تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۴۵۷۶۹۵
درحال بروزرسانی/ آخرین خبرها از زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی

وضعیت قرمز در آذربایجان غربی/ انتشار اولین تصاویر از زلزله و مصدومیت۲۹ تن/بارگیری اقلام امدادی

۱
وضعیت قرمز در آذربایجان غربی/ انتشار اولین تصاویر از زلزله و مصدومیت۲۹ تن/بارگیری اقلام امدادی
کبنا ؛وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی که در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود، تاکنون سبب مصدومیت ده‌ها تن از ساکنان این مناطق شده و البته خساراتی را نیز به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی وارد کرده است. امدادگران در این مناطق در آماده‌باش کامل قرار دارند.
صادق محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر
در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی گفت: در ساعت ۲۱:۴۴ امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است.
وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند، گفت: بررسی این تیم‌ها آغاز شده و گزارش آن اعلام خواهد شد.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ساکنان مناطق متاثر از زلزله خواست که آرامش خود را حفظ کرده و از حضور در مناطق مسقف یا فضاهایی که احتمال ریزش آن وجود دارد تا ساعات آتی پرهیز کنند.
محمودی همچنین از آماده باش کامل امدادگران جمعیت هلال احمر در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تمامی امدادگران و نیز تجهیزات و امکانات سازمان امدادونجات به حالت آماده‌باش درآمده است.
احتمال تخریب برخی ساختمان‌ها درخوی
۲۲:۳۵ - مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از آماده‌باش کامل اورژانس و بیمارستان‌های در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خبر داد و به ایسنا گفت: درپی زلزله رخ داده در شهرستان خوی که در نقاط مختلفی از شمالغرب کشور نیز احساس شده است، شاهد ترک خوردگی در دیوار بیمارستان خوی بودیم و همین موضوع نیز احتمال وجود خسارت زیاد در سطح شهر را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه در نخستین اقدام سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و چهار دستگاه آمبولانس نیز از ارومیه به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده است، گفت: گزارش‌ها و برآوردهای اولیه حاکی از وجود خرابی در نقاط مختلفی از شهر است. تاریکی هوا یکی از مواردی است که اقدامات نیروهای ارزیاب را با سختی روبه رو کرده است.
وقوع پس لرزه‌های متعدد در خوی
۲۲:۴۰ - اطلاعات دریافتی از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران حاکی از آن است که  تاکنون ۱۲ پس لرزه مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۹ ریشتری را لرزانده که ۳.۷ ریشتر بزرگی داشته است.
نخستین تصاویر از خسارات زلزله خوی
 هشدار پلیس فتا به شایعه‌سازان
۲۳:۰۰ - سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا با اشاره وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی اظهار داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا نسبت به رصد اخبار و جریانات در فضای مجازی اقدام کرده و در صورت مشاهده هرگونه اخبار جعلی و شایعات با شایعه سازان برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه شایعات بی‌اساس منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود، گفت: لازم است مردم عزیز اخبار را فقط از طریق منابع رسمی و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی که پشتوانه صحیح، علمی و منطقی هم ندارد توجهی نکنند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا با تاکید بر اینکه پلیس فتا با افرادی که با سوءاستفاده از زلزله رخ داده اقدام به تشویش اذهان عمومی کنند، برخورد خواهد کرد، گفت: تیم‌های رصد پلیس فتا به طور شبانه‌روزی فعال است.
چند نفر تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفتند؟
۲۳:۲۰ - مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به تشریح وضعیت جمعیتی شهرستان خوی و مناطق تحت تاثیر از زلزله امشب پرداخت و گفت: در مجموع ۲۶۱ هزار و ۳۸۷ نفر در پوشش ۷۷ هزار و ۹۲۰ خانواده تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه دو شهر و ۸۶ روستا متاثر از زلزله ۵.۹ ریشتری خوی بودند، گفت: ۲۳ تیم عملیاتی از همان دقایق نخست وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

اعلام وضعیت قرمز در آذربایجان غربی
۲۳:۳۰ - صادق محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز درباره آخرین تمهیدات اتخاذ شده درباره این زلزله به ایسنا گفت: جمعیت هلال احمر در استان آذربایجان غربی وضعیت قرمز اعلام کرده است. در همین راستا نیز تیم‌های واکنش سریع از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قزوین و زنجان به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه اقلام امدادی نیز از سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان بارگیری شده است، گفت: به زودی این اقلام در میان زلزله زدگان توزیع خواهدشد.
آب و هوای مناطق زلزله خوی چگونه است؟
۲۳:۳۵ - حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز درباره وضعیت آب و هوای مناطق متاثر از زلزله گفت: پیش بینی وضعیت آب و هوای منطقه خوی از سوی هواشناسی نیمه ابری و از دوشنبه همراه با بارش پراکنده باران و برف بوده است. بیشینه دما در این مناطق شش درجه بالای صفر و  کمینه دما نیز چهار درجه سانتی گراد است.
درخشان افزود: همچنین تاکنون بیشترین تعداد تماس با خط ١١٢ از منطقه شهرک صفا در ده کیلومتری خوی به سمت سلماس بوده است.
۲۳:۴۵- سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در اولین گزارش اعلامی خود از مناطق زلزله شده از مصدومیت هفت تن درپی زلزله ۵.۹ ریشتری خوی خبر داد.
افزایش شمار مصدومان به ۲۹ تن
۰۰:۰۵ - پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر تازه‌ترین آمار مصدومان ناشی از زلزله را ۲۹ تن اعلام کرد و به ایسنا گفت: برابر ارزیابی‌های انجام شده در حدود ۲۶ روستا خساراتی نظیر ترک خوردگی دیوارها را شاهد هستیم. آماده باش امدادگران هلال احمر و جستجوها همچنان ادامه خواهد داشت.
تامین چادر و وسایل گرمایشی برای زلزله‌زدگان
۰۰:۱۵ - محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان اینکه این سازمان به محض وقوع زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی در استان آذربایجان غربی و سه استان معین را حالت آماده‌باش درآورد، به ایسنا گفت: یکی از مشکلات جدی در مناطق متاثر از زلزله سرمای هوا و بارش برف است که در این خصوص تاکید شد تا تمهیدات لازم اندیشیده شود. در همن راستا نیز چادر و وسایل گرمایشی از جمله اولویت‌هاست که به یاری خدا تا فردا در میان مردم توزیع شود.
وی ادامه داد: فضاهایی برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است و امکانات و اقلام در حال گسیل شدن به سمت مناطق متاثر از زلزله است.  همچنین با توجه به شلوغی بیمارستان‌ها احتمال برپایی بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد. 
تکمیل می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
1