تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۷۹۹۹
کبنا گزارش می‌دهد

گزارشی از بازرس‌کل کهگیلویه و بویراحمد: توزیع ۳۴۳ تن نهادهای دامی خارج از شبکه / لغو و تجدید مناقصات ۲۱۰۰ میلیارد تومانی / جلوگیری از بکارگیری غیرمجاز بیش از ۱۰۳ نفر نیرو در ادارات

۸
۱
گزارشی از بازرس‌کل کهگیلویه و بویراحمد: توزیع ۳۴۳ تن نهادهای دامی خارج از شبکه / لغو و تجدید مناقصات ۲۱۰۰ میلیارد تومانی /  جلوگیری از بکارگیری غیرمجاز بیش از ۱۰۳ نفر نیرو در ادارات
کبنا ؛سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های تابعه قوه‌قضاییه می‌باشد که به منظور اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده است به استناد ماده ۱ قانون تشکیل این سازمان، وظایف اصلی سازمان مذکور نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین می‌باشد، به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل این سازمان محمد‌مهدی صالحی_ بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد_ اهم اقدامات این بازرسی کل را از ابتدای سال جاری تا کنون در سرفصل‌های مختلف به شرح زیر اعلام کرده است.
۱- اقدامات در راستای اوامر شش‌گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه

در‌همین راستا و به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم و نیز مبارزه با فساد بیش از ۳۲ فقره گزارش اصلاحی، ۱۰ فقره گزارش کیفری با ۳۰ نفر متهم، ۲۴ فقره گزارش تخلفات اداری با ۵۷ متهم و ۴ فقره گزارش درخواست ابطال مصوبات خلاف قوانین و مقررات تهیه گردیده است. در همین مدت تاکنون ۴ فقره کیفرخواست(۱۸ نفر)، ۲ فقره آرای محکومیت بدوی (۷ نفر) و یک فقره رای محکومیت قطعی(۲نفر) مرتبط با پرونده‌ای بازرسی کل استان در محاکم قضایی و ۱۱ فقره آرای محکومیت اداری (۲۷ نفر) نیز در هیأت‌های تخلفات اداری صادر گردیده است. در بازرسی کل استان، ضمن پذیرش روزانه ارباب رجوع توسط بازرس‌کل، معاون و سربازرسان، روز‌های دوشنبه هر هفته به عنوان روز ملاقات عمومی تعیین گردیده است. علاوه بر این حضور در مساجد محلات و همچنین مصلای نماز جمعه به منظور بررسی مشکلات مردم نیز به صورت دوره‌ای اجرا می‌گردد. بطور کلی ۶۸۰ نفر ارباب رجوع در ملاقات عمومی با بازرس کل و ۴۵۰ نفر در ملاقات با معاون نظارت و سایر همکاران از ابتدای سال ۱۴۰۲ پذیرش گردید.
همشهریان عزیز می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق درگاه سامانه‌های یکپارچه سازمان به آدرس https://۱۳۶. bazresi.ir و یا از طریق تلفن گویای ۱۳۶ شکایات و اعلامات (بدون ذکر نام) را به بازرسی کل استان ارسال نمایند.
۲- اقدامات انجام شده در راستای شعار سال ۱۴۰۲
صالحی در ادامه با اشاره به به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، ضمن بیان اینکه عمده مشکلات واحد‌های تولیدی استان فرسودگی ماشین‌آلات(عدم به روزآوری) و افزایش هزینه‌های تولید، ناتوانی در بازاریابی(به دلیل کیفیت پایین‌تر محصولات)، کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش به دلیل نوسانات زیاد قیمت در بازار و بعضاً عدم توجه به آمایش سرزمینی بواسطه نبود برنامه و دستورالعمل مشخص در سال‌های قبل می‌باشد، اهم اقدامات بازرسی کل استان در راستای شعار سال را به شرح زیر برشمرد:
الف – اجرای ۵ فقره بازرسی در زمینه‌های مرتبط از جمله امور مالیاتی، بیمه و...
ب- ۲۵ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی و اشتغالزا منجر به رفع مشکل پرداخت تسهیلات به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال به ۵ واحد تولیدی و اشتغالزای استان با همکاری مجموعه دادگستری و رفع موانع اداری برای ۷ واحد تولیدی از جمله مسائل زیست‌محیطی، تأمین اجتماعی و...
ج- آنالیز و آسیب‌شناسی بخش‌ها و واحد‌های مختلف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و اعلام به شرکت مذکور جهت رفع موارد اعلامی.
د- آسیب‌شناسی اقدامات کمیسیون‌ها و شورا‌ها در خصوص واگذاری اراضی و ارسال به دبیرخانه مربوطه.
هـ - تهیه گزارش وضعیت اراضی زراعی و باغی استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث قطعات مورد استفاده و تعداد بهره‌برداری و روند خرد شدن اراضی و ارسال به استاندار و رئیس کل دادگستری استان.
۳- اقدامات انجام شده در خصوص سند تحول قضایی
صالحی با اشاره به سند تحول قضایی، اظهار داشت: در این سند سعی شده که با نگاه به تمامی ظرفیت‌های نظام اعم از حاکمیتی و مردمی، راهکار‌هایی اتخاذ گردد که علاوه بر تحقق ماموریت‌ها، پشتیبانی‌کننده حقوق فردی و اجتماعی و مقوم و مؤثر بر گسترش حداکثری عدالت در جامعه باشد.
وی بر اساس ماموریت‌های تعریف شده برای سازمان بازرسی کل کشور، اهم اقدامات بازرسی کل استان را به شرح زیر برشمرد:
۱- تشکیل بیش از ۱۰ فقره پرونده کیفری و ۲۴ فقره گزارش تعقیب اداری در خصوص مواردی از قبیل عملکرد دستگاه‌های دخیل در حادثه رانندگی در محل پلیس راه یاسوج – شیراز، اهمال در دریافت حق‌السهم موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در یکی از شهرداری‌های استان، بکارگیری نیروی انسانی در ادارات، توزیع نهاده‌های دامی در استان (توزیع ۳۴۳ تن خارج از شبکه)، نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی در دو شهرداری استان، نگهداری و حفاظت از اموال در یکی از دستگاه‌های اجرایی، وضعیت کالا‌های قاچاق موجود در انبار‌ها، انتخابات هیأت‌های ورزشی استان، تشخیص، وصول مطالبات و وضعیت دادرسی مالیاتی، برنامه‌ها و اقدامات در زمینه امور تربیتی دانش‌آموزان، عملکرد دهیاری‌ها.
۲- ابطال بخشنامه رئیس عملیات حراست شرکت ملی نفت ایران در خصوص مناقصات به دلیل تضییع حقوق پیمانکاران واجد شرایط در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری.
۳- جلوگیری از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به افراد غیرواجد شرایط.
۴- جلوگیری از واگذاری غیرقانونی بیش از ۲۸ هکتار از اراضی به افراد فاقد شرایط قانونی
۵- جلوگیری از صدور بیش از ۱۱ مورد مجوز غیرقانونی (اعم از تغییر کاربری، پروانه فعالیت و... )
۶- ۱۶۵ مورد لغو و تجدید مناقصات به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد تومان.
۷- جلوگیری از بکارگیری غیرمجاز بیش از ۱۰۳ نفر نیرو در ادارات.
صالحی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۹ فقره گزارش برنامه‌ای کلان در موضوعات مختلف از جمله اشتغال، اجرای شعار سال، پروژه‌های عمرانی و خرید تجیهزات، نظارت بر بازار و تهیه اقلام ضروری، معادن، گردشگری، غذا و دارو، تهیه آب شرب، امور زندانیان، امور مالیاتی، بیمه محصولات کشاورزی، انتصابات در دستگاه‌های اجرایی و آسیب‌های اجتماعی در دست اجرا می‌باشد، اظهار داشت، علاوه بر موارد ذکر شده حسب شکایات و اعلامات همشهریان محترم نیز پرونده‌های موردی متعددی تشکیل و بررسی خواهد شد.
وی در پایان بر تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در ادارات، از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواست که به هشدار‌های پیشگیرانه بازرسی‌کل استان به منظور اصلاح امور و جلوگیری از تخلفات توجه نمایند. وی همچنین از مجموعه قضایی استان بویژه رئیس‌کل محترم دادگستری به دلیل حمایت از بازرسی‌کل استان و اقدامات مقابله با جرائم تقدیر و تشکر نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اینا که هیچ :::::: چرا از تخلفات نماینده ها تااااااااااا بقیه مدیران عملی نبود؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر صالحی ،
با وجودی که چندین بار مکاتبه و هشدارهای داده شده به شبکه بهداشت و درمان گچساران ، همچنان باید شاهد امور خلاف ( از انتصابات گرفته تا حیف ومیل بیت المال ) باشیم ؟؟
Iran, Islamic Republic of
اقای ادارات متخلف راه وشهر سازی بنیاد مسکن
جوان
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم تخلفات استخدامی در این استان زمانی برچیده شود استخدامی فله ای خیلی بیشتر از اینهاست تمام ادارات پر هستن از استخدامی های غیر قانونی
Iran, Islamic Republic of
شهردار پاتاوه مناقصه آسفالت را به صورت ترک تشریفات داد به پسر خالش یه بار رو شد دوباره بهش واگذارش کرد بدون اینکه کسی جلوگیری کنه
Iran, Islamic Republic of
همه کار بازرسی شده گیر دادن به کارها
بلال
Iran, Islamic Republic of
در خیلی از موارد کوتاهی کردین جناب
خدا و خون شهدا از کسی که دنبال معامله و رانت و ملاحظه کاری هست به هیچ عنوان نمی‌گذرد
بازرس
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر صالحی مواظب زیر مجموعه ی خود تون هم باشید.
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1