تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۵۵۶۷۹
جام جهانی 2022 قطر؛

جادویی دیگر از خورشیدی که غروب نمی‌کند؛ کسی را با مسی قیاس نکنید، لطفا!

۱
۰
جادویی دیگر از خورشیدی که غروب نمی‌کند؛ کسی را با مسی قیاس نکنید، لطفا!
کبنا ؛لیونل مسی بازهم نشان داد سن و سال برایش هیچ اهمیتی ندارد و در آستانه‌ی بازنشستگی هم رکوردها را یکی پس از دیگری در هم می‌شکند.
به گزارش کبنا، یک گل، یک پاس گل و یک اثر مستقیم روی گل دیگر. تکراری‌ترین اتفاق ممکن بازهم رخ داد. مسی با اعجاز خود در ۳۵ سالگی آرژانتین را یک گام دیگر به شکستن طلسم ۳۶ ساله نزدیک‌تر کرد.
بهترین گلزن (در کنار امباپه)، بهترین پاس گل‌دهنده (در کنار گریزمان)، بیشترین خلق موقعیت، بیشترین شوت، بیشترین انتخاب به عنوان بازیکن برتر یک مسابقه و .... این‌ها همگی توسط یک بازیکن ۳۵ ساله رقم خورده است. او رکوردها را مثل آب خوردن در هم می‌شکند و از مرتکب شدن این فعل شیرین خسته نمی‌شود.
بهترین گلزن تاریخ آرژانتین در جام‌های جهانی، ارسال‌کننده‌ی بیشترین پاس گل، گلزنی در همه‌ی مراحل جام بیست و دوم، بیشترین اثرگذاری (گل و پاس گل) در این جام و در طول تاریخ. مسی پس از بازی با کرواسی از رکوردهای جدیدش رونمایی کرد و احتمالا پس از دیدار بعدی نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد.
به نحوه‌ی بازی لئو دقت کنید. سرعتش کم شده و دقت شوتزنی‌اش همانند سابق نیست اما توانسته با نواقصش کنار بیاید و کاری کند که آنها اصلا به چشم نیایند. او در جدال با هلند، فرنکی دی‌یونگ و ناتان آکه را بارها آزار داد و هر ۲ گل آرژانتین را پایه‌گذاری کرد و به ثمر رساند. برابر کرواسی نوبتِ نابود کردن یوسکو گواردیول بود و خط میانی پرستاره‌ی بلیزرها بود. همان تیمی که برزیل را با همه‌ی ستاره‌هایش از جام بیرون کرده بود. مدافع ۲۰ ساله‌ی کرواسی که در این جام درخشیده بود و مورد توجه رئال مادرید قرار گرفته بود در جدال با شماره‌ی ۱۰ آلبی‌سلسته یک تماشاگر محض بود. مسی از لحاظ بدنی کاملا برابر او دستِ پایین را داشت اما با تغییر مسیرهای ویران‌کننده و ایجاد شوک‌های عالی در بهترین زمان ممکن، گواردیول را سه بار در جریان مسابقه تسلیم کرد که یکی از آنها تبدیل به گلی بی‌نظیر شد.
لئو برای فرار از دست خیل عظیم بازیکنان حریف که به سمت او یورش می‌آورند مدتهاست دور از دروازه بازی می‌کند. اگر دقت داشته باشید در ۲، سه سال اخیر اکثر گل‌های لئو روی شوت‌های بیرون محوطه‌ی جریمه بوده است و آمار پاس‌ گل‌هایش بسیار بیشتر شده‌اند. او در محدودیت‌ها، می‌درخشد و تفاوت‌ها را رقم می‌زند.
جادویی دیگر از خورشیدی که غروب نمی‌کند؛ کسی را با مسی قیاس نکنید، لطفا!
لئو در زمانه‌ای که تاکتیک حرف اول و آخر را می‌زند و ستاره‌ها دیگر قادر نیستند به تنهایی ماموریتی غیر ممکن را ممکن کنند، توانسته آرژانتین را یک‌تنه تا فینال بالا بیاورد. آلبی‌سلسته نسبت به دیگر تیم‌هایی که مدعی قهرمانی در این جام بودند و اکثرشان وداعی زودهنگام با جام داشتند، مهره‌های کمتری دارد و از یک سو توقع قهرمانی هم از آنها می‌رفت. همین مساله کار را برای اَبَر ستاره‌ی باشگاه پاریسن‌ژرمن سخت‌تر کرده بود اما او برای موفقیت به بقیه محتاج نیست. یک‌تنه از بازیکنان متوسط، بهترین بازی را می‌گیرد و آنها را در آستانه‌ی فتح بزرگترین جام قرار می‌دهد. قهرمانی یا عدم قهرمانی در فینال چیزی را تغییر نخواهد داد. او ماموریت غیر ممکن را ممکن کرده است.
مسی کارهایی را انجام می‌دهد که بازیکن دیگری توانایی انجامش را ندارد. او حالا در ۳۵ سالگی هم می‌تواند از این دست کارها را انجام دهد تا به همگان یک مرتبه‌ی دیگر نشان دهد مقایسه کردنش با هر بازیکن دیگری در هر دوره‌ای اشتباه محض است. او قریب به ۲۰ سال در بالاترین سطح بوده و خودش را همچنان در این سطح نگه داشته است. او بر نواقص فیزیکی‌اش غلبه کرده و غلبه می‌کند. او از ساده‌ترین توپ‌ها جدی‌ترین موقعیت‌های گل را می‌سازد. او در عین فروتنی دشمنانش را یکی پس از دیگری از پا درمی‌آورد و آنها را به تحسین وامی‌دارد. او رکوردها را در اوج بی‌تفاوتی در هم می‌شکند و نشان می‌دهد شبیهی نداشته و ندارد.
پس از بازی مسی لذت ببرید و کسی را با او مقایسه نکنید؛ حتی اگر او را دوست ندارید.
جادویی دیگر از خورشیدی که غروب نمی‌کند؛ کسی را با مسی قیاس نکنید، لطفا!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لابی های صهیونیست همه تلاششون را کردند مسی جانشان برود فینال و رونالدو نرود حمایت از مظلوم هم هزینه دارد
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1