کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

حاشیه‌نگاری کبنانیوز بر سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد؛ از انتقاد تاجگردون تا مدیرانی که قرار است تغییر کنند

10 ارديبهشت 1402 ساعت 20:14

سفر دو روزه معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد با حواشی‌ زیادی روبه‌رو بود.


سفر دو روزه معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد با حواشی‌ زیادی روبه‌رو بود.
به گزارش کبنا، در روز اول سفر محسن منصوری معاون ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد، سوخت هلی‌کوپتر تمام شده بود که با واکنش افکار عمومی کهگیلویه و بویراحمد روبه‌رو شد. در این سفر قرار بود بخشی از پروژه‌ها به صورت هوایی بازدید شوند، اما به دلیل اینکه سوخت هلی‌کوپتر تمام می‌شود تصمیم می‌گیرند با اتومبیل و به صورت زمینی بازدید کنند. یکی از عواملی هم که باعث شد برای بازدید از همه پروژه‌ها زمان نباشد، همین اتمام سوخت هواپیما بود.
در شهرستان بهمئی نیز با وجود این‌که مکانی برای فرود هواپیما مشخص و مبالغ زیادی برای آن هزینه کرده بودند، اما هواپیما آن‌جا فرود نمی‌آید. این موضوع نیز دستمایه نقد برخی در فضای مجازی شده بود.
یکی دیگر از حواشی روز نخست سفر، استوری غلام‌رضا تاج‌گردون نماینده سابق گچساران و باشت در شبکه اجتماعی شخصی‌اش بود. تاجگردون در استوری خود تصویری از یک خبر آورده بود که در آن نوشته شده بود: «به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور پتروشیمی گچساران در یک سال و نیم گذشته 57 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است». تاجگردون در پاسخ به این خبر نوشته بود: «جناب معاون رئیس جمهور محترم: نمی‌دانم این حرف را از خودتان ساختید یا اونایی که روبروی شما ایستادن، یا مسئولین استان بهتون گفتن. قدری منصفانه رفتار کنید. طبق گزارش رسمی همین آقایانی که روبروی شما ایستادن، تا پایان سال 1400، این طرح 93 درصد پیشرفت داشته است. لطفاً طرح‌های صوری افتتاح نکنید و برای مردم حداقل عقلی قائل شوید».

پس از این استوری، تاجگردون در یک استوری دیگر، نوشته بود: «بعد از انتقاد به درج خبر مربوط به فرمایشات معاون محترم رئیس جمهور مبنی بر اعلام اینکه 57 درصد از پیشرفت فیزیکی پتروشیمی در گچساران در یک و نیم سال گذشته اتفاق افتاده، برخی از دوستان و مسئولین محترم تماس داشتند که ایشان این مطلب را نفرمودند. هم فرمایشات تصویری ایشان و هم مصاحبه وزیر محترم نفت، استاندار محترم و مدیرعامل محترم پتروشیمی گچساران در ادامه آمده است. لطفاً برای تنویر فکر مردم یک مقام ذیصلاح یک طرف قضیه را اصلاح کند. هیچ ایرادی نداد بگوییم اشتباه کردیم».

در همان روز نخست سفر به کهگیلویه و بویراحمد، منصوری در مصاحبه با اخبار ساعت 14 شبکه یک، یکی از اهداف سفر به استان‌ها را عزل مدیران ناکارآمد عنوان کرده بود.
چنین اتفاقی در استان خوزستان نیز افتاده بود. همین موضوع باعث شد در فضای رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گمانه‌زنی‌هایی در مورد مدیران ناکارآمد زده شود. صبح امروز نیز منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز گفت: ما با هیچ مدیری عقد اخوت نبسته‌ایم و چک سفیدامضاء به کسی نداده‌ایم.
بعد از این صحبت‌ها بود که گمانه‌زنی‌ها شروع شد. یکی از مدیرانی که به نظر می‌رسد ممکن است در خطر عزل قرار داشته باشد، محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد است. چرا که در بازدید از یکی از پروژه‌های این اداره‌کل، راستا که در حال توضیح پروژه بود توسط منصوری مورد خطاب قرار گرفت که چرا از نقشه استفاده نمی‌کنی و شفاهی توضیح می‌دهی؟! بنابراین راستا به عنوان یکی از مدیران‌کل شفاهی استان ممکن است عزل شود.
از سوی دیگر، مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و یکی از معاونین استانداری نیز در معرض تغییر قرار دارند. چرا که به نظر می‌رسد تمرکز اصلی دولت بر دو حوزه عمرانی و اقتصادی است و مدیرانی که در این حوزه‌ها ناکارآمد بوده‌اند در معرض عزل قرار دارند.
از سوی دیگر، در حالی که تله‌کابین یاسوج با 40 درصد پیشرفت فیزیکی که از آبشار تا پارک جنگلی ادامه دارد، را رها کرده و معاون رئیس جمهور را به بازدید از پروژه‌ای بردند که اساساً شاید نیازی به تله‌کابین نداشته باشد. در پروژه پل معلق که فاز نخست آن 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، قرار است تله‌کابین زده شود. این در حالی است که بهتر است تله‌کابینی که در حال حاضر 40 درصد پیشرفت دارد تکمیل شود، نه یک پروژه جدید تعریف شود. از سوی دیگر، اگر قرار است تله‌کابین دیگری زده شود، بهتر است محل آن، کوه‌گل سیسخت باشد نه تنگ مهریان.
این بی‌برنامگی و به‌هم‌ریختگی‌ها در گذشته نیز در کهگیلویه و بویراحمد سابقه داشته و امروز نیز بخش‌هایی از آن را در سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد دیدیم.
در حالی که از چند ماه گذشته گفته می‌شود قرار است به این زودی، رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کند ولی سفر منصوری به کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد رئیسی تا چند ماه آینده به استان سفر نخواهد کرد. چرا که بسیاری از پروژه‌های مهم استان تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری نخواهند رسید. از سوی دیگر، منصوری در گفت‌وگو با کبنانیوز نیز گفته بود دو سه ماه آینده رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.


کد مطلب: 461771

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/461771/حاشیه-نگاری-کبنانیوز-سفر-معاون-رئیس-جمهور-کهگیلویه-بویراحمد-انتقاد-تاجگردون-مدیرانی-قرار-تغییر-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1