تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۲۴۲۱۹
گرمای هوا و تفریحاتی با رنگ و بوی مرگ!

شیرجه در آغوش مرگ ( فیلم )

۲
فیلم شیرجه در آغوش مرگ کبنا ؛رفتن به کنار آب‌های آزاد و روان، تن دادن به آب اگر با احتیاط‌های لازم و رعایت استاندارد‌های ایمنی همراه نباشد در بردارنده خطرات جدی از قبیل غرق شدگی و مرگ ناشی از آن است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: غرق شدگی سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در کشور محسوب می‌شوند و رودخانه‌ها نخستین مکانی هستند که بیشترین آمار غرق شدگی را دارند.
کامروز امینی به آمار استان از لحاظ غرق شدگی اشاره کرد و افزود: سال ۹۶ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ نفر دچار غرق شدگی شدند که سال‌های ۹۷ و ۹۸ این آمار به ترتیب به ۱۳ و ۲۶ نفر افزایش یافتند.
وی به آمار امسال هم اشاره کرد وگفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۰ نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه‌های استان جان خود رو از دست دادند.
معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد با شاره به اینکه رودخانه بشار یاسوج بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر طول دارد گفت: در دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در رودخانه بشار مشخص شده است.
مصلح با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شرکت آب منطقه استان افزود: نصب تابلو‌های هشدار دهنده، پخش تیزر‌های هشدار دهنده از رسانه ملی واستانی، استفاده از ظرفیت دهیار‌ها و شورا‌ها از مهمترین اقدامتی بود که انجام شده است.
افتخاری رییس هیات نجات غریق استان هم با اشاره به دلایل غرق شدگی دررودخانه‌های استان گفت: عمق متغیر، وجود زباله‌ها در کنار رودخانه‌ها و آشنا نبودن با فنون شنا از جمله مهترین دلایل غرق شدگی‌ها بوده است.
طبق آمار و اطلاعات پزشکی قانونی کشور در سال ۹۸، هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۳۶.۴ درصد افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1