تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۵۶۴۸۱
کبنا از شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد؛

مسکن ملی مددجویان کمیته امداد از دولت اسبق، سابق و فعلی بلاتکلیف است / بحث بر سر قوانین مسکن مهر مددجویان بهزیستی و کمیته‌امداد / حاجی‌زاده: به محرومین در مسکن ملی توجه جدی شود، اما ملاک قانون است / راستا: اقشار بهزیستی و کمیته امداد آورده اولیه ندارند / مظلومی: معاف هستند / چند نکته دلاری شهابی‌نسب

۳
مسکن ملی مددجویان کمیته امداد از دولت اسبق، سابق و فعلی بلاتکلیف است / بحث بر سر قوانین مسکن مهر مددجویان بهزیستی و کمیته‌امداد / حاجی‌زاده: به محرومین در مسکن ملی توجه جدی شود،  اما ملاک قانون است / راستا: اقشار بهزیستی و کمیته امداد آورده اولیه ندارند / مظلومی: معاف هستند / چند نکته دلاری شهابی‌نسب
کبنا ؛
جلسه شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجیزاده_ معاون عمرانی استانداری_ برگزار شد. مسکن ملی مددجویان کمیته امداد و جامعه هدف بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز (دوشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱) نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی‌زاده_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ و با حضور مدیران ارشد استان در سالن جلسات معاونت عمرانی با دستورکار مسکن ملی (نهضت مسکن ملی) برگزار شد و از مباحث مطرح شده این جلسه مسکن ملی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود.
قباد مبشری_ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد_ در این جلسه گفت: در مسکن مهر از دولت اسبق و سابق و فعلی پول مددجو را تأمین کرده‌ایم و افراد در حال قسط دادن هستند و شهرسازی هنوز تحویل نداده است.
مبشری گفت: آورده مددجو بر اساس قانون مشخص است، گفته شده نیاز نیست آورده 40 میلیونی را مددجویان کمیته امداد پرداخت کنند، ولی در استان‌ها این قانون اعمال نمی‌شود، در شهرستان لنده گفتند زمین بدهید، کمیته امداد خودش ساخت و ساز را انجام می‌دهد ولی زمین نداده‌اند.
مبشری اظهار داشت: در نهضت ملی مسکن 922 نفر ثبت کرده‌ایم ولی هیچ آماری و اطلاعاتی از انجام مراحل کار به ما داده نشده است.
نهضت ملی مسکن
وی گفت: در مسکن روستایی کار را شروع کرده‌ایم و از بنیاد مسکن و بانک‌ها برای همکاری در این زمینه تشکر می‌کنم.
مبشری بیان کرد: از بانک‌ها گلایه‌مند هستیم، برای بحث مسکن فرصت نداریم، بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.
مظلومی_ معاون اداره‌کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: 2029 خانوار تحت پوشش بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد فقط 130 خانوار سهم اولیه 40 میلیونی را توانسته‌اند پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: نامه آقای محمودزاده_ معاون مسکن و شهرسازی_ مشخص است که بر اساس آن گفته شده اقشار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از آورده اولیه معاف هستند.
نهضت ملی مسکن
همچنین حاجیزاده_ معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در پاسخ به مظلومی، گفت: ملاک ما قانون طرح ملی مسکن است، هر چیزی در این قانون نوشته باشد آن را اجرایی می‌کنیم. باید فعالیت‌ها را برای محرومین تسهیل کنیم، باید قشر آسیب‌پذیر در اولویت باشند، دستگاه‌های انتظامی و دولتی که کارکنانشان مشکل مسکن دارند، زمین بیاورند و برای کارکنان خود مسکن ملی ساخته شود.
ما جزء استان‌هایی هستیم که در طرح مسکن ملی خوب عمل کرده‌ایم ولی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود زمین هنوز وضعیت مطلوبی نداریم.
به بحث محرومین در مسکن ملی باید توجه جدی شود، هر چیزی در قانون آمده و در مورد آورده اولیه گفته شده، اجرا شود، اگر تبصره‌ای آمده که شهرسازی برای آورده اولیه کمک کند، اجرا شود، اگر دستگاه‌های حمایتی موظف به ارائه سهم اولیه هستند، قانون اجرایی شود.
محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: از اقشار بهزیستی و کمیته امداد 404 نفر ثبت نهایی شده‌اند که هیچ کدام از این افراد آورده اولیه نداشته‌اند. همچنین در قانون آمده است که بهزیستی و کمیته امداد باید آورده اولیه افراد تحت پوشش خود را تأمین کنند.
علی شهابی‌نسب_ رئیس سازمان برنامهریزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: تجربه‌ای که از مسکن مهر در شهرستان کهگیلویه داشتیم این بود که تسهیلات به موقع پرداخت نشد، سهم اولیه متقاضیان پرداخت نشد، با تورم مواجه شدیم، پیمانکاران درخواست خسارت کردند و حتی شکایت به شورای فنی ارجاع داده شد.
شهابی نسب گفت: مسکن ملی مشمول تعدیل پروژه‌های عمرانی نیست، بحث بر روی تسهیلات و سهم متقاضیان است، متقاضی سهم خود را به موقع بدهد، بانک‌ها هم تسهیلات را به موقع بدهند که طرفین متحمل ضرر نشوند، ساخت و ساز مشمول زمان نشود، الان دلار به 40 هزار تومان رسیده است، باید در چارچوب قرارداد کار تمام شود و متحمل ضرر نشود.
وی اظهار داشت: مسکن مهر تجربه‌ای به ما داد، ساختمان‌ها ایراد اساسی داشتند، نمای ساختمان را رنگ زدند، و ایراد داشت، ساختمان‌ها باید جوری ساخته شود که مردم هم راضی باشند، همچنین شهرسازی باید فضا‌های آموزشی و فرهنگی مناطق را هم درنظر بگیرد و فقط بحث ساختمان‌سازی نباشد.
نهضت ملی مسکن
محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه به اهمیت نظارت بر پروژه‌های مسکن ملی اشاره کرد و گفت: در مسکن ملی دهدشت بنیاد مسکن متولی است و کیفیت پروژه‌ها از سوی ناظرین بنیاد مسکن رصد می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: در برخی شهرستان‌ها بانک‌ها کند عمل می‌کنند، از بانک مسکن در طرح مسکن ملی تشکر می‌کنم، همکاری خوبی دارند.
راستا افزود: بیمه ساختمان و کارگران ساختمانی همراه با آورده اولیه باید صورت بگیرد که اهمیت زیادی دارد.
راستا در انتهای سخنان خود گفت: مشکل اصلی یاسوج تأمین زمین است که هنوز حل نشده باقی مانده است.
روح‌الله عمادی_ مدیرعامل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد _ نیز در این جلسه، گفت: ۱۶۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که ۲۸۸ واحد مسکونی مربوط به شهرستان گچساران است که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. به‌طور کلی میانگین پیشرفت مسکن ملی در استان ۴۰ درصد و میانگین‌کشوری ۲۵ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1