تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۴۵۵۱۶۴
سید علی عباس محدث، جامعه شناس در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

فارغ التحصیلان سیاسی ما در کارگاه‌های بلوک‌زنی و مرغ‌فروشی کار می‌کنند، بعد نمایندگان از ادارات دیگر فرماندار و بخشدار و... ‌معرفی می‌کنند / دولت باید ساختار مدیریتی خودش را اصلاح کند و به خواسته‌های مردم توجه کند/ متأسفانه دولت فعلی دربست حیاط خلوت نمایندگان شد / تفاوت نخبگان با مدیران و کارگزاران سفارشی، در پاسخگویی است

۶۴
۱
فارغ التحصیلان سیاسی ما در کارگاه‌های بلوک‌زنی و مرغ‌فروشی کار می‌کنند، بعد نمایندگان از ادارات دیگر فرماندار و بخشدار و... ‌معرفی می‌کنند / دولت باید ساختار مدیریتی خودش را اصلاح کند و به خواسته‌های مردم توجه کند/  متأسفانه دولت فعلی دربست حیاط خلوت نمایندگان شد / تفاوت نخبگان با مدیران و کارگزاران سفارشی، در پاسخگویی است
کبنا ؛در هر جامعه‌ای باید باب گفت و گو باز باشد تا مسائل به شکل عادی حل شوند، اما زمانی که گفت و گو حذف شود، افراد نمی‌توانند درباره مسائل مختلف با هم گفت و گو کنند، یا اگر رسانه‌ها نتوانند صدای جامعه باشند، مشکلات به شکل‌های مختلف؛ اعتراض، خشونت و... بروز می‌کنند. در خصوص شرایط فعلی، موضوع گفت‌وگو، نخبگان، معیشت و نحوه مدیریت در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد پایگاه خبری کبنا نیوز تصمیم گرفته که با چهره‌های مختلف کشوری و استانی پیرامون مسائل مطرح شده گفت‌وگو‌هایی را ترتیب دهد تا همچون گذشته به رسالت اصلی خود، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمل کرده باشد. تاکنون با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی محمد بزرگواری، نماینده سابق مجلس، علی خرامین، عضو هیئت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و نادر منتظریان، فعال سیاسی اصولگرا، سیدنعمت اله صدوقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، کوروش فتحی، مدرس دانشگاه، محمد مهدی روشنفکر، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت‌وگوهای را انجام دادیم. در ادامه گفت‌وگوی کبنا نیوز با سید علی عباس محدث، جامعه شناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی را در ادامه می‌خوانید:
چه تعریفی برای نخبگان (در گرایش‌های مختلف علمی) دارید؟
نخبه یا اصطلاحاً الیت، تعریفی دارد و نخبگان افراد خاص هستند. کسانی با قابلیت‌های فکری و عملی و توانمندی‌هایی که از عهده حداکثر افراد جامعه بر نمیاد. در عصر ما که عصر انفجار اطلاعات است، واژه‌هایی چون بارش افکار شکل گرفت و تعاریف جدیدی از «باسواد بودن» را سازمان ملل ارائه داد و به معنای واقعی دستاورد‌های علمی جهان از حالت انحصاری به شیوه‌ای مبادله گونه، توسط‌اندیشمندان و فرزانگان فکری جهان، به خریداران و حاکمان سیاسی فروخته می‌شود، نخبگان هم تعریف واقعی خودش را پیدا کرده است. نخبه کسی با توانمندی‌های منحصر به فرد و قابلیت‌هایی که حداکثر جامعه از آن بی‌بهره هستند، تعریف شده است.
با این تفاسیر، نخبگان معیار شعور و درک مدیران و کارگزاران جامعه را تعیین می‌کنند. گرچه در کشور‌های توسعه نیافته و یا در حال توسعه، نخبگان فاصله و مرز مشخصی با دیگران ندارند و اصلأ جایگاهی در نظام مدیریتی و حاکمیت برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود، اما بدون شک، پسرفت‌ها و چالش‌هایی را در ساختار‌های جامعه را عامل هستند. مثلاً در حوزه اقتصادی، شاهد تورم بالا، عدم خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی، صنعتی، فرهنگی، فنی و مهندسی که منابع اولیه‌اش موجود است، کاهش منابع آبی، ضعف در کاهش بیکاری و عدم سیاست‌گذاری‌های علمی در تولید ملی و ناتوانی در دست‌یابی به بازار‌های جهانی و عدم استاندارد‌سازی در محصولات و دیگر مسائل گوناگون، یا در حوزه اجتماعی، رشد آسیب‌های اجتماعی، کاهش اعتماد اجتماعی، از دست دادن اعتبار و سرمایه مردمی، افزایش جامعه هدفِ نهاد‌های خدمات رفاهی که مبین شکاف طبقاتی، فقر مردم و جامعه است و...، در حوزه فرهنگی، بی‌تفاوتی نسبت به سرمایه‌های معنوی و دینی، عدم پذیرش الگو‌های فرهنگی و اعتقادی توسط نسل جوان، بی‌کیفیت بودن برنامه‌های آموزشی، هنری، ورزشی و سنتی، نابرابری در توزیع خدمات و امکانات فرهنگی در سطح جامعه، و دیگر عوامل. و همچنین در حوزه سیاسی هم که دیگه همه داریم محدودیت‌ها و چالش‌های سیاسی که برخی یا اختلاف عمیق جهان با اعتقادات ما است و یا بی‌تدبیری برخی از جناح‌های سیاسی در کسب اعتماد جهان است. اینجایه که عیار نخبه کشی و تقابل سودجویان و منفعت طلبان با نخبگان، مشاهده میشه.
پس نخبه را ناجی مردم و میهن می‌دونم. کسی که تدبیر دارد، کسی که بحران‌ها را می‌فهمد، مسائل را می‌داند و در پرتو آینده پژوهی جهان و همسان با رویکرد‌های توسعه طلبانه، مسیر را تندتر از زمان و مطمئن‌تر از مدیران سنتی و وابسته، طی می‌کند. با این تعاریف، نگاه کنید به اکثریت وزرا، استانداران و مدیران، چند درصد مدیران فعلی با جایگاه خودشون همخوانی دارند؟
ضمن اینکه معتقدم، تفاوت نخبگان با مدیران و کارگزاران سفارشی، در پاسخگویی است. در بیان ظرأفت‌هایی از تدبیر و‌اندیشه و عقلانیت و پیشرفت است. اصلاً، تحول‌گرایی بالاترین خدمت نخبگان به جامعه امروزه.
شما ملاحظه کنید، در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تغییر استاندار، کسی را با حداکثر خصلت‌های مدیریتی و البته با ایراداتی که خاص جامعه ما است، بر می‌دارند و دولت آیت الله رئیسی کسی را معرفی کرده که ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی را نمی‌داند. چگونگی انتخاب مدیرانِ استانداری، از معاون سیاسی تا سطوح پایین‌تر، بیانگر این است که انگار رئیس جمهور عملاً به دنبال رکود اقتصادی و بن بست سیاسی و بی‌توجهی به مردم استان بوده است.
به عنوان کسی که هشت سال در نقد دولت آقای روحانی مطلب نوشتم و از طرفی از آیت الله رئیسی حمایت کردم و همچنین اکثریت چهره‌های وزین اصلاح طلب و اصول گرا و انقلابی را می‌شناسم عرض می‌کنم که حداقل این وضعیت مدیریتی در استان ما شایسته مردم نیست. چرا که اگر آقای رئیسی منصفانه فقط همین اظهار نظر استاندار ما که گفته بود می‌توانیم برای جام‌جهانی، به قطر دام بفروشیم، را خوانده باشد، متوجه عمق خیانت به این مردم و تداوم این روند خواهد شد. یا در کهگیلویه اوج بی‌تدبیری را در فرماندار اونجا از روزی که اومده شاهد بودیم و تا الان ۴ نفر فقط بخاطر بی‌درایتی از دست دادیم. این‌ها نشان می‌دهند که در شعارِ گول زننده تعامل و همگرایی دولت و مجلس، چقدر فضای مدیریتی جامعه ما از نخبه و نخبگان خالی است.
چرا جریان‌های فکری و مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد، هیچگاه از نخبگان در سطوح مدیریتی استفاده نمی‌کنند؟
مسلماً تحول هزینه داره. مگر نمایندگان به غیر از قانونگذاری در مجلس و نظارت بر دولت وظیفه دیگری دارند؟
کجا دیدیم که قانون متقن و واضح را بدون تبصره‌هایی که بشه از زیر قانون در رفت، وضع کرده باشند؟ کجا دیدیم که بر دولت نظارت بکنند؟
تا بوده این بوده که کل مجلس اصلاح طلب و اصولگرا حافظ منافع دولت‌های خود بودند، بی‌کم و کاست. بروید در دستگاه‌های دولتی ببینید چه تعداد نیرو‌های ناتوان، ناکارآمد، ‌فامیل و بی‌سواد را دولت قبل و دولت قبلتر و قبل‌تر وارد ادارات کردند. بدون آزمون، بدون گزینش و بدون بررسی صلاحیت‌های علمی.
یا در همین استانداری، فارغ التحصیلان سیاسی ما دارند در کارگاه بلوک زنی و مرغ فروشی کار می‌کنند، بعد نمایندگان از ادارات دیگر مخصوصاً آموزش و پرورش، کسانی را به عنوان فرماندار و بخشدار و... ‌معرفی می‌کنند و بکار می‌گیرند. چرا؟
برای اینکه نماینده بتواند کسب رای کند و خودشان هم سابقه و رزومه بگیرند. برای اینکه می‌خواهند اصطلاحاً بین مجلس و دولت تعامل برقرار باشد. برای اینکه نماینده می‌گوید می‌خواهم از طریق افراد مطمئن امورات مردم را پیگیری کنم و خواسته‌هایشان را انجام بدهم. می‌دانند مردم مورد نظر نماینده صرفاً حامیانش هست و لاغیر!
اما باز هم اصرار دارد که باید فرد مورد نظر خودشان بکار بگیرد. فرقی ندارد کی باشد، هر کس با هر میزان درایت و تعلق خاطر به مردم و نظام و انقلاب که باشد. هرکس با هر میزان هوش و نبوغ و شایستگی و توان مدیریتی که باشد.
بنابراین، در چنین آشفته بازاری انتظار استفاده از نخبگان عملاً خوش باوری است. مشاور جوانان، مشاور فرهنگی، مشاور ایثارگران، مشاور بانوان، مشاور روستائیان، مشاور.... ، این‌ها همه سیاه نمایی برای فرار از مطالبه‌گری است. اگر زمانی نخبگان در رأس مدیریت‌ها باشند یا در تصمیم‌گیری‌ها مؤثر واقع بشوند، قطعاً معرکه جناح بازی‌ها را نخواهیم دید. حضور افراد بی‌کفایت را به عنوان نماینده و استاندار و فرماندار و مدیرکل و رئیس و تصمیم گیرنده مدیریت‌ها، نخواهیم داشت. ولی همه هم می‌دانیم که اگر نخبه‌ها را جذب کنند، برایشان هزینه دارد و مهمترین هزینه آن نیز، طرد شدن از مدیریت‌ها و نجات مردم است.
بهره‌مندی از دانش نخبگان در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی را، الزامی می‌دانید یا اختیاری؟
قطعاً الزامی. هرچه این روند را به تأخیر بیاندازند، برای پیمودن راه توسعه دیر می‌شود. امروز جهان بر پایه آینده پژوهی که قرن‌ها پیش صورت داده‌اند پیش ‌می‌روند ولی متأسفانه در کشور ما بیشتر برنامه‌ها یا روزمرگی است و یا کسانی دارن مدیریت می‌کنند که کمترین سنخیت را با قانون و برنامه‌ریزی و انجام کار سودمند ندارند و زندگی را بر مردم سخت کرده‌اند. در استان کم برخورداری مثل استان ما که یا پایلوت طرح‌های نسنجیده و از قبل شکست خورده هستیم و یا محل تمرین مدیران سفارشی و خطا سنحی آن‌ها است.
و لذا استفاده از نخبگان الزامی است. کشور ما بر مدار بسیاری از قابلیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری و سودآور است. از راه‌های زمینی و دریایی و هوایی، خاص‌ترین و کوتاه‌ترین راه ارتباطی با قاره‌های مختلف جهان را داریم. فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را داریم که تمام سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی ما را برای جامعه‌پذیری و اعتلای دین باوری مردم دارند. جوامع کوچکی به نام اقلیت‌ها و اقوام داریم که حاشیه امنیت ملی، تمامیت ارضی و پایگاه قابل اعتمادی برای مملکت و مردم هستن. با این وجود آیا به غیر از دانش نخبگان و استفاده از پتانسیل عظیم فرزانگان و نخبگان، راهی برای برون رفت از این چالش‌های ملی و بین‌المللی داریم؟
متأسفانه گرفتار بد درد مزمنی شدیم که هیچ اراده‌ای برای درمانش در دولت‌ها وجود ندارد. خودمحوری، منفعت طلبی، فرار از پاسخگویی، نامحرم دانستن مردم، جناح محوری و سیاسی بازی‌های مجلس و دولت از مهمترین عوامل فرار نخبگان و رشد سرطانی مدیران نالایق و نااهل بوده است. تنها راه نجات این مردم هم توجه به قانون و مردم است.
فرار از پرداخت مالیات‌ها، تخریب منابع طبیعی، زمین‌خواری و کوه خواری و تولید کالا‌های غیر استاندارد، عدم محاکمه مدیران صنایع خودرویی و ده‌ها موارد دیگه از مهمترین نتایج تداخل قوا بویژه دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران است. پس راه نجات از این مصائب واگذاری امور به نخبگان است. باید سرعت تحولات مدیریتی و نگاه به افق‌های روشن آینده را از عینک نخبگان ببینیم که فعلاً مدیریت‌ها بویژه در این دولت نه تنها از نخبگان بلکه از افراد موجه و علمی و انقلابی خالی خالی خالی شده است.
 آیا چگونگی انتخاب مدیران با هماهنگی و تعامل با نمایندگان می‌تواند در محرومیت بیشتر از گذشته استان مؤثر باشد؟
مسلماً خیر؛ اصلاً مصیبت‌های امروز نتیجه این معامله گری‌ها به نام تعامل بین نمایندگان و دولت است. محرومیت ما زاییده این نطفه مزبله به نام تعامل است. مدیری را که آقای نماینده برای ابقا و انتصابش یقیه چاک کرده، عمامه به زمین‌زده، گلو پاره کرده، خود را پاسخگو می‌بیند؟ این مدیر ملزم به خدمات‌رسانی به مردم است؟ این مدیر به غیر از تخلف و انحراف از معیار قانونی و ضوابط اداری، چیزی می‌فهمد؟
این گسست اجتماعی که امروز لیدرشان، برخی از هنرمندان و ورزشکاران بیسواد شده است، نتیجه تصمیم‌گیری‌های غلط نمایندگان و انتخاب مدیران ضعیف و ناکارآمدی است که از تبرهٔ نمایندگان درآمده‌اند. شما کافیه از استاندار تا معاون سیاسی و مدیران تمامی دستگاه‌های استانی و شهرستانی این دولت را فقط با قبلی‌ها مقایسه علمی، عقلی، شخصیتی، مدیریتی، تجربی و سوابق رزومه‌ای بکنید. روزی که آقای تاج گردون از مجلس رأی عدم صلاحیت گرفت را یادتون هست؟ به محض اخراج از محلس، ‌یه تعدادی از مدیرانِ آویزان به‌ایشان از فردای همان روز سرکار نرفتند. چون تنها صلاحیتی که برای اپن جایگاه‌ها داشتند فقط و فقط حضور آقای تاجگردون بود و بس. الان هم که دیگه بدتر. به نظر شما آقای روشنفکر و حاج آقای موحد چه قرابت و شناختی و درکی از آقای عبدالملکی داشتند که در روز تأیید صلاحیت‌ایشان از تفکر و درایت و صلابت‌شان نطق کردند؟ فقط برای بهزیستی و اداره کار و تعاون بودند. همین.
در ارزیابی تخصصی عملکرد زیرمجموعه‌های وزارت کشور، جایگاه استانداری ما به ته جدول ارزیابی شاخص‌ها رسید، آیا نماینده‌ای که این مصیبت را بر استان تحمیل کرده و به تبع آن آدم‌های بی‌دست و پا را بر مسند‌های مختلف گماشته، از این جایگاه آخر استان ما نگران شد؟ اصلاً براشون مهم بود؟ اصلاً مصلحت مردم را در نظر دارند؟ تا به حال شنیدید که بگن نماینده‌ای از استان ما به خاطر ضعف فلان دستگاه اداری، وزیر مربوطه را برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده؟ بازهم عرض کنم که این سناریوی تعامل و مصلحت‌اندیشی نمایندگان با دولت در استان، مربوط به الان هم نیست ولی افتضاح‌ترین شکل آن الان صورت گرفته است که نمایندگان شبه انقلابی مست دولت شده و مدیران بویژه استانداری را پاتوق یارگیری و سالن جلسه‌ی انتصابات خود کرده‌اند.
 چه سخنی با جامعه‌ای که وضعیت موجود (مثلاً مدیریت حال)، را نمی‌خواهد، دارید؟
بدترین شکل آسیب‌های اجتماعی اینه که تبدیل به مسائل امنیتی بشوند. الان دیگه همه مردم آسیب‌ها و ناکارآمدی‌ها و وضعیت بد مدیریت را می‌بینند و سخت تحمل می‌کنند. به نوعی اکثریت قریب به اتفاق مردم از این عملکرد دولت که مجلس هم در آن دخیل است، نگران و معترض هستند. از این وضعیت هم عده‌ای خودباخته و خائن و ضد انقلاب سوءاستفاده کرده و هر روز از مردم و نیروی انتظامی و بسیجیان کشته می‌شود. نه در مجلس و نه دولت هیچ اراده‌ای برای عبور از این بن بست‌ها نمی‌بینم. جامعه اگر بخواهد برای آینده تصمیم‌گیری بکند، به شکل دیگه‌ای تصمیم خواهد گرفت که به نفع هیچ کس نخواهد بود. هرچند تعلقات عقیده‌ای، فکری، عملی و پایبندی‌های ارزشی که ما با این نظام دارند، مانع اتفاقات بدتر می‌شود. متأسفانه اکنون حل این بحران‌ها نه برای مجلس اهمیتی دارد و نه در توان این مدیران هست. فعلاً که به نظرم جامعه داره کار خودشو انجام می‌ده، یعنی اون جایی که باید دفاع کنن، در ایامی مثل ۱۳ آبان نشون دادن، یا در پاسداشت شهدا نشون دادن که چقدر وفادار به نظام و انقلاب و رهبری و آرمان‌های امام و شهدا هستن. آنچه دردآوره بی‌تفاوتی و حیران زدگی دولت و مجلس است که با وجود این مدیران و کارگزاران بی‌انگیزه و بی‌برنامه، طبیعی است.
ب) چه سخنی با نمایندهٔ دولت دارید؟
قطعاً منظورتون در استان هست که باید عرض کنم، اونی که باید بفهمد، نمایندگان و دولت هستند که نمی‌خواهند متوجه بشوند. این‌ها متأسفانه نتیجه رای خودمان بوده یا بهتر بگم، اکثریت خود مردم بودند که البته تجربه اعتراض قانونی برای مخالفت با حضور چنین افرادی را ندارند. به هر حال این مملکت در ۴۳ سال گذشته به انحاء مختلف در معرض دشمنی‌های مخالفان بوده و کم هم توان نداده. من هم مثل اکثریت جامعه دانشگاهی و حتی مردم، از توان مدیران برای حل مشکلات موجود ناامیدم. از اینکه اراده‌ای هم برای حل مصائب موجود نیست، یقین دارم. از اینکه مردم هم با وجود این نمایندگان و مدیرانِ مانع توسعه و پیشرفت، بهبود زندگی و کیفیت زندگی نخواهد داشت نیز‌ایمان کامل دارم، اما تنها توصیه‌ام اینه که اگر مدیران استانی و شهرستانی ما به مکتب مولا علی(ع) اعتقاد دارند و اگر می‌فهمند که نامشان در صفحات تاریک مدیریت استان ثبت خواهد شد، به این سخن مولا علی(ع) توجه کنند که فرمود، مسئولیت‌ها،‌امانتهای بسیار مهمی هستند که باید به اهلش سپرده شود. آنان که بدون داشتن شایستگی‌های لازم، خود را در مقام اداره قرار می‌دهند یا آن‌هایی که افراد را بدون شایستگی‌های لازم برای اداره امور می‌گمارند، بالاترین خیانتها را مرتکب شده و سبب هلاکت خود و دیگران می‌شوند و در دنیا و آخرت مبغوضند، پس خیانت خود را ادامه ندهند و گرنه بمانند که بی‌تفاوت‌تر از این نمایندگان و مستأصل‌تر از این استاندار برای کسب رزومه نمی‌بینند.
عواملی دخیل هستند تا جامعه به حالت اعتراض درآید؟ چرا؟ راهکار چیست؟
به نظرم مسائلی از قبیل فاصله طبقاتی، بی‌عدالتی در توزیع خدمات، نابرابری در دست‌یابی به منابع مشترک، کارگزاران فاسد و بی‌کفایت، خیانت به بیت المال، بی‌توجهی به نیاز‌های مردم، یکی شدن جیب مسئول و خزانه دولت و گسترش و عادی شدن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار مؤثرند.
مردم مشکلات را با تمام وجود می‌بینند، نه که حس بکنند، نه اینکه شنیده باشن، نه اینکه برداشت ذهنی‌شان شده باشه، بلکه می‌بینند که مثلاً فرزند فلانی بدون کمترین ارجحیتی نسبت به بچه خودش در فلان اداره بکار گرفته شده. حالا اعتراض داره. می‌بینه که بازار نابسامانه و توان اداره زندگی را نداره اعتراض داره. می‌بینه که ازدواج فرزندش و اشتغال و مسکن و تأمین ابتدایی‌ترین نیاز‌های رفاهی فرزندش و خانواده را ندارد، اعتراض دارد. می‌بینه که بیش از ۳۰۰ هزار جوان نخبه را برای انقلابش تقدیم کرده و مدیریت‌ها در قامت آن شهدا نیستند!!
چرا؟
چون هیچ تناسبی بین ارزش‌های اجتماعی و نیاز‌های اقتصادی و خواسته‌های مردمی و وعده‌های نمایندگان و دولتمردان و واقعیت‌های فرهنگ ایرانی _ اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا با این وضعیت موجود مدیریت کشور وجود ندارد. آیا مردم گفتنن که با دین و سپاه و بسیج و نماز و... مخالف هستند؟ مسلماً نه. اکثریت مردم در تهیه حداقل نیاز‌های رفاهی محروم مانده‌اند. بهتر بگم، در تأمین حداقل ضروریات زندگی ناتوان هستن. جامعه فقرا به شدت داره بیشتر میشه، این‌ها را نمایندگان و دولتمردان می‌فهمند؟ نه
فرض کنید در استان ما و در هر اداره‌ای حداقل ۵۰۰ نفر کارمند وجود دارد، اون مسئول سفارشی که دولت تقدیم نماینده کرده و بر مسند استانداری، معاون سیاسی، فرمانداری و مدیریت ادارات نشانده است، مال این حرفا نیستن. در ارزیابی عملکرد تخصصی دستگاه‌های دولتی از استانداری تا بقیه، در سطح کشور جز استان‌های ته جدول هستیم، مردم این مصیبت را می‌بینن ولی هیچ اراده‌ای برای حل آن نمی‌بینن. یقین دارن که نیست ولذا اعتراض می‌کنن. شبیه این می‌مونه که ۵۰۰ نفر سوار بر هواپیما نشستن، بعد خلبان‌ یه آدم دیونه باشه. خب مردم اعتراض می‌کنند. ضمن اینکه این روزا در رسانه‌ها تقریباً اکثر مقالات و یادداشتها و سخنان از حالت تقابلی دراومده و همه متفقاً دارند وضعیت موجود را نقد می‌کنن. من به آقای رئیس جمهور گفتم که در استان ما، دخالت در انتخاب مدیران از مهمترین ضعف‌های مدیریتی قبل بوده، ولی متأسفانه دولت فعلی دربست حیاط خلوت نمایندگان شد. گفتم مدیران ضعیف دارن آمارنویسی پشت میزی می‌کنند و برای شما ارسال می‌کنند، اما آمارگرایی مدیران در این دولت بدتر شد. گفتم که راه دانشگاه و چگونگی خدمات‌رسانی دولت بویژه در حوزه اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی بسته است، بدبختانه این دولت شش قفله‌اش کرد. گفتم که رسانه‌ها هرچه نقد بنویسند طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نباید در راهرو‌های دادسرا باشن و منع بشن، ولی این دولت مهمترین رسانه آزاد و فراجناحی استان یعنی سایت کبنا نیوز را از حضور در جلسات منع کرده بود.
هرکدام از این‌ها برای اعتراض مردم نه تنها کافیه بلکه متأسفانه بحران آفرین هم شده.
من فکر می‌کنم که بهتره دولت‌ یه مدتی از گفتار درمانی کم کنه و به این ضرب المثل معروف توجه کنه که«از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید».
نخواستیم عدالت اجتماعی، حداقل به همون شرایط قبل برگردیم. اگر آقای روحانی می‌گفت خواب بودم و شنبه بیدار شدم که اوضاع تغییر کرده یا به وزیرش می‌گفت تو برو بشین رو صندلی، جدت فاطمه زهرا(س) کمکت می‌کنه، حالا هم این‌ها هیچی نگن و سکوت مطلق بکنن، امام زمان(عج) خودش هست. تا الان بوده، از این به بعدش هم هست.
یکی از دوستان که گاهی با آقای رئیس جمهور هم ارتباط داره، چندماه بعد از انتصاب استاندار و پس از انتخاب اولش یعنی معاون سیاسی استانداری، ازم پرسید که بعد از آمدن رئیس جمهور در استان تون، اوضاع بهتر شد؟ بیشتر مدیریت استاندار مد نظرش بود.
گفتم‌یه تاجری می‌خواست بره سفر طولانی، به شیخ محله گفت که همسر من جوان هست و غفلت‌ها بسیار وجود داره، شما مواظب خانم باشین که خطایی نکند اگر خدای ناکرده تخلفی کرد، بر دامن او‌  یه خطی به ازای هر خطایش بکشید تا من برگردم.
بعد از دو سه ماه تاجر نامه‌ای برای شیخ نوشت که؛
کاری نکند زهره که ننگی باشد
بر دامن او نیل رنگی باشد
این زن هم که مشکلات بسیاری درست کرده و شیخ را هم خیلی عصبانی کرده بود در پاسخ تاجر نوشت که؛
گر در سفر خواجه درنگی باشد
تا ماه دگر زهره پلنگی باشد
حالا حکایت این چندماه استان ما شده، به آقای رئیس‌جمهور سلام برسون و بگو که سعی کن در سفرتون درنگی نباشد.
دولت باید ساختار مدیریتی خودشو اصلاح بکنه. به خواسته‌های مردم توجه کنه، شعار‌های انتخابی خودشون را مرور کنن، وضعیت مردم قبل از این دولت را یادآوری کنن و مهمتر از همه؛ افراد کارآمد و مؤثری که تخصص و تجربه و درکی از مشکلت جامعه و مردم دارند را منصوب کند. نظارت‌ها را به افراد صالح و مجرب و خبره بسپارد و بازخورد خدماتش را نه با آمار‌های صوری بلکه باید مردم در زندگی خودشون لمس کنند.
دیگر اینکه باید رابطه با مجلس تحت عنوان تعامل، تسامح، همگرایی و انسجام را قطع کند‌. بخدا خطر دخالت مجلس در مدیریت‌ها بسی افزون‌تر از خطر آمریکا است. آمریکا را می‌دانیم اگر بیاید چه می‌کند ولی دخالت مجلس را لمس می‌کنیم که چه کرده است. تفکیک قوا و استقلال قوا از مهمترین خواسته‌های مردم است. دلسوزان این نظام در لباس فکری اصلاح طلب و اصول گرا و انقلابی کم نیستند. بنابراین نخبگان را این دخالت‌های غیرضروری مجلس در ارکان دولت، فراری و. بلکه طرد کرده‌اند.
یه توصیه همیشگی هم هست که مردم هم مثل ۴۳ سال گذشته مدارا کنن. همدیگر را به ویژه اقشار ضعیف‌تر جامعه را حمایت کنن. واقعاً نباید همدیگر را فراموش کنیم. مردمی که در جنک تحمیلی در کنار هم بودن، در سازندگی با هم بودن، در مناسبات مهم سیاسی و اجتماعی و مذهبی در کنار هم بودن، نباید اجازه بدن به نام قومیت و مذهب و مرزی و غیرمرزی زیر قطار اختلاس و ارتشاء و ناکارآمدی له بشوند. دست همدیگر را بگیریم که ایران یکپارچه، تجزیه نشود، گرفتار جنگ‌های داخلی نشود و فرصت تحول ازش گرفته نشود.
ان شاءالله که به زودی شاهد تحولاتی مثبت اول در حوزه اقتصادی بعدش فرهنگی و اجتماعی و نهایتاً سیاسی باشیم. هرچند هیچکدام اولویتی بر دیگری ندارند اما آنچه مردم کف جامعه نیاز دارند این بود که عرض کردم. حالا ممکنه هر گروهی از نگاه خودش این‌ها را به شکل دیگری عامل اول بداند اما من همه را عوامل متعامل می‌دانم اما چون نه اراده‌ای می‌بینم و نه ابزار کارآمدی برای حل آن‌ها، مسائل را از نگاه جامعه شناختی عرض کردم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیاسی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تحیل نسبتا خوبی بود. نماینده هم‌حق دارد از افراد قوی و قدر بترسد چون خودش ضعیف است و دنبال آدمهای ضعیف می گردد. شما نگاه کنید تو همین حوزه فرمانداری ما ضعیف ترین‌افراد را بکار گرفته اند.
نماینده مقتدر و قوی دنبال افراد قوی و باسواد و درد آشنا هست نه افراد بله قربان گو و ضعیف. نتیجه چنین‌نگاهی می شود ناکار آمدی و اعتراض و شکاف اجتماعی.
بخشداری مرکزی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کسی که باید حلال مشکلات مردم و کمک کار دولت باشد شده عامل تخریب آن. کو گوش شنوا. بیشترین آسیب را از ناحیه نماینده ناکار آمد، خود رای دیده ایم. کسی که دیدش نسبت به بقیه از همه یا چشم بدبینی نگاه می کند و همه را رقیب خود میبیند و همه را دشخن خود می بیند قطعا خواب و آرامش که ندارد هیچی؛ قطعا نمی تواند مشکلات مردم را حل کند. وگرنه همه مزدم انقلاب را دوست دارند و پای آن هستند.یکی از علل اصلی شکافهای اجتماعی و بدبینی نسبت به نظام همین زد و بندهای است

خدایا خودت کمک کن .
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم این حرفها را همه می‌توانند بزنند وتکرار ی است .
فکری دیگر بایدت!!!!!!!!!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
اقای محدث تا (((حزب ))) تاسیس نشود نمیتوان؛ نخبه ها وکارامدان وسرآمدان را شناسایی و مدیر وحکمران نمود
کجایی برادر ؟!!!
چه می فرمایی؟ برادر
حزب حزب حزب باید تاسیس وتقویت شود
تربیت
و
شناسایی
وآموزش
افرادنخبه ی جامعه در دامن حزب؛ فربه ی معرفتی وعلمی ومدیریتی در چهار چوب علمی حزب تربیت پیدا میکنند وبرای حوزه‌های مختلف حکمرانی ومدیریتی به کارگرفته میشوند نه هر که مدرک داشته باشد وخوب سخنرانی نماید
حتما تا به خال یخچالت خراب شده؟
درسته؟
پس وسیله خراب شده برقی ات را پیش هرکس نمیبری
درسته؟
آنرا
می بری پیش کسی که مهارت وعلم‌این‌کاررا دارد نه هرکس خوب حرف میزند!!!!
مدیر شدن و استاندارشدن با سخنرانی نباید. انتخاب بشه
بلکه باید در دامن حزب تربیت بشود برای جایگاههای مدیریتی !
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
دیگه کدوم احمقی هست بیاد وقت روی مصاحبه محدث بزاره
قانون مدار
Iran, Islamic Republic of
مثل تو نمی خونن، اما امثال ماهایی که به وجود برادر اندیشمندمان افتخار می‌کنیم ، می خوانیم و دفاع می کنیم. به قول معروف، تا کور شود هر آنکه نتواند دیدن
Iran, Islamic Republic of
یعنی منظورت اینه بریم کسی ک داخل بلوک زنی کار میکنه بیاریمیش برا فرماندار؟
دوست عزیز اونی ک شما بهش میگید متخصص سیاسی اگه نخبه بود یه آزمون استخدامی میداد و راحت قبول میشد
پس فقط مدرک گرفته ک الان داخل بلوک زنی هست
نخبه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، اولا منظور دکتر محدث این برداشت شما نبود. ایشون میخواد بگه که شما که نخبه نیستید اظهار نظر نکنید. من نخبه هستم. با معدل ۱۹‌و ۵۰ فارغ التخصیل شدم، دکترای اقتصاد دارم و الان دارم تو یه شرکت با ماهی ۷ م کار می کنم. از ساعت ۶ صبح میرم سرکار تا ۶ عصر. بخدا از سر نیاز کاری که انجام میدم، یه پنجم ابتدایی هم انجام میده
همکار
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیر نالایق با پرداخت رشوه سکان یه دستگاه دولتی را به دست میگیرد باید نخبه ها خاک تو سر بریزند و بلوک زنی کنند
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث زمانی که بزرگواری نماینده بود و آقای خادمی استاندار که همه ساداتی ها را پست بهشون داد چرا از دخالت نمایندگان صحبت نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا اینهمه داعیه دلسوز بودن در نیار شما عیارتان مشخص هست و بیشترین فومیت گرایی در زمان دکتر خادمی استاندار و شخص بزرگواری صورت گرفت
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتو بیامرزه
نمایندگان استان را نابود کرده اند
حرف ناحساب
Iran, Islamic Republic of
این آقا بی جهت در هر کاری اظهار نظر می کنه. هیچ حرف تخصصی نداره و هیچ راهکاری برای استاندار و فرماندار و غیره نداشته.
فقط دنبال خود مطرح کردنه چون از قافله عقب مونده حالا شده منتقد و از هر دری حرف و سخن می گه. که چی
حساب شده
Iran, Islamic Republic of
کجات سوخته
Iran, Islamic Republic of
کسی از شما نظر نخواسته
دهدشت نیوز
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب بود. آفرین
Iran, Islamic Republic of
همه ماها حرف های ایشون تایید میکنیم اما تعصبات قومی قبیله ایی باعث میشود ایام انتخابات همه چیز یادمان برود
صادقی
Iran, Islamic Republic of
احسنت. کو گوش شنوا.
Iran, Islamic Republic of
مشخص که خیلی آدم عقده ای هستی.تو هم مسئولیتی گیرت نیومده داری این اراجیف می گی..بروآب بریز جای که میسوزی
شعبون
Iran, Islamic Republic of
آنکس که نداند و نداند که نداند
تا ابدالدهر در جهل و حماقت و حتاقی مرکب بماند
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان لطفا با افراد صاحبنظر که لااقل در یک حوزه تخصصی صاحب اندیشه و تجربه هستند مصاحبه کنید.
نه کسی که فقط بلده آسمون ریسمون ببافه و مطالبش سر و ته نداشته باشه.
هم استانی
جناب آقای محدث میشه چندتا نخبه توانمند البته نه با حرف بلکه در عمل نام ببرید تا همه بدونیم؟؟
چی خواستین و به مرادتون نرسیدین که اینطور برآشفته هستین؟
از قبلی ها گفتین البته حقتون همینه که فقط دروغ بشنوید و حرفهای قلمبه سلمبه مثل همین حرفهای الان خودتون
حرفهای پوچ و فقط کتابی
کاش یه ذره در مورد رزومه ها تحقیق میکردین شما که ادعای نخبگی دارید
خیلی دکتری ها امثال شماها دیدیم وقتی حتی یه کارمند ساده میشن عرضه و توانایی حتی کوچکترین کارها رو ندارن مخصوصا در دوره فعلی و مدرک های دانشگاهی توخالی
خیلی به مدرک دکتری تو خالیت نناز
ای کاش قدرتی داشتم تا یه پست بهت میدادم ببینم چکار میکنی هرچند خیلی باسواد تر و توانمند تر از شما رو دیدم وقتی پشت گرفتن هیچ کار مفیدی نکردن
بنظرم دست از حرفای توخالی و از روی عقده بردارین
مخصوصا شما دانشگاهی ها یه کم به فکر نحوه تدریستون باشید تا دخالت در سیاست
سید
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای محدث عزیز و بزرگوار و شجاع.
چرا شجاع ؟ چون در دولت قبل و در این دولت شجاعانه منتقد بودید و مطالب شما هم به دل مینشیند زیرا از دید یک اندیشمند جامع شناس از درد دل مردم گفته اید .ای کاش همه مدیران این استان به انداه شما یک نفر آینده نگر بودند تا بجای استان کم برخودار قهر جدول رتبه بلایی را کسب میکردیم .
Iran, Islamic Republic of
محدث که اصلا دانشگاهی نیست عزیز!
دانشگاهی تعریف داره.
منم حیدر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مرد انقلابی و شجاع کهگیلویه
خدا حفظتون کنه
راه حق
Iran, Islamic Republic of
اجرکم عندالله
خدا میدونه فقط خودت مردی
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بهتر از این نمیشد سخن گفت
جای تاسف داره که این استان توسط آدم های/مدیریت میشه. هیچگاه اینگونه تحقیر نشدیم
وجدان
Iran, Islamic Republic of
هرکس تا الان از امثال شماها چیزی گفته بعد تحقیقات مشخص شد پست میخواسته بهش ترسیده اینطوری میکنه
وقتی میگیم این حرفا فقط از روی عقده س به همین دلیله
۳۰ سال سابقه کار در وزارت کشور و موفقیت در همه سطوح وزارت کشور،دهدار ،بخشدار نمونه، چندین دوره فرماندار نمونه استان فارس با ۳۰ فرمانداری بزرگ و قدرتمند. اینا رزومه نیست؟؟؟ پس چیه آقای دکتر
یا شاید سطح استان رو از استان فارس بالاتر میدونید؟
در استان ما هرکس پست میخواد و بهش نمیرسه شروع میکنه به نوشتن علیه مسئولین وگرنه دلش برا مردم نمیسوزه

۳۰ سال کار در سطوح مدیریتی قوه قضاییه و معاونت رییس قوه میشه بی اطلاعی از مدیریت؟؟؟ یا میشه عقده گشایی شما؟؟؟

بخدا الان به خودت بگن بیا در بی ربط ترین اداره کل با رشته ت پست بگیر با سر میری
تازه کلی هم سر و دست میشکونی
شایدم خواستی و بهش نرسیدی که اینطوری میکنی
همکار صمیمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
بنده، آقای دکتر محدث را از سال ۹۰ تا الان می شناسم و با ایشان ارتباط صمیمی دارم. در دولت آقای روحانی بارها به ایشان پیشنهاد پست هائ مختلف حتی مدیرکل بهزیستی ایلام و سمنان را دادد ولی چون با آنها همراه نبود، نپذیرفت. در همین استان هم بارها پیشنهادهای کوچک و بزرگ دادند اما نپذیرفت. پس اینجوری نیست که برای پست بی تابی کنه. اما در مورد قسمت اول صحبت که منظورتون استاندار هست که میگی خیلی پست گرفته و رزومه داره ، خواهشاً فقط یه دونه از دستاوردهایش را بنویس. یکی.
Hungary
دوست عزیز اینکه از دوستتون حمایت می کنید کار بسیار پسندیده ایه ولی فک کنم خیلی اغراق کردین. همین دوره برا مدیرکلی بهزیستی فقط خودکشی نکردن.
بنظرم بهتره به بهزیستی سر بزنید و درباره ایشون بپرسید
Iran, Islamic Republic of
فرماندار یه ششهرستان جدیدی دبیره
سرش نیابی تدریس کنه
چطو ایخا شهرستانه بچرخنه
مطلع
🤣🤣 جناب محدث توانایی شما رو در بهزیستی دیدیم
نذارید همه چیز گفته نشه
لیاقت نداشتین مدیرکل بشین باید عقده هاتونو اینجا خالی کنید؟؟
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب مطلع ، اگر محدث پول واریز میکرد، الان مدیرکل بود. نذار اسمتو بنویسم. تمام جامعه هدف و مراکز غیر دولتی و کارمندان بهزیستی . همکاران مون می دونن. که ایشان چه فرد توانمندی است. خیلی دوست دارم دهندباز کنی تا بگم که تو اون حوزه ای که هستی چی‌گذشت و چی‌میگذره
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب مطلع ، اگر محدث پول واریز میکرد، الان مدیرکل بود. نذار اسمتو بنویسم. تمام جامعه هدف و مراکز غیر دولتی و کارمندان بهزیستی . همکاران مون می دونن. که ایشان چه فرد توانمندی است. خیلی دوست دارم دهندباز کنی تا بگم که تو اون حوزه ای که هستی چی‌گذشت و چی‌میگذره
Iran, Islamic Republic of
هر چه می خواهد دل تنگت بگو چون نمی خواد پول بابتش بدی
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جان کلام بود؛
استان توسط نماینده ها مدیریت میشود که اصلا به فکر توسعه استلن نیستند دنبال گماشتن اقوام و اقارب در پست های مدیریتی هستند استاندار نماینده دولت نیست گماشته نمایندگان هست و هیچ برنامه ای هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
یکی از این اقا بپرسه هفته چند ساعت سر کار میری و چند کار مفید انجام میدی ..بیاین بهزیستی شهرستان بویراحمد بپرسین
مرکز دار
Iran, Islamic Republic of
بیا تا ببینی که ذره ای تو کار آقای دکتر محدث ایرادی نیست. مسلط، قانون‌مدار ، باسواد و نترس
انصاف
Iran, Islamic Republic of
آفرین گل گفتی ،اونای که نمی پذیرند ميدونند که حرف حق هست،اخ وبخت ایما وای نماینده بی سوا د
Ukraine
همیشه زیبا می نویسی
زاهدیان
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد دکتر جان
هیچ خیانتی به اندازه دولت رئیسی به استان نشد. لذت بردمذاز خواندن این مصاحبه عالی.
واقعا شرافت و شجاعت در آن موج میزند
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
تو این مدت بیچاره شدیم. ضعف مدیریت اجرایی در استان بی سابقه است. گل گفتی. کاش دولت به فکر چاره اندیشی باشد
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث چرا گیر دادی به فرمانداری و معاون سیاسی چرا رئیس خودت که از آموزش و پرورش اومده رو نمی گید
معلم
France
کاکا جان
ای طوری که بوش میاد جناب ریئسی وپایداریها خانه راازپای بست ویران کردن توهنوز داغ مدیرکلی فلان جا بر دلتونه
دهدشت قدیم
Germany
۲۴ سال موحد نماینده مردم هست/. خدایی چرا کسی نمی‌رسه این آدم چکاره است تو این مملکت؟
بخدا بهتر از این نمی شد نوشت. ولی حیف که گوش شنوا نیست.
رزمجویی
Germany
خیلی علمی و فصیح بود. درود بر شما
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث لطفآ بفرماییدبرای جذب حداکثری فوق العاده ویژه از۷هزارمیلیاردتومان تخصیص چه راهکاری دارید؟چطور کارمندان فلاکت زده بهزیستی رابه لحاظ حقوق ومزایا به جایگاه درشانش برسانیم؟ایا قسم خوردن میتواند به داد همکاران بهزیستی برسد؟چرامصوبات افزایش حقوق بهزیستی عین یاسین درگوش خرخواندن شده و...
آوردگاه دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر بازمانده هشت سال دفاع مقدس
انصافا هرآنچه لازم بود ار نوشتیو احسنت. حقا که شیربچه ی سادات هستی
رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر پدر و مادرت با این تحلیل شجاعانه و علمی. خداوکیلی هرچه میخونم باز مطالب جدیدتری یاد می گیرم. ای خاک بر سرما و استاندار ما
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
کمایی جان واقعا فرشته نجاتی
کاش این مصاحبه یه جوری دست آقای رئیسی برسه
گفتگوی تمدن ها
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم هیروشیما اینگونه ویران شده باشه!!!
جناب محدث عجب موشکی زدی تو استانداری و خانه ملت
موسوی خواه
Iran, Islamic Republic of
ای ول برادر
یکسال از مر دولت رئیسی به قیمت مفت گذشت. یکسال هم باید بگیم و بنویسیم شاید به دست رئیس دولت برسه. شاید یکسال هم طول بکشه تا رو گزینه دیگه ای برای استانداری فکر کنند. و انشاءالله اصلاح طلبان برمی گردند.
این خلاصه این مصاحبه بود. با اجازه آقای دکتر
باشت نیوز
Iran, Islamic Republic of
یه استان و یه کبنانیوز و یه مرددوست داشتنی به نام کمایی. کمایی جان بخدا حاضرم جونمو فدات کنم
ضمانتی مهر
Iran, Islamic Republic of
خیلی مصاحبه با کیفتی است. واقعا مسائل همین گونه است که بیان شد. این استان محروم است و نیازمند. باید استاندار محترم اجازه ندهد که بیش از این بر مردم سختی و محنت وارد بشود.
محرومیت شاید ذاتی استان ما باشد اما با یه تصمیم درست و یه برنامه عقلانه بتوانیم از این بن بست ها دربیایم. نگذارید کار به جای برسد که با نقد و توهین و تهدید همدیگر را پیدا کنیم. من آقای محدث را نمی شناسم اما مشخصه که انسان باسواد و مسلطی هست. از این آدمها تو استان زیاد داریم. چه اشکال داره که اینها را کشف کنیم و از آنها استفاده کنیم؟
غلامی
Iran, Islamic Republic of
من هم معتقدم که ادبیات کلامی آقای استاندار در تراز جایگاهش نیست. غیر مبتدیانه داره سخن میگه. این جیگاه شایسته آدمی با فصاحت، تدبیر، عملگرا و شجاع است که متأسفانه دولت محترم بد گزینه ای را برای استان ما با این همه مشکلات و محدودیت ها انتخاب کرد. ضمن اینکه معاون سایسی واقعا ضعیفه. خیلی ضعیفه. فکر کنم تنها کسی متوجه ضعف معاون سیاسی نشده، خود آقای استاندار هست.
رضوی
Iran, Islamic Republic of
بارها در جلسات استانداری شاهد بودم که معاون سیاسی به هیچ وجه توان لازم را برای مدیریت این جایگاه ندارد. ظلم است در حق بچه های دانشگاهی استان
آشنا
Iran, Islamic Republic of
محدث در جامعه نخبگانی هیچ جایی نداره- اینجا هم کاملا مشخصه و تابلو هست که فقط محدث خودش اومده کامنت دفاع از خودش نوشته. عقلا و نخبگان کیلومترها با امثال محدث در پندار و گفتار و کردار فاصله دارند.
انشاالله کبنا و بقیه رسانه ها با افراد فرهیخته و با نجابت و صاحب اندیشه مصاحبه کنند.
راد
Iran, Islamic Republic of
جناب آشنا، خیلی باید آدم وقیح باشد که چنین ادبیاتی را علیه بزرگان و نخبگان استان بکار ببرد. اگر محدث نخبه نیست، تو نخبه هستی؟
واقعاً درد امثال شما از هزاران درد دیگه ای مثل فقر و محرومیت و بیچارگی این مردم بدتر است. هرچه فکر می کنم ذره ای انصاف در وجودت نیست. نه بخاطر توهین به نویسنده شجاع این مصاحبه بلکه بخاطر دهن دری و کم عقلی ات که نمی فهمی چه گفتی. به نظرتون اگر محدث قارر بود از خودش دفاع کنه چرا مطلب می نوشت؟ اگر قرار بود کامنت بذاره، چرا اون بالا عکس و اسمش را گذاشت؟ اگر قرار بود توهین های خبیثانه تو را بشنوه چرا کبنا منتشرشون میکنه؟ بخدا ما فقیر اقتصادی نیستیم. فقیر عقل و منطق و شعور هستیم
باز هم که محدث خودش اومده میدون خخخخ
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این کامنت توهین آمیز است! جناب محدث
محمدی تبار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کمایی
من از خانواده ای اصلاح طلب هستم. این مصاحبه و قبلی ها را به دقت خواندم و جدای از گرایش های فکری افراد و رد یا تأیید آنها، برای رشد استان ضروری می دانم. خیلی با رسانه هم بیگانه نیستم. دوستانه عرض می کنم. برادر گرامی؛
یه عده ای هستند که سواد خوب سخن گفتن را ندارند. اینها مستمرا به دنبال تخریب و تحیر و طعنه زدن به بچه های خوشفکر و با تدبیر و علمی استان هستند. من دیدم که خیلی از نخبگان و بزرگان اصلاح طلبی را با همین کامنت های رذل و حماق تخریب کردند. این به صلاح ما نیست. بسیاری از بچه های خوب و اندیشمند استان که واقعا باید جایگاههای بالاتری ار در خارج استان اشته باشند توسط همین آدمها مورد توهین و اهانت قرار می گیرند. کامنت هایی مثل «آشنا» بیانگر نوعی جهالت است که در دنیای پسامدرنیته، استان را به قهقهرا می برد. خیلی نگران کننده است که به این آدمها و نوشته بها می دهید. اگر کسی به صورت مسلط و علمی و دلایل متقن بتواند نوشته و مصاحبه و مقاله ای را نقد کند که عالی است. این حقیقت علم و دنیای امروز است. یه خواهشی از شما دارم و آن اینکه لطفا لطفا لطفا این اهانت هایی که کسانی به اسم های فیک مثل آشنا، حرف ناحساب که حقیقتا خودش هم ناحساب است و ... علیه بچه های دانشگاهی علمی و نخبه استان می نویسند را منتشر نکنید تا کم کم مطمئن شوند که جای رسانه ها به وجود این افراد کثیف نمی شود.
ککا هر چی در مورد ناکارامدی محدث گفتن درسته بروید از نزدیک در بهزیستی استان ببینید ایشون چه کارایی داشته؟ هیچی
کارش حرف بی فایده و دری وری گفتنه
به منتقدانش هم اینجوری با کم ظرفیتی تاخته و توهین کرده که مشخصه که چقدر کم وزنه در دنیای علم و سیاست.
ررررررررررررررررررررر
Iran, Islamic Republic of
همین تعداد برای تو کافیه.
زبان در کام گیرید که سودش بی پایان است....
Iran, Islamic Republic of
اون که خیلی کامنت محترمانه ای بود. این چه ادبیاتیست!
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مخاطبین درست گفته اند که سایت وزین کبنا بهتر ه که با افرادی که تخصص علمی و تجربه بالای مدیریتی و چهره دانشگاهی شناخته شده دارند مصاحبه کنه تا اولا جایگاه نخبگان و فرهیختگان رعایت بشه و درثانی به توسعه استان کمکی کرده باشند.
آدم های کم سوادی که منافعشون تامین نشده هر حرف غیر منطقی و منطقی و قاطی پاطی میزنن و مخاطبین آگاه هرگز نمی پسندند.
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1