تاریخ انتشار
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۲۴۱
به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا؛

آیت الله ملک‌حسینی: مبادا ضامن آسیب به دیگران باشیم

۱
۰
کبنا ؛بعد از شیوع کرونا ویروس و توصیه‌های اکید پزشکان و کارشناسان برای در خانه ماندن به عنوان مهمترین و تنها راه قطع زنجیره این بیماری و شکست آن، هنوز بسیاری به این توصیه‌ها بی اعتنایی کرده و به نوعی آن را به شوخی گرفته‌اند در حالی روز به روز وضعیت بدتر می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بر مدار دیدگاه های کارشناسی رفتار را تنظیم کرد.
 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با طرح موضوع حقوق مردم در وضعیت کنونی افزود: آفرین بر کسانی که دیدگاه‌های کارشناسی را می‌پذیرند و بر مدار آن رفتار خود را تنظیم می‌کنند.

  
آیت‌الله ملک حسینی می‌گوید: پیرو مکتبی هستیم که هویت آن را حق و واکنش انسان در مقابل این حق تبیین می‌کند و تشکیل می دهد، حق خدای متعال، حق انسان و حق طبیعت.
وی بیان کرد: حق خدا این است او را عبادت کنیم، حق انسان‌ها این بوده که با عدالت با آنان رفتار شود و  و حق طبیعت حفظ او و انتقال برای نسل‌های آینده است.
ملک حسینی با اشاره به اینکه اگر کسی جان، مال و ابروی انسانی را مخدوش کند یا قصاص می‌شود ، یا دیه دارد و یا باید تنبیه شود، افزود: اگر انسان خطر برای جان انسان دیگر ایجاد کند او را مریض کند ضامن بوده و اگر عمدا باشد، تنبیه باید شود.
وی خاطرنشان کرد: سوال من این است اگر ما بدانیم و یا احتمال دهیم حامل یک ویروس هستیم، ویروسی منحوس به تعبیر مقام معظم رهبری که ممکن است انسان‌های دیگر را مورد آسیب قرار دهد، آیا دین ما نمی‌گوید حق انسان‌ها را ضایع کردید و ایا ما ضامن نیستیم وقتی کارشناسان و پزشکان به ما دستور می‌دهند در خانه بمانید و مراوده‌ها و ارتباط‌ها را کم کنید، مسافرت‌های غیر ضرور را حذف کنید، آیا غیر این است که می‌خواهند بگوید حقوق انسان‌ها را حفظ کنید.
آیت‌الله ملک حسینی با بیان اینکه نه برویم نه بخواهیم کسی به دیدار ما بیاید، ادامه داد: بسیاری از شماها کسانی بودید که زندگی شما را گفت‌وگو، دیدار، منبر و نشست و برخاست  تشکیل می‌داد اما به دستور کارسناشان صبر و در خانه نشسته‌اید.
وی اظهار داشت: آفرین بر کسانی که دیدگاه‌های کارشناسی را می‌پذیرند و بر مدار او رفتار خود را تنظیم می‌کنند، مبادا بگذرد این روزها اما ضامن آسیب‌هایی باشیم که به دیگران رسانده‌ایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
درود خدا براین سید بزرگ
انصافن لذت میبرم از سخنرانی و بیانش که اینقدر باسواد و پرمغز مطالب را بیان میکند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1