تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۵۴۸۹۹
کبنا بررسی کرد؛

آسفالت‌ریزی بدون رعایت استانداردها مصداق هدررفت بیت‌المال است / شهردار یاسوج و مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهند

۵
۲
آسفالت‌ریزی بدون رعایت استانداردها مصداق هدررفت بیت‌المال است / شهردار یاسوج و مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهند
کبنا ؛
در حالی که ترمیم آسفالت جاده‌ها یکی از نیازمندی‌های مدیریت شهری است، اما عدم رعایت اصول اساسیِ آن، مصداقی از هدررفت اموال عمومی است.
به گزارش کبنا، ترمیم آسفالت معابر شهری و خارج از شهر، یکی از نیازمندی‌های مدیریت شهری در طول زمان است. اما چنین اقداماتی باید بر اساس اصول و ضوابط انجام گیرد.
واضح است که اقدام دستگاه‌هایی همچون راهداری و شهرداری در آسفالت معابر درون و بیرون شهر قابل تقدیر است، اما همان‌طور که گفته شد چنین اقدامی زمانی نتیجه‌بخش است که ضوابط و اصول در آن رعایت شده باشد.
بررسی‌های کبنا نیوز نشان می‌دهد که اصول اساسی آسفالت‌ریزی در نقاطی از شهر یاسوج و تنگاری رعایت نشده است؛ آسفالت‌ریزی نباید در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد انجام شود. این در حالی است که دمای یاسوج در این روزها گاهی اوقات بسیار کمتر از این است و همین افت دما باعث می‌شود که آسفالت انچام شده کیفیت لازم را نداشته باشد. آسفالت در چنین دمایی ممکن است باعث به وجود آمدن ترک‌هایی در آن شود.
از سوی دیگر، یکی دیگر از اصولی که رعایت نشده این است که روکش آسفالت در جاهایی که آسفالت ترک برداشته، باید نخست زیرسازی صورت بگیرد. تجربه برخی از خیابان‌های یاسوج نشان داده که این ترک به روکش نیز منتقل می‌شود.
در نهایت، آسفالت‌ریزی باید به وسیله دستگاه‌ها و ماشین‌آلات استاندارد انجام شود. اما بررسی‌ها نشان‌دهنده آن است که این استانداردها رعایت نشده و ماشین‌آلات اغلب فرسوده هستند.
بنابراین وقتی این سه اصل رعایت نشده باشد، روکش آسفالت استاندارد نبوده و فاقد کیفیت‌های لازم است. از‌این‌رو در آینده نزدیک دوباره شاهد ایجاد ترک‌هایی در این آسفالت‌ها خواهیم بود. بنابراین نتیجه این اقدام هدرفت بیت‌المال و اموال عمومی است.
چه کسی باید پاسخگوی عملکرد شهرداری یاسوج و راهداری کهگیلویه و بویراحمد باشد؟ مدیرکل امور شهری و معاون عمرانی استاندار کجای این معادله قرار دارند؟
گفتنی است اقدامات شهردار یاسوج آنقدر دچار سوءمدیریت و ناکارآمدی است که چندی پیش دو تن از اعضای شورای شهر یاسوج با انتشار نامه‌ای 47 بندی، انتقادات خود را به مقدم در رسانه‌های استان منتشر کردند.
از نهادهای نظارتی انتظار می‌رود با ورود به این داستان، بررسی نمایند چنانچه اقدام شهرداری و راهداری مصداق هدررفت بیت‌المال باشد، از ادامه آن جلوگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مختار
Iran, Islamic Republic of
سلام - تشکر از عنوان این موضوع- اجرای آسفالت ، پیمانکاری هست که سود بالایی دارد و متاسفانه - ناظرین در شهرداری ، که متاسفانه اصلا اطلاعی از کیفیت ندارند و در ادارات راهداری و راه و شهرسازی - قربانی ؛ تولید آمار شده است.
فقط یک مثال برای مصداق می زنم کاشکی این مقاله شما - فقط همین یک نقطه پرحادثه را حل کند-------------- در پیچ روبروی اداره آرد--- یا سیلو --- دور اصلاح مهندسی( یا بر بلندی به فارسی) معکوس است و به صورت مستمر ب این خاطر خودرو ها چپ شده و به پایه برق برخورد می کنند--- باید سمت داخل تراشیده شده و سمت بیرون قوس آسفالت شود---- ولی متاسفانه - به علت اشتباه مکرر- هرساله با آسفالت کردن وضعیت دور بدتر شده و نقطه پرحادثه تر می شود--------------- خدا کند کسی به فکر باشد.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
نه تنها دریاسوج این معضل هست لطف کنید بازدیدی از شهر بی قانون و بی صاحب گچساران و وضع روکش اسفالت داشته باشید اداره ابفا شده بلای جان اسفالت خیابانها و مسئولی هم نیست که از این اداره سئوالی بپرسه
گمنام
Iran, Islamic Republic of
پاسخگوی عملکرد شهردار یاسوج شورای شهر میباشد ، که پشت پرده با هم سرشون تو یه سفره میباشد ، فلذا این گزارشها بی فایده است چون اینها سیراتی در وجودشون نیست ، حالا حالاها باید بخورند.
Iran, Islamic Republic of
جدیدا در روستاها تاحیاط خانه های شخصی هم آسفالت میریزند و از آن فیام میگیرند به عنوان کار نمایندگان برای انتخابات
Iran, Islamic Republic of
مگه شهردار هم داریم؟؟؟
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1