تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۵۹۸۵۶

گران‌ترین بسته چای کیسه‌ای در سوپرمارکت‌ها

۰
گران‌ترین بسته چای کیسه‌ای در سوپرمارکت‌ها
کبنا ؛جعبه ۵۶تایی چای رابسین را ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشند؛ یعنی هر کیسه آن تقریبا ۱۰ هزار تومان قیمت دارد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از فرارو، چای خارجی در یک سال گذشته حدود ۳۳ درصد گران شده است. بسته نیم‌کیلویی برند‌های معروف چای خارجی که بهمن امسال به‌طور متوسط ۱۵۷ هزار تومان فروخته شدند، بهمن پارسال ۱۱۸ هزار تومان قیمت داشتند. البته الان پای انواع و اقسام جعبه‌های لوکس چای کیسه‌ای خارجی که جنبه پذیرایی و تشریفاتی دارند، به سوپرمارکت‌ها باز شده و مثلا قیمت چای کیسه‌ای رابسین که در جعبه چوبی فروخته می‌شود، به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است. به‌این ترتیب هر کیسه چای این جعبه حدود ۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد و آن را به‌اسم جعبه چای لوکس می‌فروشند و داخل این جعبه که خودش یک‌ونیم کیلو وزن دارد، ۵۶ تا چای کیسه‌ای دیده می‌شود. ۲۰ تا از آن‌ها چای ساده، ۱۲ تا چای‌دارچین، ۱۲ تا چای نعناع و ۱۲ تا چای هل هستند. از همین برند رابسین در برخی از سوپرمارکت‌ها جعبه ۶۴ تایی چای سیاه کیسه‌ای معمولی هم دیده می‌شود که آن را ۲۳۰ هزار تومان می‌فروشند.
قیمت چای کیسه‌ای فان تایم که با جعبه چوبی فروخته می‌شود، الان ۴۹۸ هزار تومان است. یک ماه قبل همین جعبه را ۳۹۸ هزار تومان می‌فروختند و حالا با احتساب ۷۲ کیسه چای که داخل آن می‌گذارند، قیمت هر کیسه تقریبا معادل شش هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه می‌شود. جعبه چای کیسه‌ای فان‌تایم شامل ۱۲ کیسه چای سیاه، ۱۲ کیسه چای ارل‌گری، ۱۲ کیسه چای هل‌دار، ۱۲ کیسه چای سبز و ۱۲ کیسه چای سبز با گل یاس می‌شود.

خرید چای کیسه‌ای دبش در جعبه ۵۰ تایی ۳۲۰ هزار تومان آب می‌خورد. یعنی باید بابت هر کیسه این جعبه باید شش هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت کرد. البته در جعبه ۵۰ تایی چای کیسه‌ای دبش که حدود ۸۰۰ گرم وزن دارد، به‌جز ۲۵ کیسه چای سیاه هندی، ۲۵ عدد دمنوش با طعم گل سرخ، دارچین، نعنا، زنجبیل هم دیده می‌شود. مثل اغلب چای‌های خارجی، بین پنج تا هفت دقیقه برای دم کشیدن چای کیسه‌ای دبش باید منتظر ماند.
قیمت چای لته کیسه‌ای بن‌مانو به ۱۵۴ هزار تومان رسیده است. داخل آن ۲۶ عدد چای لته کیسه‌ای قرار دارد و باید ارزش هر کیسه را به‌شکل تقریبی شش هزار تومان بدانیم. البته در برخی از سوپرمارکت‌ها چای لته بن‌مانو را به شکل دانه‌ای می‌فروشند و قیمت هر کیسه را هشت هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه می‌کنند.
شیرچای شاهسوند یکی دیگر از گران‌ترین بسته‌های چای کیسه‌ای خارجی در سوپرمارکت‌ها به‌حساب می‌آید. داخل آن، فقط ۱۲ تا کیسه شیرچای وجود دارد، اما قیمتش ۱۱۲ هزار تومان است و به‌این ترتیب قیمت هر کیسه آن حول‌وحوش ۹ هزار و ۳۰۰ تومان محسابه می‌شود. از همین برند شاهسوند، جعبه ۱۰۰ تایی چای سیاه و سبز هم در بازار وجود دارد و قیمت آن ۱۹۸ هزار تومان است.
چای کیسه‌ای مسما که در جعبه ۸۰ عددی فروخته می‌شود، ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. دو نوع چای کیسه‌ای سیاه و سبز با طعم هل، لیمو و زعفران داخل این جعبه وجود دارد و باید قیمت هر کیسه را تقریبا سه هزار و ۱۰۰ تومان محاسبه کنیم.
چای کیسه‌ای بهرامن را باید یکی از گران‌ترین بسته‌های موجود در سوپرمارکت‌ها بدانیم. با طعم زعفران فروخته می‌شود و جعبه ۲۵ تایی آن را ۱۱۶ هزار تومان می‌فروشند. چای کیسه‌ای بهرامن از نوع چای شکسته و معطر است و با احتساب ۲۵ کیسه‌ای که داخل وجود دارد، باید قیمت هر چای کیسه‌ای آن را نزدیک چهار هزار و ۶۰۰ تومان محاسبه کنیم.
خرید چای کیسه‌ای برند گپ حدود ۹۰ هزار تومان آب می‌خورد. داخل این جعبه ۲۰ تا چای کیسه‌ای زعفرانی گذاشتند که به‌این ترتیب هر چای این بسته تقریبا چهار هزار و ۴۵۰ تومان قیمت دارد و به‌همین خاطر آن را یکی دیگر از گزینه‌های گرانقیمت موجود در بازار می‌دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1