تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۷۲۲۴۳
کبنا گزارش می‌دهد / خبر تکمیل می شود

فیلم و تصاویر| سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد / ۱۰۰ طرح اقتصادی در حوزه کشاورزی با اشتغال 1500 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید / افتتاح کارخانه خوراک آبزیان در یاسوج، سد کوهبرد کهگیلویه و کارخانه‌جات استریلیزه شیر / وزیر جهاد کشاورزی: چرا از فرصت تولید آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد استفاده نشد؟

۹
۱
فیلم و تصاویر| سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد / ۱۰۰ طرح اقتصادی در حوزه کشاورزی با اشتغال 1500 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید / افتتاح کارخانه خوراک آبزیان در یاسوج، سد کوهبرد کهگیلویه و کارخانه‌جات استریلیزه شیر / وزیر جهاد کشاورزی: چرا از فرصت تولید آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد استفاده نشد؟
کبنا ؛محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. دیدار با نماینده ولی فقیه و افتتاح چند طرح اقتصادی و سفر به شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله برنامه‌های نیکبخت است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه 1402) محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با حضرت آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
نیکبخت در این دیدار اظهار کرد: در استان‌ها انگیزه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری روی کشاورزی است و این باعث امید مردم به بهبود معیشت و اقتصاد خود می‌شود.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: تمام تلاشمان را برای اینکه شرمنده مردم نشویم، انجام می‌دهیم. استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی دارد، تحولات خوبی با وجود مدیریت استاندار و معاون اقتصادی انجام می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ۲۲ هزار تن آبزیان تولید دارد که از شهرهای شمالی نیز بیشتر است و در استانی که صادرات ندارد این موضوع بسیار خوب است و در اقتصاد ملی فرصت خیلی خوبی برای سرمایه‌گذاری و صادرات است؛ اما از این فرصت ۱۰درصد هم استفاده نکرده‌ایم.
وی فزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷ هزار تن ماهی صادرات داشتیم؛ این یعنی اشتغال،  تولید و ثروت برای استان کهگیلویه و بویراحمد. نیازهای استان در بخش شیلات را ارائه دهید که حتما حمایت و پیگیری می‌کنم، میزان صید ماهی سه استان شمالی کشور در یکسال 18 هزار تن است اما استان کهگیلویه و بویراحمد  22 هزار تن تولید دارد که طرح‌های حوزه شیلات این استان باید حمایت شوند.
نیکبخت در ادامه به موضوع ساختار اداری شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: اداره شیلات استان را به اداره‌کل تغییر پیدا می‌کنند. سه استان شمالی 18 هزار تن آبزیان تولید دارند؛ اما استان کهگیلویه و بویراحمد 22 تن تولید دارد. در زمینه تولید ماهیان سردآبی کارهای خوبی شده است، البته در کل کشور اولویت و اصل حوزه شیلات است که در اقتصاد ملی بهترین فرصت سرمایه گذاری و اشتغال، تولید، صادرات و ارزی آوری همین حوزه شیلات و ماهیان سردآبی است‌.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد
وزیر جهاد کشاورزی به صنایع غذایی، سردخانه‌ها و کارخانه‌های تبدیلی اشاره کرد و گفت: صنایع غذایی باعث می‌شود که جلوی ضایعات گرفته شود، ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند و همچنین تحول اساسی در رشد کشور ایجاد می‌شود و اگر به این موضوع اهمیت بدهیم، یقیناً برای کشور مفیدتر خواهد بود.
وی تاکید کرد: وجود این زیرساخت‌ها موجب می‌شود که جلوی ضایعات گرفته و صادرات محقق شود که تاکید ما پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری در این حوزه دیدگاه ویژه‌ای داریم و اگر در کل کشور به همین مقوله بپردازیم سایر کشورهای جهان را به عقب می‌بریم.
نیکبخت گفت: بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و زمینه اشتغال را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان بالا برود.  گیاهان دارویی ذخیره ژنتیکی و تولید اقتصادی خوبی است که حتما به صورت خاص به این استان در زمینه گیاهان دارویی و گلخانه توجه خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد باید خالص‌ترین عشایر در این منطقه را داشته باشد، گفت: باید از عشایر حمایت کرد تا دام‌ها زیر چرخه کشتار از بین نرود و بتوانند با همان دام‌ها کسب اقتصاد بکنند.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد

نیکبخت گفت: صنعت طیور مجدد در کشور بازسازی می‌‍شود و می‌توانیم در کشور نیاز گوشت کشور را خودمان تولید کنیم و برای حمایت از تولیدکنندگان نباید هیچ محدودیتی برای دامداران بگذاریم.
وی با بیان اینکه صادرات می‌تواند جامعه را به سمت اقتصاد رشد بدهد، افزود: بیش از ۱۲۵ هزار تن تخم‌مرغ صادراتی داشتیم که بیشترین صادرات ما در حوزه اقتصادی بود و مرغ را نیز به همین سمت خواهیم برد. اولین کاری که می‌تواند تولید کننده را حمایت بکند، بحث صادرات است هر کجا وارداتی انجام می‌گیرد، آسیب‌زاست.
وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: توصیه می‌کنیم که نگاه‌ها در بخش کشاورزی فقط به اعتبارات دولتی و بانک‌ها نباشد و ثروت و سرمایه دست مردم است که باید مدیریت کنیم و آن را وارد بخش‌های کشاورزی کنیم.
وی بیان کرد: در هر استانی که می‌رویم انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی وجود دارد و این با توجه به تاکیداتی است که مقام معظم رهبری بر معیشت و سفره مردم دارد که سفره مردم همین بخش کشاورزی است و تمام تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی این است که شرمنده مردم و مقام معظم رهبری نشویم.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: 12 هزار خانوار عشایری و بیش از 70 هزار نفر جمعیت عشایر این استان است و خالص ترین عشایر ایران اینجا زندگی می‌کنند.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد

وی بیان کرد: برای اینکه اتفاقات سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱  برای عشایر تکرار نشود نهاده 6 ماهه و 8 ماهه به عشایر می‌دهیم که در زمستان که کار سخت می‌شود بتوانند کار تالیف دام را انجام دهند و به سمت تولید حمایتی از عشایر می رویم تا مشکلات موجب نشود دام آنها وارد کشتارگاه شود و عشایر بتواند دام خود را حفظ کند.
وی از توزیع 130 هزار تن نهاده دامی مدت‌دار از ابتدای سال جاری تاکنون به عشایر خبر داد و گفت: اعلام کردیم در توزیع نهاده دامی سقف نداریم و عشایر بیشتر بخواهند هم در اختیار آنهاخواهیم داد.
نیکبخت عنوان کرد: به طور نرمال در طول یکسال  8 میلیون دام در کشتارگاه‌های رسمی کشتار می‌شد اما در سال ۱۴۰۰ ، ۱۷ میلیون و ۱۴۰۱ نیز ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دام کشتار شد و  آسیب شدیدی به عشایر وارد شد لذا در حال حرکت به سمتی هستیم  که جامعه عشایری را بازسازی کنیم.
نیکبخت افزود: می‌توانیم در کشور نیاز گوشت را تولید کنیم و برای حمایت از تولید کنندگان و صادرات هیچ محدودیتی نداریم‌،در صنعت تخم‌مرغ 125 هزار تن تخم مرغ صادرات داشتیم که در گذشته صادرات تخم‌مرغ به 40 هزار تن هم نمی‌رسید اما این میزان صادرات داشتیم بدون اینکه کمترین نوسانات را در بازار تخم مرغ داشته باشیم.
نیکبخت ادامه داد: مرغ رابه همین سمت می رویم که صادرات داشته باشیم و هزار تن مرغ را صادر کردیم چرا که معتقدیم آن چیزی که می تواند تولید و تولید کننده را نقش‌آفرین کند صادرات است.
وی با اشاره به اینکه در کنار واردات تولید هم خواهیم داشت گفت:  جایی که ناچاریم محصولی را وارد کنیم در کنارش تولید هم خواهیم داشت.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به انتصاب شایان نادری اشاره کرد و گفت: شایان نادری یکی از عشایر واقعی و انتصاب او بسیار مسرت‌بخش است.
به گزارش کبنا، در ادامه محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی کارخانه خوراک آبزیان را افتتاح کرد. بنا بر گفته سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد این ارخانه اردیبهشت ماه 1402 آغاز شد که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.
وی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه 1500 کیلو در ساعت است و با 480 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دهه مبارک فجر به مرحله بهره‌برداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این کارخانه 21 نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد
۱۰۰ طرح اقتصادی در حوزه کشاورزی به بهره‌برداری رسید
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از پنج هزار طرح بخش کشاورزی برای افتتاح در دهه فجر در نظر گرفته شد که بخش عمده آن‌ها افتتاح شده و مابقی تا پایان دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید که رقم هزینه شده برای این طرح‌ها افزون ۴۰۰ هزار میلیارد ریال بود.
    
محمدعلی نیکبخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است که بخش عمده آن سرمایه خود مردم است و بخشی هم اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی بوده است.
وی افزود: بیش از ۱۳۰ هزار شغل از محل اجرای این طرح‌ها در سراسر کشور ایجاد شده است.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد با تلاش استاندار و و نیرو‌های جهاد کشاورزی نزدیک به ۱۰۰ طرح اقتصادی در حوزه کشاورزی به بهره‌برداری رسید.
نیکبخت تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر با اجرای این تعداد طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول بکار شدند. افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال هم صرف اجرای این طرح‌ها شده است.
  
وزیر جهاد کشاورزی، در خصوص عملکرد و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی که هنگام کسب رای اعتماد به مجلس دادیم و برنامه‌هایی و همچنین برنامه ابلاغی رئیس جمهور را اجرا کنیم.
وی تأکید کرد که با تلاش‌های صورت گرفته امسال پس از چند سال نرخ رشد بخش کشاورزی در اقتصاد کشور مثبت خواهد شد.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد


افتتاح نخستین کارخانه‌جات استریلیزه شیر و خوراک آبزیان در یاسوج
وزیر جهاد کشاورزی در این آیین با اشاره به تعداد و تنوع پروژه‌های جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قبل از آنکه بخواهم از همکاران خودم در جهاد کشاورزی قدردانی کنم از آقای استاندار و معاونین او که همکاری و هماهنگی مثال زدنی با بخش کشاورزی دارند قدرانی می‌کنم چرا که بدون حمایت مقامات ارشد استان امکان چنین توفیقاتی در این بخش نبود.
   
نیکبخت افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان خالص در حوزه عشایری است که تولید شیر در آن اهمیت فراوانی دارد و احداث نخستین کارخانه تولید شیر استریلیزه در این استان نشان از جهت‌گیری درست این بخش و‌امیدواری بیشتر مردم خواهد بود.
وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی، روزانه بیش از ۳۰ تن شیر استریلیزه در این کارخانه تولید می‌شود، تصریح کرد: با تمام وجود از برنامه‌های استان در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنم.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه، نخستین کارخانه تولید خوراک آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد را افتتاح کرد و گفت: از قبل نیز وضعیت کشاورزی این استان و تعداد و تنوع پروژه‌های آن را رصد می‌کردم و تصمیم گرفتم در دهه مبارک فجر به این استان بیایم و خدمت مردم خونگرم و مهمان‌نواز کهگیلویه و بویراحمد برسم.
وی ادامه داد: گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی بسیار‌امیدوارکننده بود و اینکه در این استان و تا قبل از دولت سیزدهم با وجود تولید بالای ماهی و رتبه سوم کشور اما هیچ خوراک ماهی تولید نمی‌شد اما اکنون ۸ کارخانه خوراک آبزیان در دستور کار است و یکی از آن‌ها به مرحله تولید رسیده بسیار خبر خوب و‌امیدبخشی است و‌امیدوارم همین رویه ادامه پیدا کند.

نیکبخت تصریح کرد: بیش از صد پروژه در بخش کشاورزی این استان با اشتغالی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که به نمایندگی از آن‌ها چند طرح مهم از جمله شیر استریلیزه، کارخانه خوراک آبزیان، زیرساخت یک شهرک گلخانه‌ای و سد کوهبرد افتتاح می‌شوند.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در کنار بیلبوردی که سیمایی از طرح‌های حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را نمایش می‌داد، جویای وضعیت سردخانه‌های این استان شد و از زبان سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این‌طور شنید که تا قبل از دولت سیزدهم ظرفیت سردخانه‌های فعال این استان کمتر از ۱۶ هزار تن بوده اما در یک جهت‌گیری اصولی و توجه به کمبود‌های زیرساختی، مجوز ۳۶ هزار تن فضای سردخانه‌ای یعنی سه برابر کل فضای سردخانه‌ای قبلی استان در این دولت صادر شد که تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن افزایش ظرفیت سردخانه‌ای ایجاد شد و بیش از ۱۳ هزار تن فضای سردخانه‌ای نیز در دست اجرا و در نوبت تسهیلات هستند.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه برای افتتاح سد کوهبرد، وارد شهرستان کهگیلویه شد و بعد از آن در شهرستان گچساران، زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای ۲۸ هکتاری ماهورباشت را افتتاح خواهد کرد.
بازدید از نخستین زنجیره کامل تولید مرغ نیز از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. در دهه فجر ۱۴۰۲ تعداد ۶۸ طرح اقتصادی و ۲۶ طرح عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.



افتتاح شهرک گلخانه‌ای ماهورباشتِ گچساران و فرصت ویژه وزیر به کهگیلویه و بویراحمد
وزیر جهاد کشاورزی که به نمایندگی از هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده، زیرساخت شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت در گچساران را افتتاح کرد و با تأکید بر تحول در زیرساخت‌های بخش کشاورزی، از فرصت ویژه‌ای به این استان خبر داد.
 محمدعلی نیکبخت در آیین افتتاح زیرساخت یک شهرک گلخانه‌ای در گچساران گفت: این شهرک گلخانه‌ای به نمایندگی از پنج شهرک در حال ساخت، به بهره‌برداری رسید که نوید تحولی زیرساختی در زیرساخت‌های کشاورزی این استان است.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های گیاهان دارویی، شیلات، آب و خاک، دام و گلخانه‌ها استعداد‌های منحصر به فردی دارد و برنامه‌های خوبی هم در این بخش‌ها به ویژه در احداث مجتمع‌ها، زنجیره‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی در دستور کار همکاران من در استان است که به همین دلیل در هیئت دولت، فرصتی را به این استان خواهیم داد تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، راه‌حل‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات مهمی برای استمرار و حمایت از روند رو به توسعه این استان در دستور کار قرار گیرد.
نیکبخت گفت: امروز از هر زیربخش کشاورزی این استان یک پروژه افتتاح شد
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گزارشی از وضعیت گلخانه‌های این استان تصریح کرد: تا قبل از این دولت ۳۲ هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته که با تکمیل پنج شهرک در دست اقدام ۱۳۷ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای آماده واگذاری خواهد شد.

نیکبخت ادامه داد: در شهرک ۲۸ هکتاری ماهور باشت و دو شهرک دیگر گلخانه‌ای این استان متقاضیان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کنند.
وی از حمایت ویژه شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از برنامه‌های زیرساختی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: آنگونه که همکاران من در استان گفتند، شرایط و مقدمات احداث ۱۲ شهرک آبزی‌پروری فراهم شده که باید با جذب سرمایه‌گذار و حمایت‌های تسهیلاتی، این تحول بنیادی در حوزه شیلات و همچنین گلخانه‌ای این استان رقم بخورد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین یادآور شد: هر چند از قبل به طور کامل در جریان پیشرفت‌ها و اقدامات شاخص بخش کشاورزی در این استان که حقیقتاً با حمایت‌های استاندار این استان محقق شده، بودم اما امروز از نزدیک مشاهده کردم که تحولات و اقدامات توسعه‌ای خوبی در کشاورزی این استان و در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرده که این روند به طور کامل مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی و دولت خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قبل از صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی از او برای حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی این استان، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تزریق تسهیلات درخواست کرد که با موافقت آقای وزیر مواجه شد تا کارگروهی ویژه برای حمایت از برنامه‌های متولی ارشد کشاورزی این استان در تهران تشکیل شود.
سد کوهبرد کهگیلویه با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد
محمد علی نیکبخت روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد اظهار داشت: این سد به عنوان یک طرح مهم در حوزه آبخیزداری نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارد.
وی بیان کرد: طرح توسعه طرح‌های آبخیزداری در پیوست سد‌های بندخاکی اولویت اصلی وزارت جهادکشاورزی است.
نیکبخت تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت.
وی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پمپاژ و خط انتقال برای ابیاری زمین‌های کشاورزی پایین دست نیز تأمین خواهد شد.
نیکبخت جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب‌ها و همچنین ذخیره‌سازی آب باران جهت آبیاری بیش از ۳۵۰ هکتار از زمین‌های پایین دست، جلوگیری از سیلاب‌ها و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا و فراهم‌سازی زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای مهم این طرح است.
عملیات اجرایی سد کوهبرد از سال ۱۳۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی دیم حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه آغاز و با تخصیص اعتبارات لازم در سفر رئیس جمهور در سال گذشته و تکمیل آن، در اولین بارندگی پاییز سال ۱۴۰۱ آبگیری شد.
این طرح پس از چند سال راکد بودن از سال ۱۳۹۶، توسط شرکت خصوصی در فاز اول آغاز به کار و با وجود کمبود تخصیص اعتبارات با سرمایه پیمانکار فاز اول با ارتفاع ۲۶. ۵ متر و حجم ۲. ۵ میلیون متر مکعب تکمیل شد.
سد مخزنی کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه‌های مهم حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی است که به منظور توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در محدوده دشت‌های اطراف روستا‌های کوهبرد تا برج بهمنی اجرا شد.
مشخصات فنی این طرح شامل طول تاج ۳۶۰ متر، ارتفاع از کف ۲۶ متر و نیم، عرض کف سد ۱۱۰ متر و عرض تاج را هشت متر است.
سد مخزنی کوهبرد در کیلومتر سه جاده دهدشت- بهبهان در جنوب شرقی شهرستان دهدشت در مسیل رودخانه کوهبرد بین ۲ روستای پوزه کوهبرد و گدار خونی قرار دارد. طریق دسترسی به این محور تا روستای پوزه کوهبرد در مسیر جاده بهبهان دهدشت به صورت آسفالته است و از محل روستای پوزه کوهبرد تا محور پیشنهادی حدود یک کیلومتر جاده خاکی دسترسی به محل را مهیا می‌نماید.
هدف از احداث سد در این محل جمع‌آوری سیلاب‌های مسیل رودخانه کوهبرد در مواقع بارندگی و استفاده از آب ذخیره شده در مخزن سد جهت توسعه کشاورزی بخش جنوب شرق شهرستان دهدشت در محدوده پایاب سد و دشت‌های اطراف روستا‌های کوهبرد، برج بهمنی و بیمنجگان و توسعه بخش‌های اقتصادی و گردشگری منطقه می‌باشد.
 به گزارش کبنا، وزیر جهاد کشاورزی امروز ۱۳ بهمن ماه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد. دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، بازدید و بهره‌برداری از چندین پروژه در شهرک فرودگاه و شهرک بلکوی یاسوج از جمله برنامه‌های محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به این استان است. وی سپس به شهرستان باشت سفر می‌کند و طرح‌های اقتصادی این شهرستان را افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کند. سفر به منطقه لیشتر و بازدید از کشتارگاه گچساران و همچنین بازدید از سد کوهبرد از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار این را بدان با پیروزی حاج نادر منتظریان روز های آخرت را سپری خواهید کرد و هم خودت و هم تاجگردون برای همیشه به خاطره ها میپیوندید
Iran, Islamic Republic of
سفر یه یاسوج ن کهگیلویه هر چ هست برا یاسوج هست بقیه انسان ملاک نیست
مارگون
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کجاس
وزیر اومده شهر یاسوج
نماینده خبر نداره
آخ سی شهر مظلوم ایما
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که بهش نمی خوره وزیر بودن هست هرچند که از بالا تا پایین و استاندارش سر وته یه کرباسن و الفبای مدیریت را نمی دانند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی بهتره دم انتخابات وزرا و معاونان به این استان سفر نکنند. یه عده دارند سوء استفاده و تبلیغات می کنند برای خودشان. نتیجه انتخابات بر اساس نظرسنجی ها: منتظریان منتخب مردم بویراحمد، دهدشت هم احتمالا تغییر را تجربه کند و گچساران هم احتمالا ثبات رای خواهد داشت ولی نتیجه قطعی گچساران مشخص نیست.
Iran, Islamic Republic of
آخ و ای استاندار و ای وزیر و ای دولت 6 کلاسی . اگه وزیر چی بود کارمندان وزارت جهاد که از یک سرایدار مدرسه کمتر حقوق می گیرند را ساماندذهی می کرد.
Iran, Islamic Republic of
این طرح های افتتاحی را که خود مردم با هزاران مشقت و سرمایه و وام درست کردند شما خودوتان از دولت و منابع دولتی چه پروژه ای را افتتاح کردید .بروید خودتان....
Iran, Islamic Republic of
اینها همش ۵ طرح نشده دست بالا ده تا ۹۰ تای دیگرش کجای جناب معتمدی پور
مصلحت
Iran, Islamic Republic of
موحد و روشنفکر هردو همراه وزیر بودند ولی مصلحتا سیما به تصویر کشیده ولی نشان نداده و بعد از روز رای گیری می توانید ببینید
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
فایل های مرتبط
1