تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۵۶۶۰۷
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش گفت؛

جلوگیری از تقلب کنکور با قطع سراسری اینترنت / وزارت ارتباطات تکذیب کرد

۰
جلوگیری از تقلب کنکور با قطع سراسری اینترنت / وزارت ارتباطات تکذیب کرد
کبنا ؛
روز گذشته، حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش، در برنامه صبح بخیر ایران گفت:«قصد داریم اینترنت کل کشور را در زمان برگزاری کنکور قطع کنیم.» این صحبت او درباره قطع اینترنت در روزهای 29 و 30 دی یعنی روزهای برگزاری مرحله اول کنکور(آزمون سراسری سازمان سنجش برای ورود به دانشگاه) درخصوص ارائه  راهکار برای جلوگیری از تقلب طرح شد و این سوال  را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرد که مسئولین به جای ایجاد راهکارها و سازو کارهای مناسب برای جلوگیری از تقلب به ساده ترین راه حل رسیده اند و آن قطعی اینترنت است. 
به گزارش کبنا، به نظر می‌رسد قطع کردن اینترنت و حذف حق استفاده  همه  مردم از آن بدون اجازه گرفتن از ان ها یا حداقل پرسیدن نظراتشان کاری غیرمنطقی است. ضمن این که گفتن این نکته هم خالی از اهمیت نیست که شمار  بسیاری از مردم ایران از راه اینترنت کسب درآمد کرده و زندگی خود را می چرخانند. انچه از گفته های مروتی برداشت می شود همان پاک کردن  صورت مساله است .
قطع نقطه ای به درد نمی خورد
همانطور که گفته شد، قطع اینترنت کل کشور از سوی یک مقام مسئول در امور آزمون های سازمان سنجش در برنامه  زنده تلویزیونی مطرح شد و این طرز صحبت او، تعجب مجری برنامه را هم برانگیخت. هرچند که مجری ابتدا گمان کرد مراد معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش، قطع نقطه ای اینترنت است و از مروتی پرسید که منظورتان قطع اینترنت در نقاط برگزاری آزمون است که این مسئول پاسخ داد که خیر؛ اینترنت کل کشور. او با این توضیح که «قطع نقطه‌ای اینترنت» هم تاثیری ندارد،‌ گفت که «قطع نقطه‌ای اینترنت در زمان برگزاری کنکور طی سال گذشته نتوانسته جلو ارتباط داوطلبان را با بیرون بگیرد؛ در سال گذشته که در چند محل قطع نقطه‌ای صورت گرفته بود، داوطلبان توانسته بودند از جاهای دیگر آنتن بگیرند و به همین دلیل قرار است امسال اینترنت کل کشور در زمان برگزاری آزمون قطع شود.» جالب اینکه مروتی گفت «سال گذشته به علت مشکلاتی که قطع اینترنت ممکن بود به همراه خود داشته باشد اینترنت به صورت سراسری قطع نشد». او در پاسخ به انتقاد مجری برنامه که گفت «قطع اینترنت سراسری روشی منطقی و معقولی نیست»، گفت: «برای چند ساعت ارزشش را دارد، چراکه سرنوشت این عزیزان آن موقع رقم می‌خورد.»بعد از پخش این برنامه، رسانه‌های به این صحبت ها واکنش هایی نشان دادند و برخی به کنایه گفتند  که  برخی برای قطع اینترنت دنبال بهانه می گردند. آن ها صحبت‌های مروتی، معاون سازمان سنجش را غیرفنی دانستند.
  تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت بپردازند!
پس از اظهار نظرهای در خصوص قطع اینترنت کشور در زمان برگزاری آزمون سراسری کنکور، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات هم در اخباری تکمیلی گفت: «سازمان سنجش درخواست داده از آنجا که ابزار و ادواتی  پیدا شده که با اتصال به اینترنت می‌توان از آن‌ها در جلسات کنکور استفاده و تقلب کرد، برای حفظ حقوق شرکت‌کنندگان در کنکور اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع شود.»در واقع زارع پور به نوعی بر صحبت های مسئول سازمان سنجش، صحه گذاشت و البته با این توضیح که «این درخواست در حال بررسی است. هنوز چیزی مصوب نشده است. من تصمیم‌گیر نیستم و شورای امنیت کشور باید تصمیم بگیرد.»  بعد از آن محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم هم بر این که اینترنت در  محل‌های برگزاری کنکور قطع خواهد شد،‌ تاکید کرد با این توضیح که « اینترنت برای محل‌های برگزاری آزمون سراسری قطع خواهد شد تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت بپردازند.»
  تکذیب شد
ساعاتی بعد از خبرساز شدن اظهارات مرتبط با قطع اینترنت به دلیل برگزاری کنکور، رسانه های اظهارات تند و تیزتری از جانب وزارت ارتباطات منتشر کردند. روابط عمومی این وزارتخانه اطلاعیه ای صادر کرد با این مضمون که «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اساس موضوع نشر خبر قطع اینترنت را به دلایلی چون برگزاری کنکور سراسری تکذیب می‌کند و تاکنون دراین‌ارتباط نه چیزی تصویب و نه ابلاغ شده است.» البته این وزارتخانه با استفاده از کلمه تاکنون، اعلام نکرد که آیا امکان تصویب  ابلاغ هایی در این زمینه وجود دارد یا خیر؟ در بخش هایی از انتهای این بیانیه آمده است: «برقراری ارتباطات مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی در اغتشاشات چند ماه گذشته که شرایط کشور بسیار ملتهب بود نیز اینترنت به‌صورت سراسری قطع نشد.»

 
نام شما

آدرس ايميل شما

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1