کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرمای هوا و تفریحاتی با رنگ و بوی مرگ!

شیرجه در آغوش مرگ ( فیلم )

20 مرداد 1399 ساعت 19:27

بی‌احتیاطی و شنا در رودخانه ناقوس مرگ را در دل این آب‌ها به صدا در می‌آورد.


رفتن به کنار آب‌های آزاد و روان، تن دادن به آب اگر با احتیاط‌های لازم و رعایت استاندارد‌های ایمنی همراه نباشد در بردارنده خطرات جدی از قبیل غرق شدگی و مرگ ناشی از آن است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: غرق شدگی سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در کشور محسوب می‌شوند و رودخانه‌ها نخستین مکانی هستند که بیشترین آمار غرق شدگی را دارند.
کامروز امینی به آمار استان از لحاظ غرق شدگی اشاره کرد و افزود: سال ۹۶ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ نفر دچار غرق شدگی شدند که سال‌های ۹۷ و ۹۸ این آمار به ترتیب به ۱۳ و ۲۶ نفر افزایش یافتند.
وی به آمار امسال هم اشاره کرد وگفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۰ نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه‌های استان جان خود رو از دست دادند.
معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد با شاره به اینکه رودخانه بشار یاسوج بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر طول دارد گفت: در دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در رودخانه بشار مشخص شده است.
مصلح با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شرکت آب منطقه استان افزود: نصب تابلو‌های هشدار دهنده، پخش تیزر‌های هشدار دهنده از رسانه ملی واستانی، استفاده از ظرفیت دهیار‌ها و شورا‌ها از مهمترین اقدامتی بود که انجام شده است.
افتخاری رییس هیات نجات غریق استان هم با اشاره به دلایل غرق شدگی دررودخانه‌های استان گفت: عمق متغیر، وجود زباله‌ها در کنار رودخانه‌ها و آشنا نبودن با فنون شنا از جمله مهترین دلایل غرق شدگی‌ها بوده است.
طبق آمار و اطلاعات پزشکی قانونی کشور در سال ۹۸، هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۳۶.۴ درصد افزایش یافته است.


کد مطلب: 424219

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/424219/شیرجه-آغوش-مرگ-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1