تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۴۵۶۸۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

بارش بیش از ۵۰ سانتی‌متری برف در دمچنار مارگون / یاسوج 18 سانتی‌متر برف آمد / یخبندان، کولاک و کاهش دید در برخی جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

۶
۲
بارش بیش از ۵۰ سانتی‌متری برف در دمچنار مارگون / یاسوج 18 سانتی‌متر برف آمد / یخبندان، کولاک و کاهش دید در برخی جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛به‌گفته کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، در منطقه «دمچنار» شهرستان مارگون ۵۰ سانتی‌متر برف باریده است.
به گزارش کبنا، ولی بهره‌مند_ کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه برف شب گذشته بیشترین و سنگین‌ترین بارش طی سال زراعی جاری بود افزود: از شروع بارش تا ساعت ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز در سطح شهر یاسوج حدود ۱۸ سانتیمتر، کاکان ۴۰، سی سخت و مارگون ۳۳، قلعه رئیسی ۵، پاتاوه ۸. ۵، وزگ ۳۰ و در منطقه ستنگان ۱۲ سانتیمتر برف بارید.
وی همچنین با بیان اینکه منطقه آبده گاه در باشت با ۸۶ میلی‌متر بیشترین بارش باران را داشته است گفت: طی این مدت در بوستان ۵۲ میلی‌متر، دمچنار زی زی ۵۰، سرآسیاب یوسفی ۵۰، سرفاریاب ۴۷، باشت ۴۶، ستنگان ۴۵، یاسوج فرودگاه ۴۳.۹، دژسلیمان ۴۱، جاورده ۳۹، منصورخانی کاکان ۳۸، دیل ۳۷، سوق ۳۶، دهدشت ۳۵.۱، ماهور باشت ۳۵، امامزاده جعفر ۳۳.۵، سی سخت ۳۳، چرام ۳۳، مارگون ۳۳، دوگنبدان ۳۲.۵، لنده ۳۰، وزگ ۳۰، چیتاب ۲۹، قلعه رئیسی ۲۸.۵ میلیمتر، لیکک ۲۳.۲ و پاتاوه ۱۳ میلیمتر باران باریده است.
بعد از ۱۰ سال بارش برف در بخش چاروسا موجب شادی و خوشحالی مردم و کشاورزان در این بخش شد.
بخشدار چاروسا گفت: در اثر بارش سنگین برف جاده ۷ روستا در این بخش مسدود شد.
شرمت الله داربام با بیان اینکه در اثر بارش برف جاده‌های ارتباطی به شهر قلعه رئیسی نیز مسدود شد، افزود: با تلاش دستگاه‌های امدادی مسیر قلعه رئیسی به بخش دیشموک و همچنین قلعه رئیسی به شهر دهدشت بازگشایی شد.
داربام اضافه کرد: بعد از اتمام بارش‌ها و بهتر شدن وضعیت جوی بازگشایی جاده‌های روستایی مسدود شده آغاز می‌شود.
وی همچنین گفت: با توجه به شدت بارش برف همه مدارس در بخش چارؤسا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.
یخبندان، کولاک و کاهش دید در برخی جاده‌های استان
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در برخی از جاده‌های کوهستانی استان شاهد کاهش دید و همچنین یخبندان هستیم.

سرهنگ ویسی پور از شهروندان خواست با توجه به این شرایط جوی از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.
وی بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان تأکید و بیان کرد: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب و حتی ۲ برابر بیشتر از شرایط عادی با وسیله نقلیه جلویی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.
ویسی پور ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، ماموران پلیس، بنا به وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محور‌های برف گیر و یخ‌زده جلوگیری می‌کند.
فرمانده پلیس راه استان از شهروندان خواست از سفر‌های غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.
ویسی پور اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن، مخزن شیشه شور و نیز پربودن باک بنزین را به رانندگان توصیه کرد.
وی، مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.
سرهنگ ویسی پور اضافه کرد: توصیه اکید ما به شهروندان این است که در صورت امکان از تردد در شرایط برفی و لغزندگی به ویژه در محور‌های کوهستانی خودداری کرده و برای اطلاع از وضعیت جاده‌های با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۵۰۵۵ - ۱۱۰ و ۱۴۱ تماس گرفته و یا به سایت راهور مراجعه کنند.
ممنوعیت تردد خودروهای بدون زنجیر در برخی راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش برف از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی استان در مناطق سردسیر جلوگیری می شود.
علیرضا نیکروز که از جاده یاسوج به شیراز بازدید می‌کرد، به ایسنا، گفت: با همکاری پلیس راه استان خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند از ادامه مسیر منع و بازگردانده می شوند در در مسیر با مشکل و حادثه ای روبه رو نشوند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق و راههای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش برف هستیم دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران آماده و در تلاش برای خدمات رسانی و امدادرسانی به نیازمندان هستند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهکیلویه و بویراحمد از تعطیلی ادارات برخی شهرستان‌ها به دلیل بارش شدید برف خبر داد.
علیرضا نیکروز افزود: شب گذشته تاکنون بارش سنگین برف در مناطق شهری و روستایی سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون باعث انسداد جاده‌های درون شهری و معابر شده است که تردد بسیار سخت و همراه با خطر تصادف و راه بندان است.
نیکروز گفت: با وجود تلاش‌های بی وقفه نیروهای شهرداری و دیگر دستگاه ها، اما همچنان معابر سطح شهرها با انبوه برف پوشیده است.
وی افزود: با توجه به حجم سنگین بارش‌ها ادارات دولتی سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون به جز دستگاه‌های خدمات رسان امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل خواهند بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش سنگین برف باعث شکسته شدن درختان و مسدود کردن بخش‌هایی از مسیرها شده است.
نیکروز ادامه داد: هر چند بارش سنگین برف موجب خوشحالی مردم استان شد، اما مشکلاتی هم برای تردد در سطح شهر و جاده‌های مواصلاتی مناطق سردسیری به وجود آمده است.
نیکروز از مردم شهرهای سردسیری استان خصوصا شهر یاسوج خواست که حتی الامکان از تردد درون شهر تا زمانی که خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها برف روبی نشده‌اند، خودداری کنند.
وی ادامه داد: در خصوص بانک‌ها و دانشگاه‌ها تصمیم با روسای مجموعه هاست.
رهاسازی بیش از ۱۰۰ خودروی گرفتار برف و کولاک در جاده های کهگیلویه و بویراحمد
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از رهاسازی و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰ خودرو گیر افتاده در برف در جاده های مواصلاتی این استان خبر داد.
کاظم فلاحی دوست گفت: در ساعات ابتدایی بارش برف تعداد ۵۰ خودرو در محور« یاسوج به چرام» در محدوده «جخونه» در برف گرفتار شده بودند که با حضور دو تیم امدادی همه خودرو گرفتار رهاسازی و به سمت چرام هدایت شدند.
وی افزود: تعداد ۲۵ خودرو گرفتار در محور یاسوج به شیراز محدوده «مله شوره» رهاسازی و تعدادی دیگر از خودروها در مسیرهای دیگر رهاسازی شدند.
فلاحی دوست اظهارکرد: در عملیات‌های ذکر شده به تعداد ۳۰۰ سرنشین خودروهای رهاسازی شده امدادرسانی صورت گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد ۴۰ نفر از امدادگران هلال احمر در مناطق مختلف استان با ۶ دستگاه آمبولانس و هفت خودروی کمک دار و ست نجات و خودروی آرگو عملیات امداد رسانی را انجام دادند.
گفتنی است که بارش برف در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و بخشهای دیشموک و چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه از عصر روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. بارش در مناطق گرمسیری این استان به شکل باران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
دمچنار مارگوووووون؟!!!
حقیقت
United Kingdom
استاندار کجا بودی امروز روز برای یاسوج بود
سید علی عزیز حتماً می‌دانيد
یاسوج با برف کمی وحداقلی همه چیزش تعطیل شد
برق رفت، اینترنت نبود، تماس برقرار نمی‌شد، مسیرها بسته بود وهست، نانوایی تعطیل بوده وهست، و....
در هراستان این اتفاق می افتاد حداقل کاری که می‌شد مدیرکل بحران ومافوقش عذرخواهی واستعفا می‌دادند
البته دراستان ماو... عذرخواهی کردن وپذیرفتن ضعف مرسوم نیست.
نمی‌دانیم از خدا بخواهیم نعمت باران وبرف ادامه داشته باشد یا بعلت نبود مدیریت بحران در استان وضعف مسئولان دعا کنیم بحرانی پیش نیاید
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
یک‌کلمه از متن جا افتاد
گریه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دهستان دمچنار جز شهرستان بویراحمد هست
قلعه عزیزی
Iran, Islamic Republic of
دمچنار از توابع بخش کبگیانه
آقای خبرنگار؟.
سرچنار سردبار
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده؟
دمچنار کجاش مال مارگونه؟
دمچنار از توابع چیتابِ بخش کبگیان
یکم تو مطلب نویسی مطالعه عمومی داشته باش
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1