تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۶۴۱۹۷
کبنا گزارش می‌دهد

دود زباله سوزی غیراصولی در چشم مردم یاسوج / آتش زدن زباله‌های شهر یاسوج اثرات مخربی بر محیط زیست، زنان باردار، کودکان و سالمندان دارد / مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد: از شهرداری شکایت کردیم

۲
۰
دود زباله سوزی غیراصولی در چشم مردم یاسوج / آتش زدن زباله‌های شهر یاسوج  اثرات مخربی بر محیط زیست، زنان باردار، کودکان و سالمندان دارد / مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد: از شهرداری شکایت کردیم
کبنا ؛بعضی از اهالی منطقه سرآبتاوه و رانندگان یاسوج در تماس با پایگاه خبری کبنا نیوز به شدت از دود ناشی از سوختن زباله در دو پشته دشتروم گلایه کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
به گزارش کبنا، در ورودی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، با دود آتش زدن زباله ها به استقبال مسافران و گردشگران می رویم.
«کیوان آشنا»، رئیس شورای شهر یاسوج در این خصوص به ایسنا گفت: قبلا آتش زدن زباله در منطقه "دو پشته دشتروم" محل دفن زباله های یاسوج انجام می‌شد، مدتی است که کمتر زباله آتش زده می شد یا اصلا انجام نمی شود.
وی افزود: تنها راه رفع و حل این موضوع، راه اندازی فاز دوم کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج توسط شهرداری یا سرمایه گذار بخش خصوصی است.
آشنا اظهارکرد: این مشکل را پیگیری خواهیم کرد ان‌شاء الله که برطرف شود.
«حامد اردکانی»، مدیر واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: دفن بهداشتی زباله جزو وظایف شهرداری است در صورتی که زباله سوزی اتفاق بیفتد، خلاف قانون است و طبق قانون با متخلفین برخورد می شود.
وی افزود:  آتش زدن زباله های شهر یاسوج از طریق دستگاه قضایی و محیط زیست در حال پیگیری است.
اردکانی تصریح کرد: علاوه بر آلودگی هوا، مواد مضر ناشی از این اقدام بر محیط زیست، زنان باردار، کودکان و سالمندان اثرات مخربی دارد که بعنوان متولی سلامت مردم و جامعه بصورت جدی پیگیری این موضوع هستیم.

«اسلام جاودان خرد»، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: بخاطر آتش زدن زباله ها در سایت دفن زباله شهر یاسوج از شهردار قبلی به مراجع قضایی شکایت کردیم و از سرپرست فعلی شهرداری یاسوج را نیز به همین دلیل پس از اتمام مهلت اخطار، به دادگاه شکایت کرده ایم.
وی با بیان اینکه آتش زدن زباله یکی از آلاینده‌های محیط زیست هستند و آسیب ها و زیان های زیاد و جبران ناپذیری را در پی دارد، افزود: تولید گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن در پی آتش زدن زباله به عنوان یکی از چالش‌های این موضع است و باید متولیان امر به جای راهکاری سریع و ارزان به دنبال دفع بهداشتی و اصولی زباله باشند.
جاودان خرد بیان کرد: سم ناشی از آتش زدن زباله ها به آب های زیرزمینی و خاک نفوذ کرده و با توجه به اینکه محل دفن زباله ها نزدیک سد شاه قاسم یاسوج هست می‌تواند خطرناک باشد.
 معمولا از مسیر بابامیدان به یاسوج مسافران و کسانی که وارد می شوند متوجه بوی بد و نامطبوع ناشی از آتش زدن زباله های این شهر همچنین دود غلیظی که منطقه و چند روستای اطراف محل دپو زباله های یاسوج را تحت تاثیر قرار می دهد، خواهند شد که این مسئله در ورودی مرکز استانی که به "پایتخت طبیعت ایران"معروف است، علاوه بر آلودگی هوا، جلوه ای ناخوشایند را ایجاد کرده که البته سلامت و محیط زیست مردم و مسافران و گردشگران را تهدید می کند و مخل آرامش و آسایش مردم است که متولیان امر و مسئولان استان باید با توجه به شعار امسال اقدام و عمل جدی و فوری در این خصوص انجام دهند.

یادآور می شود که تجمع و دفن زباله‌ها و پسماندها در حوالی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، در کنار مشکلات زیست‌محیطی و تولید بوی نامطبوع در این منطقه، باعث تجمع حشرات موذی و بالا رفتن ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف شده است. غیراصولی بودنِ کار دفنِ این پسماندها و اینکه برای از بین بردنشان تنها به روش‌های نادرستی مثل آتش زدن اکتفا می‌شود، کار را هم برای محیط زیست و هم برای  مردم روستاهای اطراف، مسافران و گردشگران، بدتر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلال‌الدین بژدم
Iran, Islamic Republic of
اینجا فرزندشهید هستم از سال ۹۴ کارشناس کامپیوتر گرفتم پتروشیمی کلاجو روبه رو خونه ام هست ولی نیروهای غیره بومی رانت دارای لابی گری بیداد می‌کنه توی این پتروشیمی درصورتی که تنها فرزند شهید این روستا هستم ولی نیروهای جذب میکنن الان پنج ساله که وعده فقط می‌شنوم وهیشکی گوشش بدهکار نیست گناه بنده چیست .با تشکر از مدیر خبرگزاری محترم کبنا نیوز
Iran, Islamic Republic of
دیروز هم در منطقه وحومه پلیس راه یاسوج شیراز باقیمانده کاهها را اتش زده بودند که جرم بوده9 ومخاطراتی رای برای جو وهمچنینین بیماران بوجود اورد متصدیان اعم از محیط زیست ودهداری و... واقعا چکار می کنند وفرمانداری که در این زمینه موظف به برخورد است چه کارکرده است ؟
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
1