تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۵۶۱۲۵
پس از ۱۲سال؛

بی مهری به مسکن مهر شهرک بلکوی یاسوج + پاسخ مسوولان

۱
۰
بی مهری به مسکن مهر شهرک بلکوی یاسوج + پاسخ مسوولان
کبنا ؛بی‌مهری‌های مسکن مهر و سردرگمی ساکنانش همچنان در شهرک «بلکوی» یاسوج ادامه دارد حدود ۷۰ خانه مسکن مهر در این شهرک همچنان بلاتکلیف ر‌ها شده و صاحبان این خانه‌ها در شرایط اقتصادی و تورم کنونی مستأجر و بی‌سرپناه هستند.
به گزارش کبنا، احداث مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد قصه پر غصه‌ای دارد، پروژه مسکن مهر شهرک بلکو در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر مستثنی نبوده و با وجود گذشت ۱۲ سال از شروع عملیات احداث، نیمه‌کاره و بلاتکلیف ر‌ها شده و پیگیری‌های مکرر متقاضیان نیز تاکنون دردی را دوا نکرده است و هر چه به متولیان مربوطه و مسئولان استان مراجعه می‌کنیم قول امروز و فردا به ما می‌دهند.
قرار بود این واحد‌های مسکن مهر یک سال بعد از شروع عملیات احداث، تکمیل و در اختیار مردم و صاحبان آن‌ها قرار گیرند و حتی تمام هزینه این واحد‌ها را از مردم دریافت کردند، اما تاکنون واحدی تحویل داده نشد. در واقع هدف از ساخت مسکن مهر دوا کردن درد مردم بی‌سرپناه بود اما در این شهرک نه تنها دردی دوا نشد بلکه درد‌های آن‌ها مضاعف شد.
یکی از صاحبان این واحد‌ها به ایسنا گفت: تعداد واحد‌های در حال احداث مسکن مهر شهرک بلکو را ۳۰۶ واحد در قالب ۵۱ بلوک ۶ واحدی در سه طبقه و با ۸۰ متر زیربنا مطرح کرد که از شهریور سال ۸۹ شروع شده بود و تعطیل شدن پروژه در مقاطعی منجر به طولانی شدن روند احداث و کُند شدن واگذاری به متقاضیان شده است.
وی افزود: به ما مبایعه نامه دادند که خانه‌هایمان را در اسفند ۹۸ به ما تحول دهند و طبق مبایعه نامه درصورتی که یک ساله و به موقع تحویل ندهند به ازای هر سال جریمه شوند اما به هیچ کدام از تعهدات‌شان عمل نکردند و تا کنون خبری از خانه‌هایمان نشد و تنها اسکلت خالی مانده است که بعضا فرسوده هم شدند.
یکی دیگر از صاحبان مسکن مهر تأکید کرد: از مسئولان استانی و کشوری از جمله آقای استاندار و آیت الله رئیسی انتظار داریم که ما را از سردرگمی در بیاورند و ما را نجات دهند.
یکی دیگر از صاحبان امتیاز پروژه مسکن مهر شهرک بلکو با بیان اینکه در سال ۸۹ قراردادی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای احداث مسکن مهر بلکو منعقد شد، گفت: در حالی که قرار بود این واحد‌ها یک ساله به متقاضیان تحویل داده شوند اما با گذشته ۱۲ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.
وی افزود: وام ۲۵میلیون تومانی مسکن مهر که برای احداث هر کدام از واحد‌های این پروژه به سازمان همیاری شهرداری‌های استان پرداخت شد به دلایل نامعلوم برای ساخت این مسکن‌ها استفاده نشد و مالکان همچنان داریم ۱۰۰ قسط وامی را که خانه‌ای برای آن‌ها ساخته نشده را می‌دهند.
بابکان پور، مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: در نشست هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان قرار شد که دو قطعه زمین این سازمان فروخته و این واحد‌های مسکن تکمیل و تحویل صاحبان آن‌ها شود.
همچنین سجاد کاشانی_ سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: قرار است که جلسه هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان فردا دوشنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۱ تشکیل و وضعیت این تعداد واحد مسکن مهر تعیین تکلیف می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر۶۵
India
بله جناب بابکان
اگر این دوقطعه زمین سازمان همیاری بفروشه
فقط خرج دفتر جنابعالی و معاونت عمرانی رو نمیده
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1