تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۳۰۰۸۷
با انتشار ویدئو؛

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

۵
۰
فایل مرتبط کبنا ؛نماینده سبزوار با انتشار ویدئویی از مردم و سربازی که به او سیلی زده بود عذرخواهی کرد.
    

 علی اصغر عنابستانی در این گفت با بیان اینکه که قرار بود همان ساعات اولیه بعد از حادثه، این ویدئو را ضبط و منتشر کند، اما در طول چند روز گذشته از طرف دلسوزان و بزرگان مرتب دعوت به صبر و سکوت شده است. او افزود: متاسفانه هر لحظه ابهامات افزوده شد و مجبور شده بود ماوقع را در سایت خودم منتشر کند.
عنابستانی در این ویدئو ادامه داد: از تک تک مردم که به هر دلیلی احساساتشان جریحه دار شده است عذرخواهی می‌کنم.
به گفته این نماینده مجلس «کاملاً بدیهی است برای اجرای قانون بین افراد جامعه هیچ تفاوتی نیست و ما هم هیچشانی به جز خدمتگذاری قانون و مطیع قانون شدن قائل نیستیم، به همین دلیل از سربازی که قانون را اجرا کرد و مانع از ورود خودرو ما به خط ویژه شد تشکر می‌کنم.»
 نماینده سبزوار در مجلس خود را خاک پای مردم معرفی کرد و افزود: «شاید برای همه شما هم پیش آمده که در مقابل توهین دچار خطا بشوید با این وجود من دچار اشتباه شدم به همین دلیل باز مجداد عذرخواهی می‌کنم.»
 این در حالی است که این نماینده مجلس روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای عجیب سرباز را متهم کرد که به او توهین کرده است. او در بیانیه خود تمام تقصیر را به گردن سرباز راهور و دیگر ماموران حاضر در صحنه انداخت.
 او گفت که به سرباز سیلی نزده است فقط او را هول داده است.
 ساعاتی بعد ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد عنابستانی به سرباز سیلی زده است. به نظر می‌رسد انتشار این ویدئو و ثابت شدن عدم صداقت در کنار فشار رسانه‌ای موجب شده است نماینده سبزوار عذرخواهی کند.

به گزارش کبنا، عنابستانی دو روز پیش به خبرگزاری صداوسیما گفته بود: «ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم؛ لذا اینکه گفته می‌شود؛ عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.»
 اما حالا در بیانیه خود شرحی مفصل از اتفاقات پس از پیاده شدن از خودرواش ارائه کرده است. اینکه سرباز به سمت او باتوم پرتاب کرده و او سرباز هول داده است. 
عنابستانی زدن سیلی به سرباز را کاملاً تکذیب کرده است اما پلیس راهور می‌گوید مستنداتی در این رابطه دارد.
 نماینده سبزوار حتی سرباز راهور و ماموران پلیس را مقصر ایجاد ترافیک سنگین در محل معرفی کرده است. او به رفتار غیرقانونی خود و راننده‌اش اشاره نکرده است.

     

 متن کامل بیانیه نماینده سزوار به شرح زیر است:
 راننده جوان و تازه‌کار من وقتی مطمئن می‌شود به برنامه سفر نمی‌رسیم و در حالی که من مشغول مصاحبه تلفنی هستم به راهبند ورودی خط ویژه نزدیک می‌شود.
 سربازی جلویش را گرفته و، چون کارت تردد ندارد مانع می‌شود. راننده می‌گوید ماشین مجلس است و نماینده عجله دارد؛ لذا سرباز برای اطمینان از نماینده بودن بنده از من کارت می‌خواهد که نشان می‌دهم. اما سرباز دیگری از راه می‌رسد و از سرباز اولی می‌پرسد این فرد کیست؟ می‌گوید نماینده مجلس است. سرباز دومی بی‌مقدمه به راننده ما می‌گوید برو کنار بچه‌خوشگل!
 راننده ما با اشاره به بنده تاکید می‌کند که ایشان نماینده مجلس است، ولی سرباز دوم یکی دو بار می‌گوید هر خری هست برای خودش هست، من راه نمی‌دهم.
 من که از توهین بی‌دلیل سرباز ناراحت شده‌ام پیاده می‌شوم و به او می‌گویم که شما حق نداری توهین کنی؟ راه نمی‌دهی اشکال ندارد، اما حق نداری به هیچ شهروندی ولو نماینده مردم توهین کنی و او دوباره باتومش را به شکم من می‌کوبد و می‌گوید گفتم هر خری هستی برای خودت هستی! 
دستم را روی شانه‌اش می‌گذارم و هلش می‌دهم، یکی دو قدم به عقب می‌رود و دوباره باتومش را به سمت من پرت می‌کند!
 برمی‌گردم و در صندلی عقب ماشین می‌نشینم و به راننده می‌گویم بشین برویم.
 سرباز که جلو راه ما را سد کرده به راننده اتوبوس عقبی می‌گوید از عقب سپر به سپر این ماشین بچسبان تا نتواند تکان بخورد!
 خواهش‌های راننده ما برای باز شدن راه به جایی نمی‌رسد!
 بخاطر قفل کردن خودرو ما از عقب و جلو توسط سرباز مزبور، ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود. سرباز مرتباً با موبایل خود صحبت می‌کند. موتورسیکلتی از راهور می‌رسد، افسری پیاده می‌شود و با سرباز صحبت می‌کند و اصلاً به ماشین ما نزدیک نمی‌شود. افسر ناشناس ناگهان وسط خیابان می‌ایستد و شروع به فریاد زدن می‌کند و علیه مجلس و نمایندگان داد می‌زند و توهین می‌کند و تماشاگران این صحنه را علیه بنده تحریک می‌کند و سپس با گوشی موبایل خود از صحنه تشنجی که ایجاد کرده فیلم‌برداری می‌کند و برخی از افراد حاضر در صحنه که تحت تأثیر جنجال ایجادشده علیه بنده قرار گرفته‌اند به سمت ماشین آمده و مشت و لگد می‌زنند و شیشه عقب ماشین روی سر من خرد می‌شود!
 افسر دوم بعد از این همه جنجال راه را باز می‌کند و ما از صحنه خارج می‌شویم!
 معاون عملیات راهور از راه می‌رسد و عذرخواهی مختصری از ما می‌کند و قول می‌دهد که با سرباز و افسر خاطی برخورد کند و ما هم، چون برای سفر به حوزه انتخابیه عجله داریم می‌رویم.
 با وجود قول سردار اشتری به اینجانب مبنی بر حل مساله و برخورد با متخلفین، سه روز بعد فیلمی که افسر انتظامی از جنجال‌آفرینی خودش گرفته بود، با محوریت ادعای کاملاً دروغ و کذب «سیلی زدن» بنده به «صورت» یک سرباز در حال انجام وظیفه در فضای مجازی پخش می‌شود و سر از رسانه‌های خارجی در می‌آورد! و حمله بی‌سابقه و همه‌جانبه به این حقیر، مجلس و نظام شروع می‌شود و باقی ماجرا که می‌دانید!
 چند نکته پایانی؛
 ۱- بنده به وجه به خودم اجازه سیلی زدن به صورت هیچکس را نمی‌دهم چه برسد به صورت یک سرباز وظیفه و صرفاً بعد از چندین بار توهین زشت و بکار بردن الفاظ ناپسند توسط سرباز دوم که قاعدتاً بایستی حتی با مردم عادی چه برسد نماینده مردم در چارچوب قانون و ادب مواجهه نماید، فقط او را هل داده‌ام و اساساً سیلی در کار نبوده است!
 ۲- افسری که وظیفه حفظ نظم و رعایت قانون دارد خود عامل تشنج عمومی در خیابان و جنجال‌آفرینی شده و با ایجاد ناامنی و تهییج سایرین برای هجوم به سمت نماینده ملت با خیال راحت از صحنه سازیش با دوربین شخصی فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی پخش می‌کند و هیچکس سراغی از نیت او نمی‌گیرد.
 ۳- اگر از حیثیت این همکار کوچکتان که همچون شما شأنیتی در این کشور جز خادمی و نمایندگی از مردم ندارد دفاع نشود تردید نکنید که این آخرین مورد نیست و بعد از این نمایندگی مردم جز اسباب تمسخر و هتک حرمت توسط سایرین چه اصحاب قدرت و ثروت و ... نخواهد بود و قاعدتاً تکلیف رفتار این اصحاب با مردم عادی که نیز کاملاً واضح خواهد بود.
 این توضیحات را صرفاً جهت اطلاع نوشتم.
 والعاقبة للمتقین 
علی‌اصغر عنابستانی
نماینده مردم شریف شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن، ششتمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب عنابستانی اول باید بابت تحمیل حضرتعالی بعنوان نماینده مردم شریف و بزرگوارسبزوار خوشاب جوین جغتای داورزن ششتمد با نظارت استصوابی شورای نگهبان تسلیت و تعزیت گفت اگر اعضای محترم شورای نگهبان از نحوه نظارت اشتباه استصوابی متوجه اشتباه فاحش خود شده اند از محضر مبارک روح مطهر شهدا و امام شهدا عذر خواهی کنند همه نمایندگان مجلس یازدهم وهیات های نظارت از محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای عزیز و آن ١٨%ملت شریف ایران که به این نمایندگان اعتماد کردند عذرخواهی کنید سیلی قانونگذار به قانون قابل بخشش نیست و هتک حرمت قانون هتک حرمت خون شهیدان است و قابل معامله و گذشت نیست لذا از ریاست محترم قوه قضائیه عاجزانه تقاضامندم که به نحواحسن به این موضوع رسیدگی و این افراد قانون گریز را به جزای اعمال ناشایستشان که باعث وهن و بدعت و بی اعتمادی مردم می شوند با اشد مجازات برخورد کنند
Italy
از سرباز بیچاره عذر خواهی نکرو فقط یک تشکر خشکه خالی ...
هموطن
Iran, Islamic Republic of
نماینده تازه بدوران و مقام رسبده با قصاص بشی طبق شرع اسلام بایددرهمان شهر و همان نقطه قصاص بشی واز مجلس بیرون بری کسیکه به جرعت کندبه سربازوطنش سیلی بزند
Iran, Islamic Republic of
اگر در خانواده درست و حسابی تربیت شده بود که نشده این کارو نمیکرد به بیو گرافیش دقت کنیدخدا نکند گدا معتبر شود که اگر معتبر شود از خدا بیخبر شود
Iran, Islamic Republic of
نماینده ی ..خجالت بکش ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1