تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۷۱۳۷۵
کبنا بررسی کرد

پیمانکار محوری به جای پروژه محوری در سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد

۱۱
۰
پیمانکار محوری به جای پروژه محوری در سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یکی از مشکلات اساسی توسعه نیافتگی این استان در سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد و نحوه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در این سازمان بسیار مهم و راهبردی است.
هرچه نگاه‌ها در این سازمان بر محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومین واقعی و ناظر بر پروژه محوری در مناطق محروم معطوف باشد، به همان میزان، می‌ توان به رفع محرومیت و توازن منطقه‌ای دست یافت و هر مقدار که در این سازمان، رویکرد‌ها مبتنی بر تمرکزگرایی، پیمانکار محوری به جای پروژه محوری و نگاه ویژه به پیمانکاران خاص باشد، به همان میزان، فاصله بین طبقات محرومیت و مناطق بیشتر می‌شود، اکنون هم متأسفاته چنین نگاهی بر این سازمان حاکم هست که به جای یک رویکرد همه جانبه نگر، یک رویکرد پیمانکار محور و متمرکز بر تعداد محدودی از پیمانکاران خاص در این سازمان حاکم هست.
اکنون علی‌رغم اعتبارات نسبتاً خوبی که برای استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است، نیم نگاهی به تمام پروژه‌های
راه روستایی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد، شاهد متقنی بر این ادعاست که این اعتبارات به تعداد محدود و همیشگی از پیمانکاران پرداخت شده است، برای نمونه چندی پیش مبلغی حدود 50 میلیارد تومان در حوزه راهداری فقط بین 5 تا 6 تا پیمانکار توزیع شد و سایر پیمانکاران خصوصاً پیمانکاران راه‌های روستایی از این مبلغ محروم ماندند و اگر سرکشی به این پروژه‌ها انجام بشود، مشخص می‌کند که همه این پروژه‌ها تعطیل و مردم با رنج و مشقت در این جاده‌ها، در رفت و آمد هستند و کسی هم جوابگوی این وضعیت نیست.
این وضعیت در شهرستان بویراحمد که بیشترین راه روستایی و حوزه محرومیت را دارد، نمود بیشتری دارد، طوری که برخی مردم این روز‌ها به شدت از وضعیت ناراضی‌اند.
در حوزه آب فاضلاب هم وضعیت همین هست و حوزه محرومیت‌زدایی در پروژه‌های متوسط و بزرگ آب‌رسانی بیش از یکسال هست که تعطیل هست و گویا هیچ کس در بحث آب‌رسانی‌هایی که پروژه‌های محرومیت زدایی تعریف شده‌اند، به مردم جوابگو نیست و معلوم نیست اعتبارات این بخش چگونه و با چه کیفیتی به مصرف رسیده‌اند ک یا می‌رسند.
اینکه آیا سازمان‌های ناظر و بازرس در این خصوص ورودی داشته‌اند یا نه هم هیچ گزارشی یا اطلاعی در دست نیست. این امر نیازمند ورود جدی همه دلسوزان و مطالبه گران واقعی حق مردم هست و از طرفی سازمان‌های ناظر هم باید در این خصوص ورود کنند و به مردم پاسخگو باشند.
باید دقیقاً بررسی شود که مبنای توزیع پروژه‌های عمرانی در سازمان برنامه و بودجه و امور مالی ادارت کل چیست و چرا در این توزیع مناطق محروم، هر روز محروم‌تر و صرفاً تعدادی پیمانکار خاص فربه می‌شوند.
راقم این یادداشت در صورت عدم بهبود شرایط، نام برخی از پیمانکاران و رابطه‌های آنان در سیستم اداری و سازمان برنامه و بودجه را در رسانه‌های استان برملاء خواهیم کرد.
کبنا نیوز آمادگی انتشار پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حامد
مبنای اون توزیع بودجه دست استاندار هم شهریت هست-هرچه ایشون بفرمایند.سازمان برنامه فقط .خودت هم میدونی.همونطوری که مبنای انتخاب مدیران هم معامله کردن های استاندار ککاته
حسن
اگراسامی اعلام نکنی .اخه اون پیمانکارها هم از دوستانتون هستن هم رابط هاشون دوستتون هستند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به دلیل عدم تجربه و ناآشنایی رئیس جدید سازمان به توزیع تخصیص و پیمانکار محور بودن توزیع تخصیص ها عدم تعادل در پیشرفت پروژه ها را شاهد هستیم. البته زدن مهر تایید آقای احمدزاده به این ناعدالتی ها در توزیع تخصیص مشکلات استان را دوچندان کرده است.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
راه وشهرسازی را اعلام کن که بعضی از پیمانکاران اوراق به نام میگیرن ،حالا بماند چه جوری ،چون خیلی مشخص هست
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه اسامی پیمانکاران ویژه اعلام گردد
Iran, Islamic Republic of
پیمانکارا رو که استاندار همشهریت مشخص میکنه
یه سر بهش بزن
Iran, Islamic Republic of
کسی که بومی اینجا نیست چطور میتونه پیمانکار محور باشه؟؟
اگه شما کسی رو میشناسین لطفا اسمشون رو نام ببرید.
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
جان خودتان از نمایندگان فعلی استان اما بدون تعصب و آنهم در زمان فعلی دو ماه قبل از انتخابات بپرسید اصلا می‌دانند پروژه یعنی چه!طرح یعنی چه!اعتبار یعنی چه!تخصیص یعنی چه! اسناد خزانه یعنی چه!سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کجاست
باید تاسف خورد و گریست یک طرح تملک خوب در این چهار سال اجراء نشد چه باید کرد
Iran, Islamic Republic of
احمدزاده و شاهینی استان را نابود کرده اند. بازرسی، دیوان محاسبات و نهادهای امنیتی کجایند!
Iran, Islamic Republic of
دل شو ایخو
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
کار پیمانکاری وضعف نظارت دوامی ندارد::::: مثلا جاده ها را نگاه کنید!!!!! بطور عیان رسانه ها مستند نشان می دهند بعد چند روزی خراب می شوند::::
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
1