداماتی انجام شود هر چند ما نمی‌خواهیم شق القمر کنیم.
منتخب مردم گچساران و باشت اظهار کرد: تمام موضوعات مختلفی که به من گزارش شده طی یک‌نامه ۱۲ صفحه‌ای به استاندار ارسال کردم.
حسینی پور بیان کرد: من در تهران برای خود یک‌مجموعه ۲۰۰ نفری داشتم و اعلام کردم به مجلس نیامده یک مرکز پژوهشی را دایر کرده‌ام.
وی با عنوان اینکه استاندار و فرماندار گچساران انسان‌های متعهدی هستند، افزود: به ما گفته شد مدیران کل در یک سال گذشته گچساران فراموش کردند تا جایی که فرماندار این شهرستان به آنها گوشزد می‌کرد که راه گچساران از کدام طرف است.
منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس تصریح کرد:  این نشان می‌دهد می‌توان در این دولت نیز مدیران خداترس وجود داشته باشد.
حسینی پور عنوان کرد: بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ بالغ بر ۱۸۷ میلیارد تومان، در سال گذشته ۹۳۲ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ نیز یک هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان می‌باشد.
وی گفت: با توجه به نبود نماینده هیچ بی عدالتی در بخش بودجه شهرستان گچساران صورت نگرفته است.
منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس اظهار کرد: از مدیران که شهرستان را در این مدت زمان به حال خود رها کردند گله داشته و آنها باید پاسخگو این اقدام خود باشند.
منتخب مردم گچساران و باشت تصریح کرد: آدمی نیستم که در جایگاه منتخب مردم وارد پروژه بشوم ولی نگاه کارشناسانه را نادیده بگیرم در تمامی پروژه‌ها باید از کارشناسان کارآمد استفاده شود.
 
گفتنی است: در ادامه علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در جواب سید ناصر حسینی پور که گفته بود نبود نماینده هیچ تاثیری درتوزیع اعتبارات و...نداشته است، اظهار داشت: نمی‌شود گفت نبود نماینده هیچ تاثیری نداشته است البته باید این موضوع را عنوان کنم که آقای تاجگردون شناخت کافی از بودجه و اعتبارات شهرستان داشته و در این مدت هم به جد پیگیر و تلاش زیادی نمودند در حالی که مدیران شهرستان گچساران تلاشی از خودشان نشان ندادند.
* کمیته برنامه ریزی شهرستان در حالی برگزار شد که فقط 3 مدیرکل حضور داشت (شهرک‌های صنعتی، میراث فرهنگی و گردشگری و مدیرکل استاندارد) و خبری هم از استاندار یا معاون استاندار نبود این در حالی است که در سالهای گذشته که غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت بود مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد چند روز زودتر عازم شهرستان گچساران شده و از پروژه‌ها و طرح‌ها خود بازدید می‌کردند و بطوریکه مدیران کل به جهت معرفی طرح‌های جدید در گچساران از همدیگر سبقت می‌گرفتند تا نزد تاجگردون خودی نشان دهند.
امروز شاهد آن بودیم سالنی که روزی مملو از مسئولان و معاونین و کارشناسان استانی بود بطوریکه جای سوزن انداختن نبود امروز دیگر خبری از آن شکوه و...نبود.
*البته مردم گچساران و باشت بی‌صبرانه منتظرند ببینند که آیا سید ناصر حسینی پور می‌توان همچون تاجگردون که در طول 8 سال اجازه نداد که در توزیع اعتبارات حتی ریالی از سهم مردم گچساران و باشت تضییع ونادیده گرفته شود، بطوریکه  توزیع اعتبارات بصورت کاملاً قانونی در بین شهرستان‌های استان تقسیم می‌شد.
آیا در مدت نمایندگی سیدناصر حسینی پور این اتفاق خواهد افتاد یا...
نام شما

آدرس ايميل شما

مراد بیگ
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرتو تاجگردونِ بزرگَ نزنید من قد اینو.
از هفته ای که ناصر بحرینی کارش رو در مجلس شروع میکنه قول بهتون میدم تا روز آخر.درود خدا بر علی شهابی نسب که با صحبتهای زیباشون نفس رو گرفت تا جرات نکنه کلمه ای بر ضد تاجگردون صحبت کنه.فقط خدا به گچساران و باشت رحم کنه.اگر شما در این دو سال و نیم باقیمانده از مجلس به جز تغییر چند مدیر کار دیگه ای از ایشون دیدید هر چیزی که دوست داشتید بگید.مجلس بچه بازی شده بایدم تاجگردون نباشه و بازی بشه
سید سعادت الله حسینی پور ده بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود جناب قلندری
سخنان جناب اقای سید ناصر حسینی منتخب حوزه گچساران و باشت نیش و کنایه به آقای تاج گردون نبود
کما اینکه در ایام انتخابات هم مطالبی خلاف واقع به ایشان نسبت دادند اما ترجیح دادند باتوجه به گفتمان شعار وحدت و همدلی به ان پاسخی ندهند
حال که انتخابات تمام شده است ضرورتی نمی بیند که بخواهد حرف نیش و کنایه داری به ایشان بزند
لذا مجاهدت کنید و برای اینکه خوانندگان سایت خود را بالا ببرید سعی کنید از تیتر هایی که با گفتمان ایشان همخوانی دارد بیشتر استفاده کنید.
مردم از این دوگانه سازی ها خسته شده اند.

قطع و یقین برای پیشرفت طرح ها و پروژه ها جناب آقای حسینی از مشاوره های جناب آقای تاج گردون بهره لازم را خواهند برد و از تجربیات ایشان به نحو مطلوب استفاده خواهند برد.
صحبت های جناب آقای حسینی فقط تقدیر و تشکر از استاندار و زیر مجموعه ایشان بود که جانب عدالت را در زمینه تقسیم بودجه در نبود نماینده رعایت کردند.
مخلص شما سید سعادت الله حسینی پور.
علی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ مشاورههههههه
مجید
Romania
شک نکنید ما اگر تاجگردون را داشتیم این رقم بودجه را نداشتیم چرا که همه افراد ، چه استانی و چه فرا استانی از اهرم نماینده نداشتن استفاده کردند و بودجه ی خوبی تخصیص...مهم اینست که منتخب گچساران بتواند برنامه ریزی کند که یک ریال بودجه برنگردد
Iran, Islamic Republic of
ماهم منتظرمی‌مانیم؛درودبراقای شهابی نسب
از مردم
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل بهزیستی با مجموعه معاونینش حتی جاده گچساران رو فراموش کرده اند و حتی یکبار به اداره خود سر زنی و نظارتی نداشته اند ....حیف از گذشته و چابک سواران ..
مرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف ومردانگیت که جواب اقای حسینی پور را دادی ؟!تاج گردون مرد عمل
Iran, Islamic Republic of
جهنم
محمد ضمانتی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان این صدای فضای وجدان وسیرت وعمل هر فرد نگارنده است ؛؛؛اگه حرفی خلاف زنی ؛؛؛؛یعنی خودت را داری معرفی میکنی +++حرف ناحق نز نیم !!!! بقول معروف ::::شیر شیره اگه پوستش برچوب داره ؛؛؛؛؛ما از افرادی مثل تاجگردونها وحسینی ها باید افتخار کنیم :::::نفوذی ها در تهران یکی یکی بچه هایمان را با برچسب بی رضای خدا دارند ازما جدا میکنند ::::آگاه باشید ؛؛؛؛فریب ظاهر غریبه ها را نخورید ++++:تاجگردون را ترور شخصیت کردند ؛؛؛؛چون تلاشگر ومانعی سرسخت جلوی بی عدالتی هایی است که بعدا تاریخ خواهد نوشت :::
اعتبارات استان بالغ بر 70 درصد رشد را نشان می دهد.ولی اعتبارات شهرستان گچساران تنها 60 درصد.
آخ که سر نماینده جدید شهرستان کلا رفته و خودش هم خبر ندارد.
سلام
نگران نباش باز رشد اعتبارات گچساران 60 درصد بوده و نسبت به رشد اعتبار بالغ بر 70 درصدی استان تنها 10 درصد فاصله داشته
باشت که 47 درصد رشد اعتبار داشته چی باید بکنه.
نماینده جدید تا بیاد یاد بگیره که کی و کجا سرش کلاه میره ، دوره دو ساله نمایندگدیش تمام شده
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اولین اقدام سید ناصر که حرف از عدالت میزند. شهردار گچساران را عوض کند تا بی عدالتی در شهرداری گچساران جمع شود
باوی
Iran, Islamic Republic of
اول تعویض شهردار گچساران .
گچ
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت ایما..بابا این کجا و اون کجا..تا ابد آثار خدمات تاجگردون هست ..
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
کدوم خدمات حالا دیگه تیروطایفش لنگ موندن همین ...اینم چوب خداست بیصدا وبیخبر
باشتی
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی ما از طرفداران تاجگردون هستیم چون از وحدت و همدلی حرف زدید بهتون رای دادیم این هم بدونید حمایت تاجگردونی ها باعث شد شما رای بیارید.پس از نظرات آقای تاجگردون مرد با تجربه و کار آمد استفاده کن .از نیروهای هر دو جناح و کار آمد استفاده کن .اولین کار ی انجام بدید ..تعویض شهردار گچساران
Iran, Islamic Republic of
بابا تاجگردون بنده خدا داره زندگیش رو می کنه ..هر لحظه شما داعش رو تازه تر می کنید ..خدا وکیلی چقدر پول می گیرید اینقدر ازش تعریف می کنید
کوروش
Iran, Islamic Republic of
مدیران شرکت کنن میگید از نماینده میترسه اگه نیان یچیز دیگه میگین..جناب کبنا سازی بزن تا مدیران خوب برقصن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
عزیزان هر کسی را باید در جایگاه تخصصی خودش استفاده کرد
جناب اقای تاجگردون جزء سه نفر اول برنامه ریزی و بودجه این کشور هستند و واقعا در این رشته تخصص دارند
اقای حسینی که من هم دوستشون دارم و همکلاسی سابق من بودند حتما در رشته دیگری تخصص دارند که انشااله بتوانند برای شهرستان های گچساران و باشت کاری انجام دهند
انشااله که در نبود اقای تاجگردون باز هم مثل دوران او کارهایی برای پیشرفت منطقه صورت پذیرد
البته با توجه به اینکه الان هم مجلس و هم دولت با اقای حسینی همسو و هم فکر هستند این انتظار باید وجود داشته باشد و اقای حسینی بعد از دو سال شرمنده مردم نشود
Iran, Islamic Republic of
جناب همشهری چه خوب بد هرچی بشه شما طرفداری حسینی میگید خوب بد نمیکنه سید واسه ۵نفر کار خوب کنه چنان تعریف تمجید ازش میکنید که فکر میکنید گچساران گلستان کرده انشاالا که کار کنه واسه مردم
Iran, Islamic Republic of
میگم چرا گردن نماینده باشت و گچساران کج هست تو عکسا؟؟ ، این عکس ها کارشونو بلد نیستن انگاری.
Iran, Islamic Republic of
چرا این سید گردنش کجه...تو همه عکسها همینطوره
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1