تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۶۳۴۰۰
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

کرمی: تنها پنج ساعت در شبانه‌روز استراحت می‌کنم / چون کادرسازی می‌کنم برخی از رئیس در سایه حرف می‌زنند / دانشگاه در خدمت همه سلیقه‌های انتخاباتی خواهد بود / برخی دانشجویان تحت تأثیر پارک ولایت، حجاب را رعایت نمی‌کنند

۲۸
۱
کرمی: تنها پنج ساعت در شبانه‌روز استراحت می‌کنم / چون کادرسازی می‌کنم برخی از رئیس در سایه حرف می‌زنند / دانشگاه در خدمت همه سلیقه‌های انتخاباتی خواهد بود / برخی دانشجویان تحت تأثیر پارک ولایت، حجاب را رعایت نمی‌کنند
کبنا ؛
بهادر کرمی _رئیس دانشگاه یاسوج_ در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد: برخی از پروژه‌های دانشگاه، ردیف ملی دارند و برخی هم ندارند. در دسته ردیف‌دارها، دو پروژه ردیف ملی داریم که 19 هزار متر مربع هستند و ما توانستیم آنها را فعال کنیم.
وی افزود: یکی از آن‌ها بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کرمی گفت: یکی هم پروژه دیگری بود که 80 میلیارد تومان اعتبار به آتن تزریق شد و با درد سر زیاد توانستیم مناقصه جدید آن را برگزار کنیم؛ مشکلات انتقالی و تخصیص داشت که رفع شد؛ الأن پروژه کاملاً فعال است و قریب به 70 درصد پیشرفت دارد.
وی تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه، 13 هزار و 300 متر زیربنا در اختیار دانشکده‌های دانشگاه قرار می‌گیرد.
کرمی در خصوص پروژه‌های غیرردیف‌‌دار دانشگاه گفت: توانستیم تمامی این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و تحویل موقت شده‌اند.
وی افزود: تنها پروژه نیمه‌تمام ما سردر ورودی دانشگاه است که در حال حاضر در حال کار است.
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: پروژه‌های جدیدی نیز داریم. بر اساس طرح جوانی جمعیت، ما مأمور به ساخت خوابگاه‌های متأهلی هستیم. در همین خصوص، دو واحد 52 سوئیتی جمعاً 104 سوئیت در دستور کار داریم. البته مقداری قوانین بالادستی هنوز خوب به اجرا درنیامده‌اند که نیاز به پیگیری‌ها و چکش‌کاری‌هایی دارد.
وی ادامه داد: بانک‌های استان متأسفانه همکاری نمی‌کنند. اما انشاالله مشکل آن نیز حل می‌شود.
کرمی افزود: در چرام و گچساران نیز خوابگاه‌های دانشجویی داریم که انتظار داریم تا تیر ماه کار آن را انجام دهیم.
وی گفت: تاکنون مشکل خوابگاه نداشته‌ایم، اما با پذیرش دانشجویان بین‌المللی که بخش اول آن از کشور عراق آمده است ممکن است دچار کمبود خوابگاه شویم.
وی عنوان کرد: طرح دیگری داریم که مجمتع رفاهی دانشگاه است؛ بخش مرکزی آن، هتل مهمانسرایی است که با 35 واحد در حال آماده‌سازی آن هستیم که قریب به 80 نفر ظرفیت خواهد داشت.
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: این پروژه خیلی مهم است؛ از این جهت که اگر این مرکز بتواند 80 نفر را در خود جای دهد ما می‌توانیم میزبان برگزاری سمینار و کارگاه‌های متعددی شویم و همچنین این مرکز می‌تواند در خدمت شهر یاسوج نیز باشد و ادارات و سازمان‌ها از آن برای نشست‌ها و سفرهای خود استفاده کنند.
وی یکی دیگر از اقدامات اخیر در دانشگاه را تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه دانست و گفت: بر اساس این طرح، کمک‌های خیلی خوبی از خیرین محترم می‌توان دریافت کرد. جلسه اول آن برگزار شد که تشکیل هیئت عمومی بنیاد بود و بعد از آن فرم‌هایی توزیع شد که هیأت امنا تشکیل شود؛ به ثبت هم رسیده است و از تهران تا شهرهای اطراف استان نیز اظهار آمادگی برای تشکیل این بنیاد کرده‌اند.
وی با اظهار امیدواری از این‌که بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم، گفت: همین الأن هم تعدادی از خیرین کمک‌هایی کرده‌اند.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: ما مجوز بین‌المللی شدن دانشگاه را گرفتیم و به سمت پذیرش دانشجویان بین‌المللی رفتیم. سایت بین‌المللی دانشگاه هم راه‌اندازی شد تا متقاضیان با پرداخت هزینه، با توجه به جایگاه مناسب دانشگاه یاسوج بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.
وی افزود: در گام اول یک شرکت عراقی با دانشگاه قرارداد بسته است؛ بر اساس قرارداد اولیه ما تا سقف 200 نفر دانشجو می‌پذیریم. فعلاً نیز 31 نفر وارد شدند.
وی گفت: با تبلیغاتی که انجام می‌شود، انشااله بتوانیم این را گسرش دهیم و دانشگاه را از صرف پذیرش دانشجویان ایرانی خارج کنیم.
کرمی عنوان کرد: بودجه دانشگاهه امسال نسبت به سال 1400 دقیقا دو برابر شد.
وی ادامه داد: تقریباٌ در اردوهای دانشجویی، راهیان نور، پیشرفت و همچنین مسائل فرهنگی جز دانشگاه‌های پیشگام هستیم.
کرمی افزود: دانشگاه یاسوج، جایگاه چهارمی کشور را در فعالیت‌های فرهنگی به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در همه دانشکده‌ها اعلام می‌کنیم هر کس که تمایل داشته باشد در حوزه و موضوعی مناطره و سخنرانی داشته باشد، مشروط به این‌که یک‌طرفه نباشد، ما حمایت می‌کنیم؛ حتی اگر آن موضوع، انتقادی از تمام اجزای نظام باشد. ما حتی اعلام کردیم امتیاز پژوهشی سالیانه را نیز برای آن‌ها در نظر می‌گیریم؛ بنابراین نه تنها فضا بسته نیست، بلکه امتیاز تشویقی نیز برای این فعالیت‌ها گذاشته‌ایم.
وی در خصوص ایجاد دانشکده هنر و معماری گفت: ما بعد از گرفتن رشته معماری، به دنبال تأسیس دانشکده هنر و معماری نیز هستیم و در حال بررسی این هستیم چه رشته‌هایی را هدفگذاری کنیم.
کرمی در خصوص افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه نسبت سال 1400 چهار برابر شده است و گرنت اعضای هیئت علمی و پژوهانه از دو میلیارد و 300 میلیون در سال 1400، به 9 میلیارد و 300 میلیون در سال 1402 رسیده است.
وی در ادامه گفت: در حوزه رفاهی کارمندان دانشگاه گفت: صد درصد نسبت به سال‌های گذشته رضایتمندی کامل دارند. عین همین رفاهیات برای اعضای هیئت علمی نیز در نظر گرفته شده است و فعالیت‌های بین‌المللی، فناورانه، پسادکتری و انواع و اقسام حمایت‌ها از اعضای هیئت علمی می‌شود و مورد حمایت هستند.
وی گفت: در حوزه آموزشی هم هر چند وزارت علوم به سمت آمایش جدی رشته‌ها رفته و رشته‌هایی که خیلی مؤثر نیستند، به سمت توقف پذیرش رفته‌اند، اما باز از سال گذشته تا امسال، موفق شدیم شش رشته پذیرش بگیریم.
کرمی گفت: دانشگاه یاسوج 31 رشته کارشناسی، 22 رشته دکتری و 52 رشته ارشد دارد.
وی عنوان کرد: هم ساختار تفصیلی و هم برنامه راهبردی 1401 تا 1406 را به تصویب رساندیم و دانشکده‌های نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام را احیاء کردیم. اما در چرام مقداری مشکل داریم و می‌خواهیم در رشته‌هایی غیر از صنعت و معدن نیز پذیرش داشته باشیم.
وی با بیان این‌که حداکثر استراحت شبانه روی من زیر 5 ساعت است، گفت: ما تا پاسی از شب در خدمت مسائل دانشگاه هستم.
وی بیان کرد: استاندار محترم قول داده در سفر دوم دولت تصویب شود دانشگاه صنعتی استان در گچساران با توسعه دانشکده گچساران ایجاد شود.
وی در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه گفت: تعداد دانشجویان کارشناسی شش هزار و 500 نفر است و اعضای هیئت علمی نیز تا پایان 1402 به 300 نفر خواهد رسید.
وی عنوان کرد: یک سوم دانشجویان دانشگاه هم تحصیلات تکمیلی هستند.
کرمی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص نقش دانشگاه در مشارکت انتخاباتی گفت: دانشگاه در خدمت همه سلیقه‌ها خواهد بود. اما دانشگاه به سمت هیچ نماینده و نامزدی نخواهد رفت. در هر صورت، از نامزدها استقبال می‌کنیم تا نظراتشان را بیان کنند.
کرمی در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از هدفگذاری‌های ما توسعه فعالیت‌های فناورانه است. البته مأموریت دانشگاه این نیست که شرکت دانش‌بنیان ایجاد کند.
وی ادامه داد: فناورانی که به مرحله تجاری‌سازی برسند، در مرکز رشد جای می‌دهیم و همچنین هر عضو هیئت علمی که در تأسیس شرکت دانش‌بنیان همکاری کند دانشگاه از او حمایت می‌کند.
وی در خصوص رتبه‌بندی دانشگاه گفت: دانشگاه یاسوج امسال هفتمین دانشگاه کشور در حوزه آموزش و چهاردهمین دانشگاه در حوزه پژوهش بوده است.
یکی از پایگاه‌های خبری در خصوص نقش مدیران در سایه دانشگاه یاسوج مطالبی را منتشر کرده بود. کرمی در خصوص آن گفت: اگر مدیران در سایه تصمیم می‌گیرند، پس ما چکار می‌کنیم؟ من که گفتم روزی پنج ساعت می‌خوابم.
وی با بیان این‌که من مدیری را موفق می‌دانم که یک تیم مشورتی همراه خود داشته باشد، افزود: من فکر نمی‌کنم آدم عاقلی باشد که بدون مشورت تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: ما در دانشگاه با دسته‌جات و تیپ و گروه‌های مختلفی روبرو هستیم و اگر بخواهیم افراد را نادیده بگیریم در ادامه راه به مشکل می‌خوریم.
کرمی اظهار داشت: من در تصمیم‌گیری‌ها مشورت می‌کنم، اما تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم.
وی عنوان کرد: یکی از افتخارات من کادرسازی و استفاده از نیروهای جوان است.
وی بیان کرد: چون ما کادرسازی می‌کنیم، برخی اسم آن را تیم در سایه می‌گذارند.
کرمی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم و تیم و دوستانی داشته باشیم که به‌جای ما تصمیم بگیرند، اما این‌گونه نیست.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: بیشترین تسلط را بر آیین‌نامه‌های مختلف دانشگاه دارم و با اینکه مشورت انجام می‌دهم اما تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم.
وی با بیان این‌که این موضوعات را تلاش‌های سیاسیون می‌دانم، گفت: انشالله آنها کارهای خود را بکنند و بگذارند دانشگاه هم کار خود را بکند.
در ادامه یکی از خبرنگاران در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاه سؤال پرسید. کرمی در پاسخ گفت: دانشگاه چارچوب و محیطی است که قوانین خاصی در زمینه عفاف و حجاب بر آن حاکم است.
کرمی عنوان کرد: ما آیین‌نامه‌های مختلفی در خصوص حجاب داریم؛ وزارت علوم نیز آیین‌نامه عفاف و حجاب را اعلام کرد و ما موظف هستیم به آن عمل کنیم.
کرمی گفت: در سطح دانشگاه، اگر ببینیم دانشجویی رعایت ظاهر و پوشش را نمی‌کند ابتدا وظیفه داریم فقط تذکر دهیم. اگر تکرار شد، ضمن تذکر، معرفی به حوزه دانشجویی برای مذاکره حضوری می‌شود. اگر باز هم تکرار کرد، بعد از اینکه با خود او صحبت می‌شود، موضوع به خانواده او هم اطلاع داده می‌شود. البته ما هنوز به غیر از دو سه مورد، به مرحله‌ای نرسیده‌ایم دانشجو را به دلیل پوشش به کمیته انضباطی معرفی کنیم.
کرمی با اظهار تأسف گفت: متأسفانه برخی تحت تأثیر پارک ولایت نزدیک دانشگاه قرار می‌گیرند و حجاب را رعایت نمی‌کنند.
وی با بیان این‌که پوشش در دانشگاه اصلاً قابل قیاس با پوشش در بیرون از دانشگاه نیست، مشکل ما این است دانشجو در داخل دانشگاه کاملاً رعایت می‌کند اما در بیرون با محیطی روبرو می‌شود که چارچوب‌ها در آن رعایت نمی‌شود.
وی در خصوص اعتراضات دانشگاه گفت: دانشگاه یاسوج جز دانشگاه‌های سفید بود و تنها دو_سه روز سر و صدای یک ساعت تا یک ساعت‌و‌نیم داشتیم. اما رسانه‌های خارجی آن را بسیار بزرگ کردند.
وی افزود: ما برای تعدادی از دانشجویان از اهرم‌های انضباطی استفاده کردیم. اما به غیر از دو دانشجو، احکام بقیه دانشجویان معلق شد.
وی عنوان کرد: هیچ‌گونه حکم تعلیق و عدم ورود به کلاس و ... نداشتیم و تنها در حد کنترل، در حدو دو سه روز، ممنوعیت از خوابگاه داشتیم. البته آن دو_سه نفر هم، به غیر از اغتشاشات، درگیری‌هایی نیز در خوابگاه داشتند که برای آنها احکام انضباطی زدیم.
کرمی بیان کرد: هیچکدام از آمارهایی که در خصوص دانشجویان منتشر شد صادق نبود؛ احکام بدوی اولیه 37 نفر بود، که حکم 35 نفر لغو شد؛ دو نفر هم طی دوره تعلیق به محل تحصیل برگشتند و در حال حاضر هیچ دانشجوی تعلیقی نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام
کادر سازی برای جزیان‌خاص؟
کادر سازی باید از اساتید علمی توانمند باشد که رکود علمی نداشته باشند
برادر کرمی شاید خودتان هم بهتر بدانید که این اوضاع را مدیری جدید می طلببد و دانشگاه یاسوج ریسی در تراز دانشگاهیان می خواهد نه افرادی که ضعف و رکود وتوان‌علمی آنها را خود شما همه بهتر از همه میدانید مشاوران شماباشند.
Iran, Islamic Republic of
آیا تیم مشوررتی یعنی کسانی که همه‌چیز را سیاسی میداند؟! وبه همه‌کس وهمه اساتید و کارکنان با عینک سیاسی وخطی وحذفی نگاه میکنند ؟!
پایا
Iran, Islamic Republic of
بله
مگه دوره های قبل کم با عینک نگاه کردید
جناحی وحزبی نبود
Iran, Islamic Republic of
کادرباید تراز و رپزمه و وزن وجایگاه علمی قوی حتی در تدریس بین دانشجویان داشته باشند؟!
Iran, Islamic Republic of
کادر ! باید توان علمی و قوی حتی بین دانشجویان دانشگاه داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
خود شما با فرایند سیاسی ریس شدی
سیاسیون شما را آوردند و وسیاسیون هم شما را هم برمیدارند
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سیاسی کادری با کادری سازی فرق میکند،
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جایی خواندم یا شنیدم که
اتفاقا مدیر خوب باید خوب بخوابد تا خوب تصمیم بگیرد
کم خوابی از لحاظ پزشکی خیلی خطرناک است برای سلامتی
Iran, Islamic Republic of
شنیده میشود بزودی یکی از هم استانی های که از اعضای هیبت علمی یکی از دانشگاه های استانهای جنوبی است ودکترای مهندسی کامپیوتر است ریس دانشگاه یاسوج‌میشود
Iran, Islamic Republic of
کیه؟
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز سلام. حالا شدی یک رسانه منصف و وظیفه شناس. انتشار اقدامات مثبت بک سازمان به ارتقای سطح امیدواری جامعه کمک می‌کند. لطفا با عدم آگاهی کامل از برخی مسائل و دادن کد های غلط‌، دانشگاه را به حاشیه نبرید.
صادق
دیگه دست و پا نزن بزودی خواهی رفت
صمد
تو گفتی ما هم باور کردیم
بویراحمد
اره دقیقا کادرسازی میکنی اما سوال اینجاست توانایی این کادر چه اندازه است؟
کریم
Iran, Islamic Republic of
سلام
متاسفانه هر کس مدیر جدید خلاف میلش کار کرد
خود را علامه دهر وبقیه را.....
اونا هم شما را ضعیف میدانند
زیرتل
Iran, Islamic Republic of
اینکه از چرام همه کاره دانشگاه هستند یعنی کادرسازی؟؟؟؟ علیزاده الان نزدیک بازنشستگی. استخدام خانم ارژنگ یعنی کادرسازی؟؟؟ دوستت رشته شیمی آقای زرنگار یعنی کادرسازی؟؟؟دانشگاه دست بورسیه های غیرقانونی ست
احمد
Iran, Islamic Republic of
آب می خوای؟
یار دبستانی
Iran, Islamic Republic of
جو موجود در دانشگاه را بیایید ببینید چه حاکمه! دانشجویانی را که برای همان یک یا دو ساعت اعتراض حکم بدوی برایشان زدید و مجبور شدند انصراف بدهند. اگر همین اعتراضات نبود که وزیر برات حکم نمی زد خودتان می دانید که نامه استعفا دادند دستت و همین اعتراضات بود..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
په معلومه چه ایکنی گزارش کار اون 19ساعت باقیمانده روبده بینم چه ایکنی
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخ
دانشجوی قدیم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش حداقل در بیان عملکرد مدیران، به مردم احترام می گذاشتند و صادقانه حرف می زدند.
اغلب توجیه کارهای ناصواب انجام گرفته در دوره کوتاه مدیریتش را کرده.
راست می گوید، طبق قانون دانشگاه یاسوج نمی تواند معاون فرهنگی جداگانه داشته باشد، اولین کار ایشان و کادر سازی ایشان ايجاد معاونت فرهنگی بود برای انتصاب دوستش در آن جایگاه. در واقع همان کادر سازی. تازه از یکی از اساتید قدیمی دانشگاه شنیدم که طبق قانون مربی نمی تواند معاون دانشگاه باشد ولی کادر سازی مهمتر از قانون است.
United States
کاش بیشتر بخوابی
حکایت شمارهٔ ۱۲ گلستان در سیرت پادشاهان
فارس
Iran, Islamic Republic of
حتما 19 ساعت دیگه در حال مشورت با بورسیه های غیرقانونی هستی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر جناب فرزند غیور و بزرگ ایلم طیبی
لطفا الکی کسی رو خراب نکنید.
چون رئیس دانشگاه از ایلم ایل طیبی هست اینگونه نظر میدهید
United States
فکر کنم تا چند سال آینده چند تا برنده جایزه نوبل از همین دانشگاه یاسوج دربیاد! اینقدر علم دانش داره ازش سرریز میکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر بیداری و دانشگاه اینچنین است پس خواب و بیداری شما تاثیری بر دانشگاه ندارد برو بخواب برادر عزیز
Iran, Islamic Republic of
خودش را خرابتر کرد با این مصاحبه
خدایا خودت به فریاد دانشگاه یاسوج برس از این همه بی خوابی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ساعت بیداری این وضع وحال روزگار دانشگاه یاسوج است
۱۹ساعت خواب جه خواهد شد؟!
دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

ترامپ تصور می‌کرد، تحریم‌ها، ایران را به زانو در خواهد آورد اما او فراتر از اینکه ما ...
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
1