تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۴۴۹
گزارشی از محرومیت در بویراحمد؛

زیلایی همچنان در عمق محرومیت / عدالت در توسعه مناطق محروم رعایت نمی شود / شعارهای انتخاباتی دردی از زیلایی درمان نمی کند

۱
فایل مرتبط کبنا ؛تصاویر ارسالی حاصل سفری دو روزه به بخش زیلایی، منطقه عشایری دواخر تنگ خشک و دره جوجق است. منطقه ای که با صفا و صمیمیت و بکر بودن خاص خود، می تواند چشم هر مستندساز و یا گردشگری را به خود جلب کند. 
منطقه عشایری دواخر تنگ خشک و دره جوجق، روستایی با جمعیت بیش از 100 نفر، و بالغ بر 25 خانوار، مردمانی پرتلاش در حوزه های مختلف دامداری، کشاورزی، باغات، پرورش ماهی هستند، با این حال هنوز از نعمت جاده و برق محروم مانده اند.
-
صحبت مردم با استاندار محترم جناب کلانتری؛ معاون  محترم عمرانی ایشان جناب فیلی ؛نماینده محترم  مردم جناب دکتر حاج مهدی روشنفکر مدیرکل محترم امور عشایر جناب کدخداپور ؛ مدیرعامل محترم برق استان جناب راهزادی ؛ مدیرکل محترم  راه و شهرسازی ؛ و فرماندار محترم شهرستان مارگون جناب پورخسرو است.
مشکلات چندین ساله ای که توسط مسئولین فقط وعده وعید داده شده و هنوز از نعمت جاده دسترسی آب آشامیدنی و برق رسانی محرومند. سال گذشته به علت نبودن جاده در این مناطق کودکی سه ساله جان خود را از دست داد.
-
سالهاست نمایندگان و مسئولان دولت به این منطقه قول هایی می دهند ولی هیچ گاه عملی نشده، سال گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین سفرهای خود، به زیلایی رفت و قول هایی داد، قرار بود تا مهرماه 98 گاز به منطقه زیلایی برود، ولی حالا این قول در چه مرحله ای است؟
روشنفکر نیز در اقدامی در ایام انتخابات به این منطقه سفر کرد و با شعارهایی گفته بود «نباید دیگر واژه محرومیت را برای بخش زیلایی با داشتن جوانان توسعه یافته و تحصیل‌کرده بکار برد، زیلایی نباید نماد مظلومیت و محرومیت باشد». آقای روشنفکر حرف هایتان را به یاد بیاورید. به شعارهای انتخاباتی خود عمل کنید، برای منطقه زیلایی چه تلاشی کرده اید؟ با وزیر نیرو و دیگران را برای گرفتن اعتبار برای این منطقه رایزنی کرده اید؟
-
قطعا مردم عشایر و روستا در تولیدات دامی و کشاورزی نقش بزرگی دارند ولی اینکه این مناطق بدون هیچ جاده و راه آسفالت و گاز و برق زمستان را در منطقه سردسیر به سر می برند، تعدادی بر اثر اینگونه مشکلات جان خود را از دست می دهند، ظلم بزرگی در حق این غیورمردان و شیرزنان است. خواسته ی این مردم از مسئولان دولتی و نمایندگان این است که پس از سالهای زیاد محرومیت این منطقه در اولویت قرار بگیرد و مسئولان عدالت را در وجوه مختلف برق رسانی، جاده و گازرسانی و آب شرب، رعایت کنند! این منطقه نیاز به تصمیم مهمی از جانب مسئولان دارد، فکری اساسی کنید، برای مردمی که همیشه نشان داده اند پایبند به این نظام هستند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1