تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۶۲۵۴۷
کبنا بررسی کرد؛

بخش اول) سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در لاک انزوا و بی‌خبر از کف جامعه

۱۹
۵
بخش اول) سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در لاک انزوا و بی‌خبر از کف جامعه
کبنا ؛سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آن‌قدر در لاک خود فرو رفته که نمود بیرونیِ چندانی از فعالیت‌های آن در سطح استان دیده نمی‌شود.
به گزارش کبنا، سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر دچار نوعی رخوت و سستی شده و نمودی از فعالیت‌های آن در سطح جامعه دیده نمی‌شود.
در حالی که یکی از اصلی‌ترین وظایف این سازمان سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی است، اما برنامه‌های آن در کهگیلویه و بویراحمد تنها منوط به مناسبت‌های رسمی شده و کمتر دیده شده در ایامی غیر از مناسبت‌ها، فعالیتی انجام داده باشند.
از سوی دیگر در همین مناسبت‌ها نیز به نحو کافی عمل نمی‌کند. در شهادت امام جعفر صادق که سه‌شنبه هفته پیش بود تنها برنامه پیاده‌روی و شاید هم چند برنامه جزئی دیگر که رسانه‌ای نشده بود، انجام شد. در حالی که در استانی همچون ایلام که از نظر توسعه همپای کهگیلویه و بویراحمد است، 120 برنامه برگزار شده بود.
کافی است نگاهی به سایت تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار انداخت. در سایت کهگیلویه و بویراحمد اغلب اخبار کشوری منتشر شده و گویی هیچ برنامه قابل توجهی در استان انجام نشده و اخبار منتشر شده استانی نیز مربوط به سال‌های گذشته است. اما در مقابل در استان فارس، تماماً اخبار استانی منتشر شده است. حتی استان ایلام، بوشهر و ... نیز به همین صورت است. گویا تنها این استان است که دچار رخوت شده و حتی گزارش تصویری‌های سایت نیز نه مربوط به استان بلکه مربوط به رویدادهای کشوری است.
این در حالی است که سازمان تبلیغات همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه تبلیغی بر عهده دارد، اما شعبه کهگیلویه و بویراحمد حتی از عهده مدیریت یک سایت نیز برنمی‌آیند.  
یکی از وظایف این سازمان مهم بررسی‌های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و طراحی برنامه‌ها و شیوه‌های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش‌های سنتی در تبلیغات اسلامی است. اما کمترین برون‌داد سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نحوه ارتباط با جوانان است. چرا که به نظر می‌رسد اصولاً روش‌های ارتباطیِ نو و مدرن را در دستور کار خود قرار نداده‌اند.
در این سال‌ها یک مسئول کشوری نیز از طرف سازمان تبلیغات به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده است. مدیرکل این سازمان در استان نیز مدام از کمبود منابع مالی و کمبود نیرو گلایه دارد. اما تاکنون تلاشی از طرف او برای رفع این مشکل دیده نشده است. آیا نمی‌شد با دعوت از مسئولین کشوری، این موضوع را مستقیماً با آنها در میان می‌گذاشت؟
این رخوت که در تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، به سایر مراکز فرهنگی استان نیز رخنه کرده است. رفتارهایی که با سبک زندگی ایرانی اسلامی سازگاری ندارند، به وفور دیده می‌شود، اما همچنان تلاشی برای اصلاح آنها دیده نمی‌‎شود.
گفتنی است انتقادات کبنا نیوز به تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نافی زحمات کارکنان این سازمان نیست؛ بلکه مسأله ناشی از شیوه مدیریتی آن است. حجت‌الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیش از آن‌که به دنبال اجرای سیاست‌گذاری‌های اصولی این سازمان باشد، بیشتر اوقات به دست به دنبال استخاره گرفتن است. واضح است که گرفتن استخاره از اقدام‌هایی است که همیشه از آن به نیکی یاد شده است. اما مشکل آنجاست که دیده شده افتخاری حتی در حاشیه جلسات اداری استان نیز برای برخی از افراد استخاره می‌گیرد.
ناشی از همین شیوه مدیریتی است که موجب شده در چند سال گذشته مسئولین کشوری به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند.
حتی در مواردی نیز دیده شده افرادی در این سازمان مشغول به کار شده‌اند که مراحل مرسوم شرکت در همچون آزمون‌های استخدامی را طی نکرده‌اند.
از محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور انتظار می‌رود در سفری به کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات سازمان را به طور ویژه بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.
در روزهای آینده به سایر مشکلات موجود در سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تفصیل و جزئیات بیشتر اشاره خواهد شد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوانان حسینی
Iran, Islamic Republic of
سازمان تبلیغات بعدازمهندس مثنوی متاسفانه باشکست وپس رفت روبرومواجه شد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
عجب شک داشتیم به کاسه لیسی کبنا ، یقین حاصل شد
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی تبلیغات استان تا خود لنده ای که ما هستیم هميشه میگن هیچییی نداریم. چندین مرتبه تصميم بر گزارشتای داشتیم نسبت به اینکه یا رئیس را عوض کنند یا اینکه از استان کمکی بشه تا اینکه به این نتيجه رسيديم که خود مشکل از استانه.. انصافا لنده کوتاهی نکرده بودن / به خدا قسم در طول سال حتیییی یککک مرتبه هم نشده که بگن این برنامه با پول تبلیغاته همیشه از قول خودشون از جیب شخصیه... آخه مگه میشه این سازمان به این بزرگی هیچچچچ پولی نداشته باشه. بابا یکی به داده ما برسه. خواهش میکنیم الکی از کنار این قضیه نگذرید
واقعیت عینی
Iran, Islamic Republic of
سازمان تبلیغات استان؛ عملکردی در پیش مردم ندارد و نیاز فوری به مدیری توانمند وجدید وصاحب برنامه وغیره بومی دارد
Iran, Islamic Republic of
گویا فقط دوستان را جذب میکنند
سازمان تبلیغات باید متعلق به مردم باشد نه گروههای سیاسی
Iran, Islamic Republic of
روزمرگی کامل حاکم است
بیست
Iran, Islamic Republic of
تبارک اله

من چند ساله باهاشون در ارتباطم، دقیقا همینه
Iran, Islamic Republic of
سازمان تبلیغات باید توسط بدنه همه مردم وفارغ از جریانات سیاسی در استان اقدام به برنامه ریزی برای اهل بیت وفرهنگ تشیع انجام دهد .واجازه دخالت گروههای سیاسی در آن داده نشود وهمه گروهها واقشار وسلایق سیاسی جامعه در آن حضور داشته باشد وقدرت حذب همه را داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
کبنا رسانه ای که رسالتش را آگاهی بخش به جامعه تعریف کرده است
Iran, Islamic Republic of
برای تمام‌کردن این یکنواختی روزمرگی ها وبی برنامه بودن ها؛تغییر ریس سازمان تبلیغات استان ضروری است چون سالهاست ایشان مدیر این سازمان است
همت
Iran, Islamic Republic of
دل درد کبنا از جذب ا_ م هستش
دردمند
Iran, Islamic Republic of
اصولا بفرمایید کار مفید این سازمان چیست
روحانی
Iran, Islamic Republic of
شما مراجعه کنید سهمتون را حتما میدهد
هر که باج نده عاقبت افتادنیست اندر کوزه تخریب.

شاید اهل سهم دادن نبوده که افتاده در کوزه شما!!!!!
الله اعلم
بیست
Iran, Islamic Republic of
ما که متنش رو منطقی دیدیم
۰آرمان
Iran, Islamic Republic of
سلام من این آقای افتخاری رو از قبل طلبگی میشناسم .بازم دست کبنا درد نکنه بابت شجاعتتون
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اقای کبنا ، انتقاد درشت بفرمایید بعضی کلماتتون به دور از ادب بوده ،اونم به یک روحانی بزرگوار، جهت اطلاع از وقتی این سید بزرگوار اومدن پرسنل اداره رنگ ارامش و احترام دیدن ، و کارفرهنگی توی این شهر نمایان شده، شما اصلا جز افردا دنبال کننده مسائل دینی و مذهبی و مناسبتها هستید که بدونید کار شده یا نه ، بعدشم بهت باج نمیده سازمان تبلیغات ،حالا برو تیتر بزن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
علت انتقاد کبنا از سازمان تبلیغات اسلامی دلسوزی نیست؛شفاف بگویم در جلسه ای که در سازمان تبلیغات اسلامی استان با حضور خبرنگاران برگزار شد خبرنگار کبنا از قلم افتاد؛به همین خاطر کبنا باب انتقاد را باز کرده است؛وگرنه اگر خبرنگار کبنا به جلسه دعوت میشد چنین انتقادی نمی کرد؛در پایان متن خبر کبنا پر از اشتباه وتناقض است خود کبنا نیوز می تواند به آرشیو اخبار گذشته مراجعه کند تا متوجه تناقض های خود شود.باتشکر
1
Iran, Islamic Republic of
سلام.حاج آقای افتخاری مدیری فعال و کارآزموده هستند و اهل باج دادن به هیچ کس نیستند
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا افتخاری انسان بزرگ و باخدایه هستش
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1