تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۵۶۵۴۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

برخورد عجیب ایرنا با خبرنگاران / هوا بس ناجوانمردانه سرد است...

۱
۰
برخورد عجیب ایرنا با خبرنگاران / هوا بس ناجوانمردانه سرد است...
کبنا ؛هوا بس ناجوانمردانه سرد است.../ بیا بگشای در، بگشای، دلتنگم / حریفا! میزبانا! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می‌لرزد / تگرگی نیست، مرگی نیست / صدایی گر شنیدی، صحبت سرما و دندان است... یادم نمی‌رود، اولین بار که او را در قامت یک خبرنگار دیدم، خیلی ساده‌پوش و آرام در حال فیش‌برداری بود. سلامش کردم، خیلی سرد برخورد کرد. روزهای اول خبرنگاری من بود و چندان به دل نگرفتم. حالا که عمرمان را در این راه گذاشتیم و خستگی و زجر اطلاع‌رسانی و شفافیت جامعه را با هر محنتی بر دوش نحیف و له‌ شده‌مان می‌کشیم. می‌فهم که چه زجری دارد، خبرنگاری را بعد از 16 سال بدو بدو «دک» کنی. به قول بزرگان؛ حرف را نکشیم، خبرگزاری دولت در سطح کشور به بهانه تعدیل نیرو، خبرنگاران باسابقه‌اش را اخراج می‌کند.
به گزارش کبنا، 16 سال پیش برای اولین بار که منصور را دیدم، شوخ‌طبعی، طنازی و لحن دلنشینانه‌اش به دلم نشست. تمامی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با ادبیات منصور آشنا هستند. و تیکه‌کلام «خوبی، خوشی و خرمی؟» «رو به رشدی» منصور را فراموش نکرده‌اند.
منصور زرگر که بیش از 16 سابقه کار خبری در خبرگزاری دولت را دارد، حال به بهانه تعدیل نیرو اخراج شده است.
زرگر در طول این سال‌ها پای ثابت تمام نمازجمعه‌های یاسوج بوده است؛ ورزشکاران، خبرها و تحلیل‌های خبریِ او را از یاد نخواهند برد. این خبرنگار در این سال‌ها در ایام نوروز، تعطیلات، ولادت‌ها، شهادت‌ها و... همیشه حضور داشته است.
اما حال با تعدیل نیرو اخراج شده و دیگر هیچکس یادی از او نمی‌کند و زندگی‌اش با یارانه و بسته‌های معیشتی می‌چرخد. متأسفانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعاتِ خنثی ما نیز کمترین حمایتی از او نکرده است.
امروز که با او در مورد این موضوع صحبت می‌کردم چنان بغضی گلوی او را گرفته بود که باعث شد عرق سردی بر پیشانی‌ام جاری شود.
همه اصحاب خبری کهگیلویه و بویراحمد بر سر این اجماع دارند که زرگر یکی از کم‌حاشیه‌ترین و خبره‌ترین خبرنگاران این استان است.
یادم می‌آید در یکی از نشست‌های خبری که او را دیدم حال بسیار ناخوشی داشت؛ بعداً متوجه شدم به خاطر ضعف شدیدی است که به دلیل غذا نخوردن به او دست داده است؛ آنچنان ضعفی بر او حاکم شده بود که گویی ماری طویل بر بدن او می‌خزید.
زرگر همیشه با هر مشقتی که بود خود را به جلسات می‌رساند. اما گویا دیوار کوتاه‌تری از او پیدا نکرده‌اند و حال با 16 سال سابقه باید حرفه خود را رها کرده و بیکار شود. واضح است که در این سن نیز شغل دیگری نمی‌تواند پیدا کند و به همین راحتی، یک اشتباه از سوی مدیرعامل و سایر مدیران خبرگزاری ایرنا در سطح کشور باعث شده شخصی با چنین سابقه‌ای، بیکار شود.  
در کل کشور نیز به همین بهانه تعداد زیادی از خبرنگاران خبره و حرفه‌ایِ ایرنا، اخراج شده‌اند؛ خبرنگارانی که در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای، انواع سختی‌ها و مرارت‌ها را به جان خریده‌اند. امیدواریم این بلایی که بر سر زندگی حرفه‌ای زرگر آمد، حداقل برای دیگران تکرار نشود. 
این در حالی است که این خبرگزاری در دوره جدید به دست دولت مردمی افتاده است. انتظار می‌رفت با حضور این دولت، توجه بیشتری به اشتغال می‌شد، اما حال به بهانه تعدیل نیز تیشه به ریشه اشتغال زده است.
انتظار می‌رود مدیرعامل ایرنا در کشور در این اقدام خود تجدیدنظر کرده و اینچنین با زندگی خبرنگاران حرفه‌‌ایِ این خبرگزاری بازی نکند.
گفتنی است خبرگزاری دولت یکی از مجموعه‌های خبری اثرگزار در  سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای خبرنگارانِ حرفه‌ایِ زیادی است که تلاش‌های آنها در حوزه خبررسانی، قابل چشم‌پوشی نیست. 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا ظلم به این بنده خدا کرده اند اقای استاندار مدیر کل فرهنگ اقای امام جمعه جلوی این ظلم را بگیرید یه خانواده از نان خوردن افتاده
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

برای چندمین‌بار صحبت از برنامه مجلس برای استیضاح چند وزیر دولت مطرح شده است؛ این‌بار ...
1